Adoptie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 29 mei 2007 18:34

Onze dominee (uit 'echt rechtse kring :wink: ) gebruikt geregeld het voorbeeld van adoptie als het gaat over hoe God een mens tot Zijn kind aanneemt. Ik vind dit altijd een heel mooi beeld; een kind waaraan je in principe niets 'verplicht' bent krijgt bij adoptie een plek in het gezin. En zoals een adoptiekind soms steeds meer op zijn adoptieouders gaat lijken, is dat ook met mensen die God tot Zijn kinderen aangenomen heeft. De ds. zei er nog meer over, maar dit even in het kort...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 mei 2007 18:36

Haai schreef:Onze dominee (uit 'echt rechtse kring :wink: ) gebruikt geregeld het voorbeeld van adoptie als het gaat over hoe God een mens tot Zijn kind aanneemt. Ik vind dit altijd een heel mooi beeld; een kind waaraan je in principe niets 'verplicht' bent krijgt bij adoptie een plek in het gezin. En zoals een adoptiekind soms steeds meer op zijn adoptieouders gaat lijken, is dat ook met mensen die God tot Zijn kinderen aangenomen heeft. De ds. zei er nog meer over, maar dit even in het kort...

Mooi Haai!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 30 mei 2007 06:37

rosalie83 schreef:Weten je schoonouders nog niet van jullie plannen? Hebben jullie het al wel tegen mensen verteld?

Nee, mijn schoonouders weten er helemaal niets van af, en ze zullen het ook pas horen op het moment dat er concreet een kindje op komst is. Daar hebben we heel bewust voor gekozen. Mijn hele schoonfamilie zal het dan pas te horen krijgen. Het enige wat mijn schoonfamilie de afgelopen 6 jaar interessant aan mij heeft gevonden, is mijn baarmoeder...

Mijn ouders weten het al wel, zijn ook erg enthousiast, mijn broers en zus weten het, wat goede vrienden weten het. Maar dat zijn dan ook allemaal leuke mensen aan wie we graag iets toevertrouwen en met wie we graag van gedachten wisselen :)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 mei 2007 07:15

Galateia schreef:
rosalie83 schreef:Weten je schoonouders nog niet van jullie plannen? Hebben jullie het al wel tegen mensen verteld?

Nee, mijn schoonouders weten er helemaal niets van af, en ze zullen het ook pas horen op het moment dat er concreet een kindje op komst is. Daar hebben we heel bewust voor gekozen. Mijn hele schoonfamilie zal het dan pas te horen krijgen. Het enige wat mijn schoonfamilie de afgelopen 6 jaar interessant aan mij heeft gevonden, is mijn baarmoeder...

Mijn ouders weten het al wel, zijn ook erg enthousiast, mijn broers en zus weten het, wat goede vrienden weten het. Maar dat zijn dan ook allemaal leuke mensen aan wie we graag iets toevertrouwen en met wie we graag van gedachten wisselen :)

Groot gelijk heb je! Het duurt allemaal zo lang, dan zou je wellicht jaren met vragen, verwijten etc zitten!

Wel gaaf dat er anderen zijn met wie jullie het kunnen delen, want dat is toch wel 'nodig' denk ik!

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 30 mei 2007 08:50

rosalie83 schreef:
Galateia schreef:Interessant artikel. 'Het adoptievraagstuk'... ik ben me er echt nooit bewust van geweest, dat het in sommige Christelijke kringen echt een 'vraagstuk' is. Als ik dit allemaal zo lees, dan bekruipt mij steeds het gevoel, dat mijn schoonouders er erg moeilijk over gaan doen, over het hele vraagstuk... :|

Het is volgens mij alleen in de 'echt rechtse kringen' een vraagstuk. Op deze manier tenminste.

Ik denk dat het alleen bij de Ger Gem in Ned speelt.

Als jouw schoonouders oprechte christenen zijn, zijn ze toch juist blij dat er op deze manier een kind met Gods Woord in aanraking komt?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 mei 2007 08:58

Jess schreef:
rosalie83 schreef:
Galateia schreef:Interessant artikel. 'Het adoptievraagstuk'... ik ben me er echt nooit bewust van geweest, dat het in sommige Christelijke kringen echt een 'vraagstuk' is. Als ik dit allemaal zo lees, dan bekruipt mij steeds het gevoel, dat mijn schoonouders er erg moeilijk over gaan doen, over het hele vraagstuk... :|

Het is volgens mij alleen in de 'echt rechtse kringen' een vraagstuk. Op deze manier tenminste.

Ik denk dat het alleen bij de Ger Gem in Ned speelt.

Het niet dopen van geadopteerde kinderen ja. Maar de vraag of je als christen wel of niet mag adopteren speelt in meer kerkgenootschappen.

Jess schreef:Als jouw schoonouders oprechte christenen zijn, zijn ze toch juist blij dat er op deze manier een kind met Gods Woord in aanraking komt?

Tsja... maar zo gaat het nou eenmaal vaak niet in het refo-wereldje :(

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 30 mei 2007 13:11

rosalie83 schreef:Groot gelijk heb je! Het duurt allemaal zo lang, dan zou je wellicht jaren met vragen, verwijten etc zitten!

Wel gaaf dat er anderen zijn met wie jullie het kunnen delen, want dat is toch wel 'nodig' denk ik!

Het is zeker fijn, dat er genoeg mensen zijn om het mee te delen. Gewoon van gedahten wisselen, alles waar je mee zit even vanuit een ander perspectief horen. Altijd goed.

En aan mijn schoonouders zullen we het echt pas op het laatste moment vertellen. Die zien we toch zo goed als nooit... en ze zouden inderdaad alleen maar met preken, verwijten, tranen en 'o wat zijn we toch teleurgesteld in jullie'-verhalen komen...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 mei 2007 13:14

Galateia schreef:
rosalie83 schreef:Groot gelijk heb je! Het duurt allemaal zo lang, dan zou je wellicht jaren met vragen, verwijten etc zitten!

Het is zeker fijn, dat er genoeg mensen zijn om het mee te delen. Gewoon van gedahten wisselen, alles waar je mee zit even vanuit een ander perspectief horen. Altijd goed.

En aan mijn schoonouders zullen we het echt pas op het laatste moment vertellen. Die zien we toch zo goed als nooit... en ze zouden inderdaad alleen maar met preken, verwijten, tranen en 'o wat zijn we toch teleurgesteld in jullie'-verhalen komen...

Vreselijk zeg! Het duurt nog even, dat moment, maar toch alvast maar succes gewenst!

Gaaf hè, om het te delen met mensen die dicht om je heen staan hè? Wij vonden het echt gaaf om het te vertellen. Ook wel spannend, want we hadden toch zoiets van 'hoe zouden ze reageren?' ! Maar het was leuk, wel erg verschillende reacties en soms ook bezwaren, maar gewoon op een goede, open manier. Echt top!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 30 mei 2007 13:15

Jess schreef:Als jouw schoonouders oprechte christenen zijn, zijn ze toch juist blij dat er op deze manier een kind met Gods Woord in aanraking komt?

Nope, niet bij de mijne! Die zijn pas blij, wanneer wij - en daarmee het kind- precies denken en leven als dat zij dat doen. En dan nog zullen er wel 1000 dingen niet goed zijn! Gelukkig hebben we nu en in de toekomst erg weinig met ze te maken, dus dat maakt het ook wel makkelijker. Ach, ze zullen sowieso weinig met het kind te maken hebben...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 30 mei 2007 13:19

rosalie83 schreef:Gaaf hè, om het te delen met mensen die dicht om je heen staan hè? Wij vonden het echt gaaf om het te vertellen. Ook wel spannend, want we hadden toch zoiets van 'hoe zouden ze reageren?' ! Maar het was leuk, wel erg verschillende reacties en soms ook bezwaren, maar gewoon op een goede, open manier. Echt top!

Ja, het is zeker gaaf om het te delen!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 14 jun 2007 14:49

Vandaag viel voor het eerst het adoptietijdschrift op de mat. Alleen de voorkant al... ahhh!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 jun 2007 16:01

rosalie83 schreef:Vandaag viel voor het eerst het adoptietijdschrift op de mat. Alleen de voorkant al... ahhh!

Adoptietijdschrift?
Nooit van gehoord... nooit naar gezocht ook! Waar, hoe, website, ik ga googlen... wahhhhhh.... ben meteen hyper :D

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 jun 2007 16:03

Gevonden! Neem meteen een abonnement!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 14 jun 2007 17:08

HUHHHHH heb jij bij je inschrijving daar geen folder over gehad dan!? :shock:

HAHAHA die reactie ook van je! :lol:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 jun 2007 17:11

rosalie83 schreef:HUHHHHH heb jij bij je inschrijving daar geen folder over gehad dan!? :shock:

HAHAHA die reactie ook van je! :lol:

Mijn man rent nu naar boven en zoekt als een gek in de papieren :mrgreen:

Nog even en we weten of we iets hebben gehad....

Terug naar “Archief”