Besprekingstopic voor dichtwedstrijden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sofieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor Sofieke » 12 jun 2007 13:08

Ness schreef:
Sofieke schreef:Ja is ook zo.... Kga m weghalen, miss schep ik nog een neiuwe, maar misschien ook niet... Die van Napoleon is mooi!!

Vooral wél doorgaan! Ik denk wel dat je kunt dichten, je hebt alleen wat meer oefening nodig. Dat werkt het beste door te kijken wat anderen ervan brouwen en vervolgens zelf eindeloos aan de slag te blijven.. :)

Mijn dichtsels van een jaar of wat geleden lijken vrij veel op de jouwe. Het leuke van zo'n proces dat je doormaakt en zelf stuurt, is dat je je groei ziet en er ook resultaat mee bereikt. :) Dus ga vooral wél door!

Kijk, dát biedt perspectief.... :wink:
Dankje!
We can love completely, without complete understanding.....

marilyn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor marilyn » 12 jun 2007 20:56

oef :oops:

thanks RT en JK!!
k heb m veranderd!!

aldoende leert men

en jnien.. stoer dat je ook meedoet!!
hoe meer hoe leuker!!

FV
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FV » 13 jun 2007 09:21

De gedichten zijn gaaf! Er zit echt muziek in!

En omdat ik niet dicht, maar het wel een leuk thema vind, hier iets om nog beter in de stemming te komen...

Afbeelding
"De beste manier om een probleem op te lossen is de humor ervan te ontdekken."
- Arthur C. Clarke -

Stefanus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stefanus » 13 jun 2007 09:23

WAAAAAAAAAAH :shock: oeps-smile *freaking out* 8)

*spreekt litanie voor Paul uit*

<<<<------- |:)|
Laatst gewijzigd door Stefanus op 13 jun 2007 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.

FV
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FV » 13 jun 2007 09:26

Ik dacht al wel dat ik je er blij mee kon maken. :D

Ik had zélfs het vermoeden dat je geïnspireerd was door ons aller Paultje, klopt dat?
Laatst gewijzigd door FV op 13 jun 2007 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur C. Clarke -

Stefanus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stefanus » 13 jun 2007 09:29

:jaknikken:

RECI-TATIVO
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor RECI-TATIVO » 13 jun 2007 10:28

Ik heb nog even overwogen om een 'Paul-Pastiche' te maken met TOET Trompettestoot en een blauwbilg-orgel... :mrgreen:

FV
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FV » 13 jun 2007 11:15

Een blauwbilg-orgel!!! Briljant!!!!!!!! :mrgreen:
- Arthur C. Clarke -

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 13 jun 2007 13:35

was ik bnijna vergeten: ons aller Jules met "jazz"

Jazz is. Jazz leeft. Gebeurt. Beweegt. Jazz neemt. Jazz geeft. Jazz weet. Jazz spreekt. Jazz doet. Jazz laat. Jazz komt. Jazz gaat. Uniek. Muziek. Van vlees en bloed. Jazz waagt. Jazz wint. Breekt baan. Jazz bonkt. Jazz staat. Jazz valt. Is overal. Ontroert. Verwarmt. Grijpt bij de keel. Jazz knettert. Knalt. Ontketent. Heerst. Jazz heelt. Jazz zuivert. Lichaam. Geest. Jazz swingt. Jazz vecht. Is waar. Is echt. Geen loze kreet. Geen leeg gebaar. Jazz werkt. Versterkt. Ontwapent. Toont. Jazz laaft. Jazz loont. Is water. Brood. Jazz lacht. Jazz huilt. Jazz in. Jazz uit. Legt bloot. Daagt uit. Jazz kookt. Jazz bruist. Jazz troost. Jazz bijt. Jazz bloedt. Heeft schijt. Is zwart. Is wit. Is rood. Niet grijs. Jazz vloekt. Jazz moet. Verbroedert. Zoekt. Jazz vindt. Jazz wijst. Jazz schokt. Jazz eist. Jazz hoog. Jazz laag. Jazz voor. Jazz na. Jazz rookt. Jazz jaagt. Is eigen baas. Vereent. Verzoent. Begeestert. Woedt. Bevrijdt. Bewijst. Begrijpt. Vervoert. Jazz spreidt. Jazz sluit. Bezielt. Verrijkt. Geeft hoop. Verblijdt. Jazz shittert. Glanst. Jazz flitst. Jazz danst. Verhit. Zweept op. Bemint. Verleidt. Jazz roept. Jazz voelt. Jazz groeit. Jazz bloeit. Jazz blaakt. Jazz blijkt. Betovert. Geilt. Jazz ademt. Zweet. Jazz fluistert. Schreeuwt. Ontmaskert. Snijdt. Jazz glijdt. Jazz sluipt. Jazz slijpt. Jazz spuit. Jazz klinkt. Jazz dwingt. Jazz lonkt. Jazz blinkt. Jazz vraagt. Jazz raakt. Verlost. Verbaast. Viert feest. Verklaart. Is bitter. Zoet. Is hot. Is cool. Jazz ijlt. Vooruit. Voorbij. Ver weg. Dichtbij. Paraat. Bereid. Op weg. Altijd. Jazz was. Jazz is. Jazz blijft.

jnien

Berichtdoor jnien » 13 jun 2007 14:14

Stoerr.. 8) :mrgreen:

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 13 jun 2007 17:38

Scape, ik vind je ingezonden gedicht erg leuk ;/
Op het eerste gezicht dacht ik dat het niet zoveel was, maar toen m'n vriend het naast m'n hoofd begon 'voor te dragen' bleek er ineens heel veel muziek in te zitten :)
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jun 2007 00:13

JialiKelly schreef:Scape, ik vind je ingezonden gedicht erg leuk ;/
Op het eerste gezicht dacht ik dat het niet zoveel was, maar toen m'n vriend het naast m'n hoofd begon 'voor te dragen' bleek er ineens heel veel muziek in te zitten :)

JK toch, gruwelijk verromantiseerd typje! :redface:

Maar hij is fijn ja! Is het nu van jouzelf of van ons aller held de nachtburgemeester van Rotterdam? :)

FV
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FV » 14 jun 2007 08:52

scape schreef:was ik bnijna vergeten: ons aller Jules met "jazz"

Jazz is. Jazz leeft. Gebeurt. Beweegt. Jazz neemt. Jazz geeft. Jazz weet. Jazz spreekt. Jazz doet. Jazz laat. Jazz komt. Jazz gaat. Uniek. Muziek. Van vlees en bloed. Jazz waagt. Jazz wint. Breekt baan. Jazz bonkt. Jazz staat. Jazz valt. Is overal. Ontroert. Verwarmt. Grijpt bij de keel. Jazz knettert. Knalt. Ontketent. Heerst. Jazz heelt. Jazz zuivert. Lichaam. Geest. Jazz swingt. Jazz vecht. Is waar. Is echt. Geen loze kreet. Geen leeg gebaar. Jazz werkt. Versterkt. Ontwapent. Toont. Jazz laaft. Jazz loont. Is water. Brood. Jazz lacht. Jazz huilt. Jazz in. Jazz uit. Legt bloot. Daagt uit. Jazz kookt. Jazz bruist. Jazz troost. Jazz bijt. Jazz bloedt. Heeft schijt. Is zwart. Is wit. Is rood. Niet grijs. Jazz vloekt. Jazz moet. Verbroedert. Zoekt. Jazz vindt. Jazz wijst. Jazz schokt. Jazz eist. Jazz hoog. Jazz laag. Jazz voor. Jazz na. Jazz rookt. Jazz jaagt. Is eigen baas. Vereent. Verzoent. Begeestert. Woedt. Bevrijdt. Bewijst. Begrijpt. Vervoert. Jazz spreidt. Jazz sluit. Bezielt. Verrijkt. Geeft hoop. Verblijdt. Jazz shittert. Glanst. Jazz flitst. Jazz danst. Verhit. Zweept op. Bemint. Verleidt. Jazz roept. Jazz voelt. Jazz groeit. Jazz bloeit. Jazz blaakt. Jazz blijkt. Betovert. Geilt. Jazz ademt. Zweet. Jazz fluistert. Schreeuwt. Ontmaskert. Snijdt. Jazz glijdt. Jazz sluipt. Jazz slijpt. Jazz spuit. Jazz klinkt. Jazz dwingt. Jazz lonkt. Jazz blinkt. Jazz vraagt. Jazz raakt. Verlost. Verbaast. Viert feest. Verklaart. Is bitter. Zoet. Is hot. Is cool. Jazz ijlt. Vooruit. Voorbij. Ver weg. Dichtbij. Paraat. Bereid. Op weg. Altijd. Jazz was. Jazz is. Jazz blijft.

Hé, die hoorde ik gisteravond nog op de radio! (er komt geloof ik een of ander jazz-festival). Hij is leuker om te horen dan om te lezen, want 'jazz' wordt echt een raar woord als je het zo vaak leest. :-)
- Arthur C. Clarke -

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 14 jun 2007 08:57

Aragorn schreef:
JialiKelly schreef:Scape, ik vind je ingezonden gedicht erg leuk ;/

JK toch, gruwelijk verromantiseerd typje! :redface:

Maar hij is fijn ja! Is het nu van jouzelf of van ons aller held de nachtburgemeester van Rotterdam? :)

het gedicht in het wedstrijdtopic is scape's . . . het gedicht hierboven is van Jules Deelder en heeft momenteel inderdaad airplay. . .
Laatst gewijzigd door scape op 14 jun 2007 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 14 jun 2007 09:48

Haha Ara, ik bedoelde niet dat er muziek inzat omdat híj het voorlas, maar omdat ik toen pas hoorde dat het zo gedicht zo bedoeld was, ofzo :)
Praise the One who left you

Broken down and paralyzed

Never taste of the fruit..

Terug naar “Archief”