Onderschriften

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 16 jun 2007 22:27

rafaell schreef:
Markie schreef:Wat is een juist beeld volgens jou dan? Iemand die opgevoed is in bepaalde tradities heeft er in elk geval een beter beeld van dan jij en ik lijkt me, niet?

De wens is zeker de vader van de gedachte dat je over Maarten 't Hart begint? ;)

Dat lijkt jou misschien, maar dat wil nog niet zo zeggen dat het ook zo is. Hij weet misschien wat van de traditie, dat wil nog niet zeggen dat hij een representatief beeld van de islam weer zal geven, dat probeerde ik met het voorbeeld van Maarten 't Hart te illustreren. Je laatste opmerking kan ik trouwens niet plaatsen.

Zo kunnen we nog wel ff doorgaan. Mij lijkt zo en jouw lijkt zus inderdaad.

Jij vind dat ik geen gelijk heb en visa versa.

Maar het lijkt mij dat een insider meestal meer weet dan een outsider.
En zelfs daar zijn de meningen dus over verdeeld...

rafaell

Berichtdoor rafaell » 16 jun 2007 22:32

Het lijkt jou ja, maar je hebt er nog geen fatsoenlijk argument voor aangedragen. Als Aragorn, jij, Cisca, Jantjes, Omega, Othello en ik allemaal het christelijk geloof moeten beschrijven krijgen we waarschijnlijk allemaal verschillende beschrijvingen terwijl we allemaal insiders zijn. Je kunt dus niet zomaar stellen dat de beschrijving van een insider overeenkomstig de objectieve werkelijkheid is, het is namelijk slechts een interpretatie van de werkelijkheid. Op het moment dat jij het boek leest is er zelfs sprake van dubbele interpretatie en is er wel heel weinig garantie meer dat je interpretatie strookt met de objectieve werkelijkheid, als er al iets als objectieve werkelijkheid bestaat.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 17 jun 2007 07:32

Cisca schreef:Destijds mocht ik geen twee banners in m'n onderschrift, dat zou te veel zijn, waarom mag TJ nu wel twee banners om de leeftijd van de kinderen bij te houden, een mod hoort dan toch het voorbeeld te geven :shock:

Hoe moet dat dan als er straks 8 kinderen zijn :shock: :mrgreen:

Cisca

Berichtdoor Cisca » 17 jun 2007 08:46

Dat vroeg ik me ook al af :lol:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 jun 2007 18:22

Tsjah, TJ is nu eenmaal niet de meest professionele mod alhier.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 18 jun 2007 10:34

Collateral schreef: Dat je je lastig gevallen voelt door een paar woorden die vertellen dat iemand getuigt van de islam-beginselen, bijvoorbeeld.

Die paar woorden ontkrachten iets wat mij zeer dierbaar is en in het kader van het beleid en de regels van Refoweb leek het mij niet ongepast hier een opmerking over te maken.

Hij heeft alleen weinig op met islamofobe typetjes als jij.

Als je een paar kritische opmerkingen over de islam maakt, ben je dan gelijk een islamofoob?

Hier bewijst hij overigens het tegendeel, en als je goed had opgelet had je zelf natuurlijk ook wel beter geweten.

Volgens mij zegt hij daar niet zoveel. Het blijft allemaal een beetje aan de oppervlakte.

In welke zin is de waarheid ermee geholpen als je een getuigenis die daar niet mee strookt verwijdert? Mijns inziens wekt het er alleen maar de schijn van dat die 'waarheid' kennelijk een beetje zwak is, omdat ze verdediging behoeft.

Omdat het een geloofskwestie betreft is, is het per definitie lastig om iets te bewijzen, dat heeft niets met zwak of sterk te maken.

Misschien zou jij wat beter moeten lezen voordat je zomaar wat roept. Zahra's onderschrift luidde zo: 'Ik getuig dat er geen andere godheid is dan God/Allaah, en dat Mohammed zijn dienaar is.'

Dit vind je in lijn met de bijbel?

Dit feit - namelijk: dat zij daarvan (van die onwaarheid, zo je wilt) getuigt - is niet in strijd met de Bijbelse leer.

Het feit dat ze getuigt niet, maar hetgeen ze getuigt wel.

Utrecht wordt in de Bijbel ook niet gezien als provincie van Nederland. Betekent dat ook dat de stelling dat Utrecht een provincie van Nederland is onbijbels is?

Wat wil je hiermee aantonen?

Verder valt het me op dat je vooral je aandacht vestigt al tal van randzaken, maar dat je je niet richt op de betekenis van de shahada in bijbels perspectief.

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 18 jun 2007 19:53

Markie schreef:Voor iedereen die wat kennis op wil doen over de islam raadt ik aan het boek 'de islam ontsluierd' te lezen.

Geschreven door 2 Turken die alle ins en outs van de islam kennen omdat ze zo opgevoed zijn.

dat boek ken ik ja...had ik toen een keer besteld via de Terdege volgens mij

Sorry maar ik vind dat boek echt slecht,maar dat kun je zelf ook wel bedenken want het is geschreven door twee ex-moslims, en ze hebben het veelal over cultuur dingen(van Turkije) die weer niks met de Islam te maken hebben

Net zoals je een boek tegen het Christendom van 2 ex-Christenen of ex-refo's niet serieus moet nemen

Ik haal mijn info over de Islam en de overleveringen liever uit de Koran zelf, of de Ahadieth(overleveringen) of de boeken van uitgeverij Noer, of Harun Yaya
.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 jun 2007 14:45

Toch vind ik het niet helemaal gepast om op een uitgesproken christelijk forum niet-christelijke godsdiensten te propageren. Omgekeerd vind ik het ook ongepast.

Prima om bij elkaar over de vloer te komen, ik doe er zowel op dit forum als op andere fora als bij andersgelovigen hard aan mee en zij ook bij mij, maar het propageren van het christendom bij moslims thuis of van de islam bij christenen thuis vind ik toch niet helemaal getuigen van respect voor degenen waar je te gast bent.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 23 jun 2007 14:53

Is het onderschrift van MW (link naar een ander forum) niet in strijd met de volgende refoweb-regel? :

"Links naar concurrerende websites of reclame maken voor een andere site of product is verboden. Adverteren of promoten kost geld."

Al eerder gevraagd in het verantwoordingstopic, maar dat zit nu dicht.
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 23 jun 2007 16:12

Volgens mij is dat al verwijderd hoor ;-)

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 23 jun 2007 16:37

Ah. MW, als dat naar aanleiding van mijn post was (en daar lijkt het op) had je t even kunnen melden toch..
Praise the One who left you

Broken down and paralyzed

Never taste of the fruit..

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 23 jun 2007 17:05

En volgens mij maakt BJ zich daar ook schuldig aan, als ik onder z'n www knop kijk. :wink:

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 23 jun 2007 18:25

Optimatus schreef:Toch vind ik het niet helemaal gepast om op een uitgesproken christelijk forum niet-christelijke godsdiensten te propageren. Omgekeerd vind ik het ook ongepast.

Prima om bij elkaar over de vloer te komen, ik doe er zowel op dit forum als op andere fora als bij andersgelovigen hard aan mee en zij ook bij mij, maar het propageren van het christendom bij moslims thuis of van de islam bij christenen thuis vind ik toch niet helemaal getuigen van respect voor degenen waar je te gast bent.

Ik loop hier de Islam niet te verkondigen hoor, ik heb het alleen in mijn onderschift staan dat ik moslim ben..dat voorkomt misschien misverstanden
.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 jun 2007 18:45

Nu wel, maar daarvoor had je de islamtische geloofsbelijdenis. Op zich maak ik daar persoonlijk geen bezwaren tegen, ik behoor voor refowebbegrippen tot de linkerflank, maar ik kan me voorstellen dat anderen zich er aan storen.

Als ik bij moslims thuis ben (en dat komt wel eens voor), dan loop ik ook niet de christelijke dogmata te verkondigen en omgekeerd doen zij dat bij ons thuis ook niet (behalve in een discussie, maar die komt van twee kanten).
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 23 jun 2007 18:51

Optimatus schreef:Nu wel, maar daarvoor had je de islamtische geloofsbelijdenis. Op zich maak ik daar persoonlijk geen bezwaren tegen, ik behoor voor refowebbegrippen tot de linkerflank, maar ik kan me voorstellen dat anderen zich er aan storen.

Als ik bij moslims thuis ben (en dat komt wel eens voor), dan loop ik ook niet de christelijke dogmata te verkondigen en omgekeerd doen zij dat bij ons thuis ook niet (behalve in een discussie, maar die komt van twee kanten).

een Islamitische geloofbelijdenis is persoonlijk, want je zegt ik getuig..........
Dus of ik nou de Shahada als onderschrift heb of ik ben moslim..het komt op hetzelfde neer

als iemand zegt ik ben Christen, dan weet ik ook dat hij geloofd in de Christelijke geloofsbelijdenis
.

Terug naar “Archief”