Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 18 jun 2007 22:23

Optimatus schreef:Eigenlijk hebben we nu twee Palestinae.

Ja, Hamastan en Fatahstan.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 19 jun 2007 19:51

dalethvav schreef:
Ilias schreef:Dit is al 60 jaar lang een feit......

Nu wil het geval, dat de historie iets verder dan 60 jaar terug gaat. Bij de meeste M.O.-"deskundigen" gaat de historische feitenkennis al niet eens verder terug dan tot aan ´67. Die van jou gaat al terug naar ´47 als ik je opmerking goed begrijp (m´n complimenten) maar, beste Ilias, de geschiedenis gaat nog iets verder terug (je weet zelfs nog dat Cordoba Dar-al Islam was). Als je al een redelijke M.O.-discussie wilt voeren, zullen we eerst overeen moeten komen waar het startpunt ligt. Dat zal al moeilijk genoeg blijken te zijn.

Beste dalethvav..

Van mij part beginnen we vanaf de diaspora tot aan het heden.... Ik heb daar absoluut geen moeite aan.. Het onrecht op Israel blijft staan.

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 19 jun 2007 19:56

Beste salty,

Bedankt voor uw bijdrage, knippen plakken omtrent de profeties van Jeruzalem...

Salty, Jeruzalem bestaat helaas voor jouw niet alleen meer uit Joden, het bestaat uit Moslims en nog een klein groepje Christenen... Oost-Jeruzalem is officiel van de Moslims, de Joden willen het graag terug hebben... Maar daar zal niks van inkomen, Ze hebben dat stukje muur... Mogen ze blij genoeg mee zijn.

Ik ben moslim endus erken ik die Bijbelse bijdrage van jouw niet, ik erken alleen de Islamitische...

Ik weet dat Jezus Christus Vrede en Zegeningen zij met hem zal neerdalen op aarde, hij zal het Kwaad uitschakelen in Palestina, (zie Zionisten) hij *censuur* zal de Anti-Christ verslaan, Hij zal zichzelf identificeren als Moslim.

En dat zal ook het punt zijn dat de gehele wereld zichzelf zal overgeven aan de Islam.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 19 jun 2007 21:03

Ilias schreef:Beste salty, Bedankt voor uw bijdrage, knippen plakken omtrent de profeties van Jeruzalem...

Heb je het wel gelezen?

Salty, Jeruzalem bestaat helaas voor jouw niet alleen meer uit Joden, het bestaat uit Moslims en nog een klein groepje Christenen... Oost-Jeruzalem is officiel van de Moslims, de Joden willen het graag terug hebben... Maar daar zal niks van inkomen, Ze hebben dat stukje muur... Mogen ze blij genoeg mee zijn.

Jerusalem in Joodse handen, sinds 1967 helemaal.
Afbeelding

Altijd weer bijzonder om in Jerusalem te zijn, zeker de Oude Stad.

Ik ben moslim endus erken ik die Bijbelse bijdrage van jouw niet, ik erken alleen de Islamitische...

Ik weet dat Jezus Christus Vrede en Zegeningen zij met hem zal neerdalen op aarde, hij zal het Kwaad uitschakelen in Palestina, (zie Zionisten) hij *censuur* zal de Anti-Christ verslaan, Hij zal zichzelf identificeren als Moslim.

En dat zal ook het punt zijn dat de gehele wereld zichzelf zal overgeven aan de Islam.

Zouden we totaan die tijd niet kunnen proberen in vrede te leven?
Dat wachten we op de Messias wat Hij zegt.

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 19 jun 2007 21:12

Yael schreef:
Ilias schreef:Beste salty, Bedankt voor uw bijdrage, knippen plakken omtrent de profeties van Jeruzalem...

Heb je het wel gelezen?

Jerusalem in Joodse handen, sinds 1967 helemaal.
Afbeelding

Altijd weer bijzonder om in Jerusalem te zijn, zeker de Oude Stad.

Zouden we totaan die tijd niet kunnen proberen in vrede te leven?
Dat wachten we op de Messias wat Hij zegt.

Jij vind het oke dat oost-Jeruzalem bezet word? Volgens de VN is oost-Jeruzalem nog steeds van de Palestijnen.... Sooner or later moeten jullie het oosten opgeven, Jeruzalem is niet alleen voor Joden.... ook voor ons is Jeruzalem belangrijk... Al-Aqsa etc... Rotskoepel... Ook bedevaartoords voor moslims, De tempel bestaat niet meer, het grond van de Tempel bezitten wij moslims nu... Wat wil jij daar tegen doen?

Ben jij voor de bezzeting? Zo ja... dan kan je die Vrede vergeten.... Joden zouden juist als beste moeten weten hoe het is om in vernedering te leven, in onderdrukking... Maar nee hoor... Men leert niet van de Holocaust... Jullie zouden je juist moeten schamen.... (Het volk van God my ass..... IDF is zeker army van God :mrgreen: ).

Ik ben tot conclusie gekomen dat jij een zogenaamde Messias-belijdende Jood bent, klopt dat? (excusses als ik het verkeerd heb).

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 jun 2007 21:15

Ilias my ass :shock:

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 19 jun 2007 21:23

Smurffie schreef:Ilias my ass :shock:

Wow... ik wist niet dat jij je hekelde aan Jahweh....

Ilias = Jahweh is mijn God

8) :lol:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 jun 2007 21:26

Ilias schreef:

Ach, ik maakte alleen duidelijk dat ik vind dat je je nogal ongelukkig uitdrukt :wink:

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 19 jun 2007 21:28

Smurffie schreef:
Ilias schreef:

Ach, ik maakte alleen duidelijk dat ik vind dat je je nogal ongelukkig uitdrukt :wink:

Excusses.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 jun 2007 21:29

Aanvaard :P

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 19 jun 2007 21:31

Ilias schreef:

Wat heb jij met JHWH?
Jij gelooft in Allah. Da's heel iemand anders.

Bovendien dacht ik bij Ilias onwillekeurig in Griekse richting. En dat blijkt ook zo zijn reden te hebben. Zie http://proto5.thinkquest.nl/~lle0153/ilias.html

O, wacht effe... is Ilias weer zo'n islamitisch vervormde versie van een oude Hebreeuwse naam? Elia of zo? :-k
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 19 jun 2007 21:34

-edit-
Laatst gewijzigd door Machiavelli op 19 jun 2007 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 jun 2007 21:34

Dat sowieso.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 19 jun 2007 21:34

Als ik de huidige chaos zie begin ik steeds meer te voelen voor een hardere lijn van de kant van Israel.
Geen halfzachte maatregelen meer, geen halfhartige pogingen burgers te sparen, maar gewoon toeslaan waar nodig zonder rekening te houden met collateral damage.

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 19 jun 2007 21:41

Boekenlezer schreef:
Ilias schreef:

Wat heb jij met JHWH?

Bovendien dacht ik bij Ilias onwillekeurig in Griekse richting. En dat blijkt ook zo zijn reden te hebben. Zie http://proto5.thinkquest.nl/~lle0153/ilias.html

O, wacht effe... is Ilias weer zo'n islamitisch vervormde versie van een oude Hebreeuwse naam? Elia of zo? :-k

JWHW is zoinzo een verzinsel gemaakt door een paar slimme monikken....

Ilias is mijn voornaam, het is een Griekse naam, maar refereert in het Arabisch ook naar de Bijbelse profeet Elia, Hoewel.. Als je de Arabische "Elia" wilt aanduiden dan moet je naam niet Ilias zijn, maar "Ilyass".. In sommige vertalingen word Elia ook aangeduid met Ilias, Tenminste dat werd mij duidelijk gemaakt door een streng-katholieke leraar van mij.

De Arabische versie spreek je zo uit: ieliejess

Mijnes is gewoon ilias.

De Enige God is de God boven de hemelen, de God die 1 is, de God die Almachtig is, Allah Subhanwutala! De Heilige, De Verhevene! Geen 1 is gelijk aan Hem!

Terug naar “Archief”