Berichtdoor DesertRose » 14 jun 2007 00:19
pfff.
dat seksuele verlangens bij de mens horen, wil niet zeggen dat dit het hoogste goed is.
dat onze niet-christelijke broeder of zuster seks als het hoogste genot ziet, kan ik begrijpen. maar dat christenen zich zorgen maken over de kwaliteit van hun seks(leven) vind ik, en dat is een persoonlijke mening, erg afleiden van de hoofdzaak.
Nou zeg ik niet dat seks iets onbelangrijks is! absoluut niet! maar de kwaliteit daarvan is wel onbelangrijk. het gaat bij seks niet om het genot, het orgasme, bevrediging, maar het gaat om liefde, om jezelf geven aan de ander. daar heb je geen kwaliteit voor nodig, alleen elkaar maar.
wat is het mooi als een man en een vrouw samen bij het bed op de knieen God aanbidden om daarna volledig tot Zijn eer seks hebben?
en nu ik dit schrijf besef ik pas hoe banaal dit klinkt, maar toch is het zo bedoelt.
bah. dan klinkt "gemeenschap" nog beter.
terug naar zelfbevrediging, ik vind het erg moeilijk om daar een uitspraak over te doen, maar een ding is zeker, je eigen genot is bijna nooit tot eer van God, maar de eer van God moet je genot zijn!
Jezus zegt, zelfs de gedachte aan overspel is overspel. en zelfbevrediging zonder "stimulerende fantasieën" is als tennissen in je eentje. dus, is zelfbevrediging vaak gepaard met overspelige gedachten, of gedachten op lust gericht. En mijn mening is, dat seks gegeven is om aan een ander te geven.
nou ja een warrig verhaal, het komt er op neer dat ik denk dat het niet goed is om jezelf (stelselmatig) te bevredigen. maar als ik de mogelijkheid had om het te laten, deed ik het, al is het maar voor de zekerheid, om me te bewaren voor de zonden.
ps, ik ga niet meer reageren op dit bericht, dus een vraag aan mij ztellen heeft geen nut, dan per pb.