Moderator: Moderafo's
goofy1978 schreef:Dat je wedergeboorte en toevallend recht niet in de bijbel leest komt omdat een natuurlijk mens de dingen die des geestes Gods zijn niet verstaat.
Ze zijn hem een dwaasheid, als je werkelijk bekeerd was zou je niet zo op me zitten vitten dan zou je me bijvallen.
Omdat er geen andere enge poort is en ook nooit zal komen.
1 Joh 4,6
Wij zijn uit God. Die God kent, hoort ons; die uit God niet is, hoort ons niet. Hieruit kennen wij den geest der waarheid, en den geest der dwaling.
Aangezien haast niemand het met me eens is is het met de ware bekeerden hier niet zo dik gezaaid.
Hoe ze aan Jezus zijn gekomen is me een raadsel maar ze zijn nooit onder het recht verloren gegaan das wel duidelijk.
En ik ook niet, maar ik vertel wat onze bekeerde dominee verteld van zn zieleleven.
goofy1978 schreef:Ik zal jullie wel nooit kunnen overtuigen.
Maar als Jezus in het oordeel spreekt: wie zijt gij? Ik ken u niet, zal je wel moeten toegeven dat er iets aan je bekering mist.
Zo ik het vertel is er geen mens in staat zich te bekeren, in Jezus geloven is geen kunst aan.
Wat is dan bij jullie geloof de enge poort?bij mij is het wel duidelijk genoeg denk ik.
Jezus waarschuwde er voor dat er zullen zijn die elders inklimmen.
Als ik gelijk heb is zijn zowat alle refowebbers elders ingeklommen.
Er is geen engere manier om bekeerd te worden dan zoals ik het vertel.
Onmogelijk voor een mens, maar mogelijk bij God.
Jezus heeft gekropen als een worm,als God een mens wederbaart zal hij ook kruipen en wenen.
Jezus was onschuldig een mens is schuldig, God zal je in de bekering niet sparen.
Heb 12,6
Want dien de Heere liefheeft, kastijdt Hij, en Hij geselt een iegelijken zoon, dien Hij aanneemt.
Gelukkig maar, anders was de ontelbare schaar wel heel klein geworden. Ik heb liever dat Jezus de mensen overtuigt, dan jij met jouw leer.goofy1978 schreef:Ik zal jullie wel nooit kunnen overtuigen.
En of geloven in Jezus moeilijk is! De poort is zo smal omdat ik het liefst zelf iets wil meenemen, maar gelukkig heeft God de poort zo gemaakt dat ik er precies door pas zonder iets van mezelfZo ik het vertel is er geen mens in staat zich te bekeren, in Jezus geloven is geen kunst aan.
Wat is dan bij jullie geloof de enge poort?bij mij is het wel duidelijk genoeg denk ik.
Inderdaad, zoiets kan God alleen doen, maar gelukkig heeft God nog veel meer manierenJezus waarschuwde er voor dat er zullen zijn die elders inklimmen.
Dagelijks ons het kruis na te dragen, want de dienaar is niet meer dan zijn/haar Meester, maar daar hoef ik niet om te huilen hoor, er is voor mij gebeden om dat met blijdschap te doen, ik hoop en bid dat ik dat tot de doorgang naar het eeuwige leven mag doenJezus heeft gekropen als een worm,als God een mens wederbaart zal hij ook kruipen en wenen.
Jezus was onschuldig een mens is schuldig, God zal je in de bekering niet sparen.
Heb 12,6
Want dien de Heere liefheeft, kastijdt Hij, en Hij geselt een iegelijken zoon, dien Hij aanneemt.
goofy1978 schreef:Ik zal jullie wel nooit kunnen overtuigen.
Maar als Jezus in het oordeel spreekt: wie zijt gij? Ik ken u niet, zal je wel moeten toegeven dat er iets aan je bekering mist.
Zo ik het vertel is er geen mens in staat zich te bekeren, in Jezus geloven is geen kunst aan.
Jezus waarschuwde er voor dat er zullen zijn die elders inklimmen.
Jezus heeft gekropen als een worm,als God een mens wederbaart zal hij ook kruipen en wenen.
Heb 12,6
Gerdien B. schreef:Het wordt je idd niet in dank afgenomen door mij. Omdat je oordeelt over mij. Omdat je maar mij te pletter slaat met dat ik niet bekeerd kan zijn en dat terwijl ik weet wat voor werk God in mij gedaan heeft.
Wie ben jij om voor God te bepalen wie Hij wel of niet op de goede manier gereopen heeft?
Is God niet almachtig? Staat het Hem niet vrij om zelf te bepalen hoe Hij mensen tot Hem trekt?
Ook al wordt het zo bij jullie geleerd, daarom zegt dat niet dat dit enige goede manier is.
Gerdien B. schreef:Zeg maar gerust in allerdaags nederlands wat je hier mee bedoeld Jantjes
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten