Eey lenny,(en anderen)
Bedankt voor je reactie! Juist dat jij het zegt geeft me erg veel steun, en ik wil ook zeggen dat ik heel erg met je te doen heb omdat hij je nu eigenlijk claimt met zelfmoord... tewijl hij het zelf heeft uitgemaakt. Het is denk ik wel goed om na te gaan hoe erg hij dat meent natuurlijk en als hij het echt meent moet je hem erop aandringen dat hij hulp gaat zoeken,omdat het dan niet aan jou ligt dat hij dood wil, maar aan ZIJN zelfbeeld. maar idd anders kan je beter het contact verbreken! Vind ik echt enorm knap van je!!!
Misschien is het ook goed om voorlopig met andere mensen om te gaan of om tijdelijk naar een andere kerk te gaan. al kan je hem natuurlijk niet altijd blijven vermijden.
Weetje wat je vriend heeft (zelfmoordgedachten enzo) herkende ik ook enorm van mijzelf. Mijn zelfbeeld hing af van mijn vriend, en toen ik pas eraan dacht dat het welleens uit kon gaan(terwijl daar toen niet eens een reden voor was) voelde ik me doodongelukkig en had ik het idee dat ik liever dood wilde omdat mijn leven geen doel meer heeft.
Gelukkig heeft God mij op tijd laten zien dat ik ook nog toekomst zonder hem heb(al is het wel een hele onzekere

) en dat ik ook een persoon zonder hem ben. Dat neemt niet weg dat ik het heel erg zou vinden als het uit zou gaan en dat ik(sorry voor de anderen

) toch echt niet geloof dat iemand anders de ware voor mij kan zijn omdat ik een sociale persoonlijke handicap heb en al veel nare dingen mee heb gemaakt(ben onder andere erg gepest, vandaar mijn vroegere negatieve zelfbeeld) Door mijn vriend heb ik hiermee om leren gaan en daarom zou ik het zo erg vinden als het uit zou gaan, omdat ik(en hij ook) juist mezelf en God heb leren kennen... maar ik houd me vast aan wat de toekomst brenge moge, mij geleidt des Heeren hand.
Ps: ik moet btw volgende week mn vriend wel zien, omdat we dan een feest hebben, hierop reageerde hij gelukkig wel positief