reform schreef:Collateral schreef:Zo te zien is deze discussie heel hard nodig. Het zou toch absurd zijn als Aragorn een onderschrift weg zou moeten halen dat er al een tijdje staat en waar niemand iets op aan te merken heeft gehad?
Om eerlijk te zeggen, is het mij niet echt opgevallen. Agagorn geeft daarna zelf aan dat er dan geen onderscheid gemaakt moet worden tussen het onderschrigt van Zahra en dat van hem. Dat ben ik met hem eens. Als het eerste niet toegestaan....dan weet monsieur Aragorn precies wat hij moet doen.
Inderdaad, dat weet hij: geen onderscheid maken. En dat doet hij dan ook niet. Van hem had het onderschrift van Zahra niet weg gehoeven.
Dat Refoweb de fout heeft gemaakt om het onderschrift te (laten) verwijderen - notabene naar aanleiding van een klacht van een van Refowebs grootste huilebalken - doet daar niets aan af.
Kun jij (of iemand anders) mij trouwens eens uitleggen wat het probleem is als iemand hier iets anders belijdt? Krijg je daar als christen pukkeltjes van? Gaat je geloof er van wankelen? Voel je je er onzeker door?
Zelf vind ik het niet echt een probleem, maar ik kan mij voorstellen dat de achterban de identiteit van refoweb op deze manier steeds meer verloren ziet gaan. Het zou mensen (achterban) kunnen weerhouden om zich aan te melden/de achterban voelt zich niet meer thuis op refoweb.
Tja, moet je je altijd willen aanpassen aan de mogelijke bekrompenheid van een mogelijk stukje achterban? Heeft Refoweb dan niets sturends te brengen? Is Refoweb dan toch bedoeld om dat vermeende deel van de achterban maar zo veel mogelijk tevreden te houden, ongeacht hun motivatie?
Moet Refoweb geen voorbeeld nemen aan Jezus Christus? Die veegde bij tijd en wijle de vloer aan met zijn achterban (de Joden). En dat alles uit liefde. Met 'iedereen tevreden houden', 'mensen zich thuis laten voelen in instemming met hun ongefundeerde meningen' en andere vormen van Job Cohen-achtige hypocrisie had hij weinig op, volgens mij. Hij streed met een open vizier en spaarde niemand als het ging om de waarheid. Dat mis ik hier soms een beetje.
Onderschriften zien wij als een vorm van promotie (bij elke reactie leesbaar). Je kan het inderdaad zien als identiteit....daar valt over te discussiëren. Op dit moment zien we het als promotie en dat is niet toegestaan.
Zowel Aragorn als Zahra riepen/roepen niemand op om hun denkbeelden over te nemen met hun onderschrift. Beiden geven slechts hun eigen standpunt aan. Van promotie (aanprijzing) kun je dus al niet helemaal spreken. Geen van beiden geeft je namelijk een reden om je hun denkbeelden eigen te maken.
Daarbij: beide onderschriften zijn niet in strijd met de Bijbelse leer. Aragorn beschrijft zichzelf, en dat is niet in strijd met de Bijbelse leer. Zahra zei: 'Ik getuig...' enz., en dat is eveneens een feit dat niet in strijd is met de Bijbelse leer. Als er 'Mohammed is Gods profeet' had gestaan, dan was dat wel zo geweest, en dan had ik er wat meer begrip voor gehad dat haar onderschrift is verwijderd.