De CU in de regering !/?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cisca

Berichtdoor Cisca » 07 jun 2007 12:15

Sabra schreef:
Riska schreef:Dan het kulverhaal dat kinderen van gescheiden ouders korter leven.

Dat is statistisch bewezen, zo valt er te lezen, dus is het geen flauwekul.

Wat een lachertje, dat jij dat geloofd :lol:
Toen ik op de lagere school zat, had geen enkel kind gescheiden ouders, dat is later pas gekomen.
Hoe zouden ze dan nu al kunnen weten of die kinderen korter leven :roll:

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 07 jun 2007 12:49

Cisca schreef:Wat een lachertje, dat jij dat geloofd.

Dat kun je vinden, maar ik hecht meer waarde aan het oordeel van wetenschappers dan aan de jouwe. Ook al betreft het een wetenschapper die is terechtgewezen wegens plagiaat.

Toen ik op de lagere school zat, had geen enkel kind gescheiden ouders, dat is later pas gekomen. Hoe zouden ze dan nu al kunnen weten of die kinderen korter leven

Gebruik je fantasie zou ik zeggen. Iets wat jij voor onmogelijk houdt is natuurlijk niet per definitie onmogelijk. Daarom zijn niet mijn uitspraken die neigen tot lachen, maar de jouwe.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 07 jun 2007 13:01

Sabra schreef:

Dat kun je vinden, maar ik hecht meer waarde aan het oordeel van wetenschappers dan aan de jouwe. Ook al betreft het een wetenschapper die is terechtgewezen wegens plagiaat.

Toen ik op de lagere school zat, had geen enkel kind gescheiden ouders, dat is later pas gekomen. Hoe zouden ze dan nu al kunnen weten of die kinderen korter leven

Gebruik je fantasie zou ik zeggen. Iets wat jij voor onmogelijk houdt is natuurlijk niet per definitie onmogelijk. Daarom zijn niet mijn uitspraken die neigen tot lachen, maar de jouwe.

Sorry hoor, hier kan nog nooit een wetenschappelijk onderzoek over geweest zijn, op basis van de realiteit, daarvoor is het allemaal veel te kort, je kunt nu bijvoorbeeld och niet zeggen dat ze geen 70 worden en anderen wel, eerst nog maar wat tientallen jaren wachten voordat daar iets redelijks over gezegd kan worden.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 07 jun 2007 16:24

Cisca schreef:
Sabra schreef:

Sorry hoor, hier kan nog nooit een wetenschappelijk onderzoek over geweest zijn, op basis van de realiteit, daarvoor is het allemaal veel te kort, je kunt nu bijvoorbeeld och niet zeggen dat ze geen 70 worden en anderen wel, eerst nog maar wat tientallen jaren wachten voordat daar iets redelijks over gezegd kan worden.

%$#@*&#~@!!! 't gaat hier over wat de CU in de regering presteert!!!!

Cisca

Berichtdoor Cisca » 07 jun 2007 16:27

Denkertje21 schreef:%$#@*&#~@!!! 't gaat hier over wat de CU in de regering presteert!!!!

Te veel geld uitgeven!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 jun 2007 16:33

Nou Denkertje, vertel jij dan eens wat de CU in de regering presteert.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 07 jun 2007 21:34

Ik denk dat de CU met zijn programma minister voor Jeugd en Gezin goed werk verricht. Jeugdzorg komt echt beter op de kaart. daarnaast is het ook aan de Cu te danken dat er überhaupt een goede pardon regeling komt voor de asielzoekers die onder de oude Vreemdelingenwet vallen. Met hun redelijke inslag hebben ze die toch langs die rechtse CDA-ers geloodst.
Daarnaast denk ik dat Rouvoet een grote stem heeft in de ministerraad en dat er naar hem geluisterd wordt. Ten laatste wordt door vrijwel iedereen beaamd dat de CU de grote winnaar is geworden van de formatie omdat zij veruit het grootst gedeelte van hun wensen verwezenlijkt zag.

need i say more?
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

vaandel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor vaandel » 07 jun 2007 21:58

leclerc schreef:Ik denk dat de CU met zijn programma minister voor Jeugd en Gezin goed werk verricht. Jeugdzorg komt echt beter op de kaart. daarnaast is het ook aan de Cu te danken dat er überhaupt een goede pardon regeling komt voor de asielzoekers die onder de oude Vreemdelingenwet vallen. Met hun redelijke inslag hebben ze die toch langs die rechtse CDA-ers geloodst.
Daarnaast denk ik dat Rouvoet een grote stem heeft in de ministerraad en dat er naar hem geluisterd wordt. Ten laatste wordt door vrijwel iedereen beaamd dat de CU de grote winnaar is geworden van de formatie omdat zij veruit het grootst gedeelte van hun wensen verwezenlijkt zag.

need i say more?

Maar wat heeft de CU nu op immaterieel gebied binnengehaald? In mijn optiek iets vaags op papier, maar meer ook niet. Zie de trouwambtenaar.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 07 jun 2007 22:07

Het lijkt me een beetje vroeg om daar al over te oordelen. Die trouwambtenaar is geen rijksbeleid maar gemeentebeleid, dus dat is geen goed voorbeeld.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 07 jun 2007 22:20

leclerc schreef:Daarnaast is het ook aan de Cu te danken dat er überhaupt een goede pardon regeling komt voor de asielzoekers die onder de oude Vreemdelingenwet vallen.

Wat ronduit schandalig is, omdat men op grond van een veel soepelere regeling al was afgewezen.

need i say more?

Ik zou niet te vroeg juichen als ik jou was.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 07 jun 2007 22:24

Sabra schreef:
leclerc schreef:Daarnaast is het ook aan de Cu te danken dat er überhaupt een goede pardon regeling komt voor de asielzoekers die onder de oude Vreemdelingenwet vallen.

Wat ronduit schandalig is, omdat men op grond van een veel soepelere regeling al was afgewezen.
/quote]

Die regeling (de oude vreemdelingenwet) was helemaal niet vel soepeler. die was vooral onduidelijk en werd uitgevoerd door een bijzonder incompetente organisatie. De IND.
Die acht ik overigens voor het grootste gedeelte nog steeds incompetent, pretentieus en bevooroordeeld. De IND is de grootste schuldige, mocht het nog eens tot een nieuwe pardonregeling komen.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 07 jun 2007 22:34

leclerc schreef:Die regeling (de oude vreemdelingenwet) was helemaal niet vel soepeler. die was vooral onduidelijk en werd uitgevoerd door een bijzonder incompetente organisatie. De IND.
Die acht ik overigens voor het grootste gedeelte nog steeds incompetent, pretentieus en bevooroordeeld. De IND is de grootste schuldige, mocht het nog eens tot een nieuwe pardonregeling komen.

Hoe het ook mag zijn, die mensen moeten gewoon terug naar huis en Nederland kan beter opvang in de regio bekostigen dan iedereen maar toestaan het land te betreden.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 07 jun 2007 22:39

Ze staan ook niet iedereen toe.
Sterker nog. Ik geloof zeker dat er en hoop mensen met en status best terug zouden keren als hun land weer veilig is en zij me kunnen helpen aan de wederopbouw. ten diepste behoort vluchtelingschap altijd van tijdelijke aard te zijn.
Ik hb met verschillende mensen uit irak en sierra leone gesproken die niets liever zouden willen dan hun land weer opbouwen. zeker in het laatste geval zou dat ook best kunnen als nederland dat mede-faciliteert. dan heb je:
a. minder reden om te vluchten
b. gerichte ontwikkelingshulp
c. een goed programma om mensen terug te laten keren die uitgeprocedeerd zijn geraakt. men keert tenslotte makkelijker terug als er in het land ook voor hen weer perspectief is.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 jun 2007 09:23

[quote="leclerc"]Ik denk dat de CU met zijn programma minister voor Jeugd en Gezin goed werk verricht. Jeugdzorg komt echt beter op de kaart. daarnaast is het ook aan de Cu te danken dat er überhaupt een goede pardon regeling komt voor de asielzoekers die onder de oude Vreemdelingenwet vallen. Met hun redelijke inslag hebben ze die toch langs die rechtse CDA-ers geloodst.

need i say more?[/quote

Zoals je weet, is een groot deel van de achterban van het CDA en een heel groot deevan het ledenbestand niet rechts. Veel CDAers waren en zijn voor een pardon (ik ook).
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 08 jun 2007 11:08

Aragorn schreef:Nou Denkertje, vertel jij dan eens wat de CU in de regering presteert.

Allereerst denk ik dat je in 100 dagen geen spectaculaire dingen mag verwachten.

Wat ik echter de belangrijkste 'prestatie' vind is dat alleen al door de aanwezigheid van de CU in het kabinet, geloven en christenen weer een beetje 'salonfähig' zijn geworden.
Het mag weer. Christenen zitten niet allemaal meer in het rariteitenkabinet van een bijna uitgestorven ras..

Maar een belangrijker vraag is: wat presteer JIJ voor de CU in de regering? Bid jij iedere dag voor deze mensen?
Laatst gewijzigd door Denkertje21 op 08 jun 2007 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”