Contactlenzen via internet

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 04 jun 2007 14:05

Dat is mooi. Of niet. :P Maar ik hoorde pas dat problemen met lenzen zoals ontstekingen vooral voorkomen bij lenzen van Hans Anders, en Kruidvat klinkt nog enger. 8)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 jun 2007 14:15

Hoe krijg je ontstekingen van (slechte) lenzen dan? Ik heb iig nergens last van met die van Hans Anders.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 jun 2007 17:39

Dan heb je andere ogen dan mijn zussie ;)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 jun 2007 17:45

Ja ok, maar hoe gaat dat in z'n werk dan, zo'n ontsteking? Gewoon out of the blue als je ze een poosje draagt? En hoe weet je zeker dat het door die lenzen komt?

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 04 jun 2007 17:48

Handig topic! Ik wil op de korte termijn ook overstappen op lenzen.
Auf Wiedersehen!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 jun 2007 18:06

kweenie, gewoon doet pijn en gaat irriteren enzo denk ik. Maar bedoel je dat het ook door de vloeistof kan komen ofzo?

André

Berichtdoor André » 04 jun 2007 18:22

Aragorn schreef:Ja ok, maar hoe gaat dat in z'n werk dan, zo'n ontsteking? Gewoon out of the blue als je ze een poosje draagt? En hoe weet je zeker dat het door die lenzen komt?
Mm, het komt door de lenzen dat is wel duidelijk. En hoe dat in zn werk gaat? Je hebt bijvoorbeeld de hele dag een tranend oog, het voelt alsof er wat zandkorrels tussen de lens en je oog zitten. Als je het ooglid boven of onder aan de kant doet zie je meestal wel de 'haard' beetje rood enzo.
Wat trouwens ook héél onverstandig is je lenzen een paar dagen of meer inlaten, s'morgens een beetje zoutoplossing in je oog en gaan met de banaan, als je dat tegen de optiedinges verteld slaat die je bijna in elkaar. 8) Hij mompelt dan iets van je ogen moeten als het kan je hele leven mee, ofzo.
Vandaar zowel voor het indoen van je lenzen je handen met zeep wassen en voor je ze uit doet ook.

André

Berichtdoor André » 04 jun 2007 18:24

Lalage schreef:kweenie, gewoon doet pijn en gaat irriteren enzo denk ik. Maar bedoel je dat het ook door de vloeistof kan komen ofzo?
In zijn geval kan het van de vloeistof komen, omdat hij het niet iedere dag ververst.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 jun 2007 19:00

André schreef:Vandaar zowel voor het indoen van je lenzen je handen met zeep wassen en voor je ze uit doet ook.

Zeep in mijn oog, nee dankje ;)

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 04 jun 2007 20:18

Vloeistof van de Kruidvat heeft een andere stofsamenstelling als die ik heb (Eye Wish). Er zit een stof in met een retemoeilijke naam, die Eye Wish minimaal gebruikt, maar bij Kruidvat zitten er in procenten meer in. Op die stof reageren veel ogen negatief (worden rood, zetten op, 'zand' in de ogen, gaan tranen). Kwalitatief gezien is de vloeistof van de Kruidvat wat minder, maar er zijn wel een heleboel ogen die er goed op reageren, dus dat is alleen maar mooi meegenomen.

Ikzelf zit al jaren bij Eye Wish en zal nooit op een ander overstappen. Ik sluit me nl. volledig aan bij het cliché: 'je hebt maar één paar ogen en daar moet je het je hele leven mee doen'. Het spul van EW is supergoed, de service uitstekend en sinds ik lenzen heb trouwens, is mijn sterkte zonder lenzen of bril een stuk verminderd, maar dat zal wel toeval zijn ;)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 jun 2007 20:22

Da's toeval, want ik ben 0.5 dioptrie achteruit gegaan :(
Ik las/hoorde laatst ook ergens dat de vloeistof van de Kruidvat veranderd is en dattie nu minder goed is :-S Ik gebruikte het nog weleens als ik op reis ging, omdat het zo irritant is om zo'n grote fles mee te slepen.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 04 jun 2007 20:33

Zomaar een vraag, heeft iedereen die lenzen draagt zijn/haar ogen wel goed laten testen?

Je ogen kunnen namelijk te droog zijn voor zachte lenzen (en dat is al vrij snel zo) en op lange termijn zorgen voor beschadigingen aan het hoornvlies... Ik zou het eerst laten testen door of een heel goede opticien (dus niet Hans Ander, of Pearl ofzo, maar echt een wat duurdere opticien die weet wat hij doet) of een oogarts!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 jun 2007 06:22

Pearl is bagger. GRRR

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 05 jun 2007 15:32

Heb zelf geen lenzen maar mn vriend besteld ze op mylenses.com geloof ik. Hij heeft de daglenzen. Bevalt prima! Hij heeft zn ogen eerst laten checken bij eyewish.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 05 jun 2007 16:13

André schreef:Mmm, het wordt dus tijd dat ik mn opti-dinges ook eens bij z'n boord vat.
Ik mag 290€ betalen voor 1 jaarlens wel is waar met die dure waterstofperoxide vloeistof (met neutraliseer tablet, anders prik dat zo in de ogen) 8)
Het schijnt duur te moeten omdat de sterkte - 0,5 is maar de cilinder 1,5.
Maargoed als ik zo die bedragen hier lees ga ik toch maar weer eens vragen of het niet een énorm stuk goedkoper kan.

Door die cilinder waren ze bij mij ook zo duur. Dus dat klopt wel.

Terug naar “Archief”