Prediker.
garry
Moderator: Moderafo's
Fredrik schreef:Ik vraag mij af, wie van de mensen die hierboven iets schreven hebben den ganse Bijbel gelezen, dat ze metteen al weten wat hun 'favoriete' boek is van de Bijbel.
Fredrik schreef:Ik vraag mij af, wie van de mensen die hierboven iets schreven hebben den ganse Bijbel gelezen, dat ze metteen al weten wat hun 'favoriete' boek is van de Bijbel.
hijwel schreef:Fredrik schreef:Ik vraag mij af, wie van de mensen die hierboven iets schreven hebben den ganse Bijbel gelezen, dat ze metteen al weten wat hun 'favoriete' boek is van de Bijbel.
ja hoor ik heb hem al meerdere malen van voor naar achter gelezen!
juist!![]()
Als ik jacobus heb gelezen denk ik van: dit is echt mijn favo hoofdstuk mooier kan het niet.. Maar dan lees ik johanus en ik kom tot de conclusie dat het echt niet mooier kan..
Zo heeft God ons met alles wat te zeggen, maar er zijn gewoon texten aan hoofdstukken die persoonlijk zo'n indruk achter laten.
@tlantis schreef:Wat is jullie favoriete bijbelboek en waarom?
Die van mij: Jacobus
Geweldig kernachtig en er spreekt heel veel wijsheid uit. Wat hij zegt over beheersing (taalgebruik, bescheidenheid, verbitterdheid, enz...) vind ik echt prachtig en ik kan het ook vaak toepassen in mijn leven. Daarnaast is het geweldig hoe hij oproept tot een actief geloofsleven (dader van het geloof) en hoe aanspoort elkaar als christenen te ondersteunen (bidden, belijden van zonde, enz...).
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten