Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 jun 2007 06:53

:shock: :shock: Wàt is er gebeurd? Kan iemand mij dat vertellen? :?

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 21 jun 2007 07:30

rafaell schreef:Zoals ik zeg, het is geen pb. Bovendien vind ik dat de leiding toch wel even kan communiceren als je een van de meest getrouwe bezoekers een ban geeft.

Of het een pb of een e-mail of welke andere vorm van communicatie is, maakt natuurlijk niet uit.

Voor wat betreft de communicatie verwijs ik verder naar de regels:

RefoWeb ontzegt een lid toegang tot het forum wanneer sprake is van het misbruiken van Gods naam, het moedwillig verzieken van het forum of het ondanks waarschuwingen herhaaldelijk overtreden van de regels. Hierover wordt alleen met de betreffende persoon overlegd. Buitenstaanders weten immers niet wat er zich allemaal heeft afgespeeld.

Moderators zijn vrijwilligers die zonder enige vergoeding veel tijd in Refoweb steken. Zonder hen is het onderhouden van het forum niet mogelijk. We vragen iedereen om daar dan ook rekening mee te houden. Accepteer een beslissing gewoon en ga daar niet over lopen mekkeren.

Bovendien zijn er meerdere personen die in de loop der tijd een ban hebben gekregen, al hebben die niet zoveel posts op hun naam staan. Aan de hoeveelheid posts kunnen geen bijzondere (voor)rechten worden ontleend.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 21 jun 2007 08:36

Daar gaat het niet om Elbert. De manier waaróp er gecommuniceerd wordt, dáár gaat het om. Die ban is terecht en daar hoor je mij ook niet over.
Ik begrijp niet waarom Henkie altijd nog even een steek onder water moet geven.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 21 jun 2007 08:40

Dat is iets waar Aragorn en Henkie zelf over moeten mailen met elkaar. Ze kennen elkaar u toch al lang genoeg om hier samen normaal over te kunnen praten.

@ Rafaell.... probeer je opvliegers in bedwang te houden jongen ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 21 jun 2007 08:53

Gerdien B. schreef:Dat is iets waar Aragorn en Henkie zelf over moeten mailen met elkaar. Ze kennen elkaar u toch al lang genoeg om hier samen normaal over te kunnen praten.

@ Rafaell.... probeer je opvliegers in bedwang te houden jongen ;)

Ze kennen elkaar te lang om er nog normaal over te kunnen praten denk ik. Aragorn heeft gewoon geen schijn van kans, daar komt het op neer.
En ja, het is een vriend dus ik kom voor hem op. Maar niet helemaal onterecht, me dunkt..

Ik kreeg zelf pas ook een pb met als dank; ''voor je excuses'' en als steek onder water; ''Bepaar me voortaan dit gedoe''. Worden er publieklijk geen excuses aanvaard? Is dat te min? En waarom moet er altijd nog even een rotopmerking achteraan? Dat is toch geen gelijkwaardige communicatie?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 21 jun 2007 08:56

Mijn ervaring is juist dat het goed is geweest dat ik mij ergens uit terug trok als het tussen 2 a 3 vrienden hier mis ging. Daarom ga ook nu niet inhoudelijk reageren verder. Ik ken beide heren lang en trek met beide even graag op.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 21 jun 2007 08:58

(offtopic)

topkok

Berichtdoor topkok » 21 jun 2007 10:15

als er ooit nog een troffee voor beste doorzeiker moet worden uitgereikt moeten ze hier maar even zoeken.. kom op man.. je komt hier toch voor je plezier en als je zo graag met Ara wil praten ga ff naar hem toe en doe en biertje samen.. geen mod die je daarvan af houd!!

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 21 jun 2007 10:16

Ik begrijp dat de heren liever in het openbaar discussieren dan een mail terug te sturen? Ik heb in ieder geval nog niets zien binnenkomen. In het verleden leek het nooit aan enige assertiviteit te ontbreken.

Ik kreeg zelf pas ook een pb met als dank; ''voor je excuses'' en als steek onder water; ''Bepaar me voortaan dit gedoe''. Worden er publieklijk geen excuses aanvaard? Is dat te min? En waarom moet er altijd nog even een rotopmerking achteraan? Dat is toch geen gelijkwaardige communicatie?

Dat mag je uitleggen als een vraag om je voortaan te gedragen op het forum. Ook mag je er uit afleiden dat dit mij veel tijd kost, en derhalve ten koste gaat van Refoweb, en dat ik daar bepaald niet geamuseerd door ben. Ik zal het wat explicieter zeggen in het vervolg.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 21 jun 2007 11:42

Ik begrijp dat de heren liever in het openbaar discussieren dan een mail terug te sturen? Ik heb in ieder geval nog niets zien binnenkomen. In het verleden leek het nooit aan enige assertiviteit te ontbreken.

Hij zit momenteel in Zuid-Afrika, dus veel gelegenheid heeft hij daar niet voor nu.

Dat mag je uitleggen als een vraag om je voortaan te gedragen op het forum. Ook mag je er uit afleiden dat dit mij veel tijd kost, en derhalve ten koste gaat van Refoweb, en dat ik daar bepaald niet geamuseerd door ben. Ik zal het wat explicieter zeggen in het vervolg.

Dank je :)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 21 jun 2007 11:45

topkok schreef:als er ooit nog een troffee voor beste doorzeiker moet worden uitgereikt moeten ze hier maar even zoeken.. kom op man.. je komt hier toch voor je plezier en als je zo graag met Ara wil praten ga ff naar hem toe en doe en biertje samen.. geen mod die je daarvan af houd!!

Ow, nog even in het algemeen; Kunnen mensen die alleen in staat zijn loze opmerkingen te plaatsen (Acire, Topkok) en er niets mee te maken hebben dit topic gewoon mijden eventueel?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 21 jun 2007 12:50

Nouja, dat lijkt me ook niet echt nodig.
Als zij aan willen geven dat ze zich al langer ergerden en dus niet zullen treuren om die ban, laat ze :)

Zoals ik het hier lees wordt er van alle kanten een beetje onvolwassen gedaan af en toe en zullen meerdere mensen hun trots even opzij moeten gaan zetten ;)
Maargoed, verder heb ik niets nuttigs in te brengen dus stop ik maar weer.
Onee, ik hoop wel dat het goed komt natuurlijk, zonder dat er van bepaalde kanten flinke frustraties blijven bestaan.
pobody's nerfect

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 21 jun 2007 12:52

Of Ara's ban terecht is of niet, geen idee, daarvoor weet ik er te weinig af ('t is mij niet opgevallen dat hij wat-dan-ook heeft gezegd wat niet toegestaan is de laatste tijd, maar dat zal wel al verwijderd zijn oid). Maar wat ik echt heel vreemd vind, is dat ineens (er zal een aanleiding voor zijn geweest, maar omdat posts verwijderd worden zien wij als user die niet) een uiterst trouw gebruiker geband word, zonder dat de rest van de gebruikers daar IETS van te horen krijgt.

En, een ban voor onbepaalde tijd vind ik niet kunnen. Misschien is het gewoon refoweb-beleid, dan kan ik er weinig aan doen natuurlijk, maar ik vind het heel bizar. Tegen een crimineel zeg je over het algemeen ook niet: je gaat de gevangenis in en wij bepalen wel wanneer je je goed genoeg gedraagt om er weer uit te kunnen. Ja.. er zijn vast gevangenissen waar het er zo aan toe gaat. Maar niet in een gecultiveerde samenleving.

Ik sluit me aan bij Smurffie, dus.
En, moderators, bedenk wel dat het voor jullie een stuk duidelijker is waarom mensen gebanned worden, dan voor users. Wij zien namelijk geen verwijderde posts en dergelijke, dus we hebben daar niet zo'n kijk op.

sela

Berichtdoor sela » 21 jun 2007 13:09

'ga aragorn 'haske' missen. dat is voor mij igg een feit.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 21 jun 2007 13:48

Hippieblijhoofd schreef:En, een ban voor onbepaalde tijd vind ik niet kunnen. Misschien is het gewoon refoweb-beleid, dan kan ik er weinig aan doen natuurlijk, maar ik vind het heel bizar. Tegen een crimineel zeg je over het algemeen ook niet: je gaat de gevangenis in en wij bepalen wel wanneer je je goed genoeg gedraagt om er weer uit te kunnen. Ja.. er zijn vast gevangenissen waar het er zo aan toe gaat. Maar niet in een gecultiveerde samenleving.

Daar zit wat in :jaknikken:

Terug naar “Archief”