Zelfbevrediging, wel of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 jun 2007 16:23

Het leek mij al sterk dat ik een topic over zelfbevrediging had geopend ja 8)

Whatever, ik ben er nog steeds niet uit.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 jun 2007 16:26

jnien schreef:Is van Walter Trobisch, hij schijnt er een boekje over te hebben.. wie weet een tip :wink:

Wat, een boekje over 'hoe te zelfbevredigen' of een boekje met onderbouwingen waarom wel/niet?

jnien

Berichtdoor jnien » 09 jun 2007 16:33

:lol:

Onderbouwingen neem ik aan :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 jun 2007 16:34

Smurffie schreef:
Aragorn schreef:Tsja, en vrouwen moeten weer één keer in de zoveel tijd hun seksuele spanning ontladen.

Ik vind daar verder weinig egoïstisch aan, je bezorgt er jezelf genot mee maar ontneemt het niemand.

Tenzij je vindt dat seks iets is wat je hoort te delen met je partner.

Dat sluit elkaar natuurlijk niet uit. Sterker nog, door zelfbevrediging neemt de kwaliteit van je seksleven juist toe doordat je je lichaam beter leert kennen, meer ervaring opbouwt met de werking ervan, etc. Vooral voor vrouwen schijnt dat een belangrijk verschil te maken.

Enneh, ik kán me zo voorstellen dat er weinig te delen valt als je partner aan de andere kant van de wereld zit, bijvoorbeeld.. 8-[

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 jun 2007 16:38

Waarom maakt dat per se voor de vrouw een verschil?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 jun 2007 16:43

Aragorn schreef:Dat sluit elkaar natuurlijk niet uit. Sterker nog, door zelfbevrediging neemt de kwaliteit van je seksleven juist toe doordat je je lichaam beter leert kennen, meer ervaring opbouwt met de werking ervan, etc. Vooral voor vrouwen schijnt dat een belangrijk verschil te maken.

Enneh, ik kán me zo voorstellen dat er weinig te delen valt als je partner aan de andere kant van de wereld zit, bijvoorbeeld.. 8-[

Waarom kun je samen met je man/vrouw je lichaam niet beter leren kennen? Dat hoef je toch niet zelf te doen? En wat ervaring betreft, I won't even go there, maarre, practise makes perfect (met eigen man/vrouw dan natuurlijk)! Mijn man is vaak weg voor zijn werk, soms 4 maanden achter elkaar, maar ik heb nooit de behoefte gehad mezelf te bevredigen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 jun 2007 16:45

Ik wilde net opmerken dat het wellicht uitmaakt of je alrede seks gehad hebt. Dat je er dan meer behoefte aan hebt misschien. Laurac bewijst het tegendeel, dus dat gaat niet op :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 jun 2007 17:05

Smurffie schreef:Waarom maakt dat per se voor de vrouw een verschil?

Omdat vrouwen vaker moeite hebben met klaarkomen en opgewonden raken en minder concreet met hun eigen sekualiteit geconfronteerd worden dan mannen (die krijgen immers vanzelf hun eerste erecties en zaadlozingen). Dan kan het geen kwaad om zelf op onderzoek te gaan en te experimenteren met je eigen lichaam om het beter te leren kennen en er dus beter mee te kunnen 'werken'.

Waarom kun je samen met je man/vrouw je lichaam niet beter leren kennen? Dat hoef je toch niet zelf te doen? En wat ervaring betreft, I won't even go there, maarre, practise makes perfect (met eigen man/vrouw dan natuurlijk)! Mijn man is vaak weg voor zijn werk, soms 4 maanden achter elkaar, maar ik heb nooit de behoefte gehad mezelf te bevredigen.

Ik zeg ook niet dat dat samen niet kan en dat gebeurt natuurlijk ook automatisch, als het goed is tenminste. Maar dat is toch anders dan wanneer je je helemaal op jezelf concentreert, als je samen bent ben je tenslotte ook met de ander bezig.

En ja, de een heeft daar waarschijnlijk ook wat meer behoefte aan dan de ander. :)

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 09 jun 2007 18:51

Smurffie schreef:Ik wilde net opmerken dat het wellicht uitmaakt of je alrede seks gehad hebt. Dat je er dan meer behoefte aan hebt misschien. Laurac bewijst het tegendeel, dus dat gaat niet op :wink:

Kan nog steeds opgaan, aangezien dat pp verschillend is :)

wormpje
Mineur
Mineur

Berichtdoor wormpje » 09 jun 2007 18:51

LauraC schreef:Waarom kun je samen met je man/vrouw je lichaam niet beter leren kennen? Dat hoef je toch niet zelf te doen?

En als je nou geen man/vrouw hèbt om je lichaam beter mee te leren kennen? Wat dan?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 jun 2007 18:55

Hippieblijhoofd schreef:
Smurffie schreef:Ik wilde net opmerken dat het wellicht uitmaakt of je alrede seks gehad hebt. Dat je er dan meer behoefte aan hebt misschien. Laurac bewijst het tegendeel, dus dat gaat niet op :wink:

Kan nog steeds opgaan, aangezien dat pp verschillend is :)

Ja, dat bedoelde ik dus eigenlijk :P

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 jun 2007 19:09

wormpje schreef:
LauraC schreef:Waarom kun je samen met je man/vrouw je lichaam niet beter leren kennen? Dat hoef je toch niet zelf te doen?

En als je nou geen man/vrouw hèbt om je lichaam beter mee te leren kennen? Wat dan?

Tsja, dat is denk ik pp verschillend. Ik heb nooit de behoefte daaraan gehad, dus ik zou dat persoonlijk niet weten. Ik dacht dat Aragorn het op dat moment had over zelfbevrediging binnen een relatie. Sorry als ik het verkeerd begrepen heb.
Ik denk dat zoals Hippie en Smurffie al hebben opgemerkt, het pp verschilt.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 jun 2007 19:15

Ik had het niet zozeer over binnen of buiten een relatie, dat kan allebei natuurlijk en het nut ervan blijft hetzelfde. Maar het is wel handig om jezelf te kennen vóór je een (seksuele) relatie aangaat, dat is eigenlijk hetzelfde als met het geestelijke aspect ervan.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 09 jun 2007 19:21

Eens met Aragorn :)
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 jun 2007 20:01

Aragorn schreef:Ik had het niet zozeer over binnen of buiten een relatie, dat kan allebei natuurlijk en het nut ervan blijft hetzelfde. Maar het is wel handig om jezelf te kennen vóór je een (seksuele) relatie aangaat, dat is eigenlijk hetzelfde als met het geestelijke aspect ervan.

Mijnenveld! Ja, natuurlijk moet je jezelf kennen voordat je een relatie aangaat....maar moet dat dan zover gaan als bevrediging? Voordat ik trouwde wist ook al wel waar alles zat en hoe het zou moeten werken enzo, maar ik denk niet dat als ik van te voren mezelf weleens bevredigd zou hebben, ik dan een beter 'seksleven' zou hebben (gehad). Maarja, dat is persoonlijk. En ik ga me nu ws heel onpopulair maken door te zeggen dat ik het moeilijk zou vinden als mijn man aan zelfbevrediging zou doen en ik denk vice versa. Is het niet geweldig als je elkaar binnen het huwelijk ook op die manier kunt bevredigen? Maar dit is natuurlijk persoonlijk, en ik veroordeel hier niemand en probeer ook niemand mijn mening op te leggen...alhoewel het erg interessant is te lezen wat anderen ervan denken.

Terug naar “Archief”