tante-tortel schreef:Ik geloof dat als je aan zelfbevrediging doet je lichaam de baas is.
En niet jij. Je doet waar je lichaam om vraagt, daar geef je dan aan toe.
Wil je misschien ingaan op wat ik daar over zeg? Als je zin hebt in een biertje en je drinkt er een, is je lichaam dan de baas en niet jij? Volgens mij ben je niet meer de baas als je niet meer de controle ergens over hebt. Als je iets met mate doet en wel onder controle hebt, ook zonder kan, dan ben je nog wel de baas daarover.
En het is een fabeltje als je denkt door aan zelfbevrediging te doen jij je lichaam in de hand krijgt. Want je lichaam zal er steeds vaker om vragen.
Er komen namelijk bepaalde hormonen vrij die maken dat je aan verslaafd raakt. Aan dat gevoel.
Terwijl dat gevoel gewoon binnen de kaders van het huwelijk hoort.
Daar heeft God de seksualiteit voor geschapen.
Hoort dat gevoel niet buiten het huwelijk? Dan zou een man zelfs al zondigen als hij een "natte droom" heeft. Volgens mij horen bepaalde gedachten die vaak bij het gevoel komen kijken, de begeerten niet buiten een relatie..... en is het huwelijk bedoeld om dat gevoel en alles wat er bij hoort, die intmiteit met elkaar te delen.
Als iemand kan masturberen zonder verkeerde gedachten daarbij is daar volgens mij niets mis mee. Het zijn die gedachten die het vaak verkeerd maken.