Moderator: Moderafo's
Gershwin schreef:Onzin, je helpt die mensen de vernieling in als je ze geld geeft waarvan ze drugs kunnen kopen... Dan kun je ze idd beter eten of drinken geven.
Chloë schreef:Maranatha, ik ben bang dat we het hier gewoon oneens zijn. Als jij zegt dat je geld moet geven als mensen daarom vragen, vind ik dat onverantwoord. Daar help je die mensen niet mee.
Het gaat in de eerste plaats om mensen helpen. Je helpt hen meer met het kopen van een broodje en een kop koffie dan met het geven van geld waar ze toch drugs mee zullen gaan kopen.
Groetjes van Chloë
Yaron E. schreef:Yaron E. schreef:"Vraagt iemand iets van u, geef het hem; neemt iemand het uwe, vraag het niet terug. "
Graag $250 op rekening 7663916 tnv Yaron E.
todah rabba
ah, wat ben ik flauw en kinderachtig. shame on me
Oké, niet alle zwervers zullen dat doen. Maar als ik zwervers tegenkom die me met een stickie heroïne (ja ik weet hoe dat ruikt, ben niet zo naïef als ik misschien overkom) in de mond mij om geld vragen voor wat te eten, dan lijkt het me niet verstandig ze dan geld te geven.Maranatha schreef:Chloë schreef:Maranatha, ik ben bang dat we het hier gewoon oneens zijn. Als jij zegt dat je geld moet geven als mensen daarom vragen, vind ik dat onverantwoord. Daar help je die mensen niet mee.
Het gaat in de eerste plaats om mensen helpen. Je helpt hen meer met het kopen van een broodje en een kop koffie dan met het geven van geld waar ze toch drugs mee zullen gaan kopen.
Groetjes van Chloë
Wie zegt dat ze er direct drugs van zullen kopen. Nogal een groot vooroordeel.
Chloë schreef: Oké, niet alle zwervers zullen dat doen. Maar als ik zwervers tegenkom die me met een stickie heroïne (ja ik weet hoe dat ruikt, ben niet zo naïef als ik misschien overkom) in de mond mij om geld vragen voor wat te eten, dan lijkt het me niet verstandig ze dan geld te geven.
Verder ligt het eraan hoe oud ze zijn. Als het mensen van boven de vijftig zijn zegmaar dan krijgen ze meestal wel geld van me, maar ik vraag me af of dat wel zo verstandig is.
Groetjes.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten