Moderator: Moderafo's
Daarmee sta je dan niet in de lijn van de reformatie, deze leert namelijk dat ellende net als verlossing en dankbaarheid een vrucht van wedergeboorte en bekering zijn.Ja ellende verlossing en dankbaarheid.
Wanneer is een mens gered? Bij de rechtvaardigmaking of in de heiligmaking? Of anders, op het moment van de wedergeboorte of op het moment van de bekering?goofy1978 schreef:Ellendekennis is wel werk van de Heilige Geest dat zei ik ook.
Maar daarmee heb je nog geen geredde ziel.
goofy1978 schreef:De ziel van een kind van God is al gered voor hij of zij geboren was.
Als je naam staat in het boek des levens.
Maar de bewuste rechtvaardigmaking zullen ze meemaken als God hun ziel redt met medeweten van de zondaar waar ze onder een toevallend recht verloren menen te gaan.
Met al hun eigen werk de dood in om het leven in Christus te vinden.
Wat een onzin.. Handelingen 3:19 Betert u dan, en bekeert u, opdat uw zonden mogen uitgewist wordenDe ziel van een kind van God is al gered voor hij of zij geboren was. Als je naam staat in het boek des levens.
Jij ziet het wel staan dús moet jij de dingen des Geestes verstaan en door het toevallende recht in de vierschaar getrokken zijn en daar getroffen door je ellendige staat neergezeigd zijn voor het aangezicht van de Grimmige Rechter-God. Terwijl je hier zovaak zegt dat je wel geloofd maar toch ook weer niet geloofd. Je stemt toe aan de waarheden, maar geloofd niet. Hoe kan dat?Dat je wedergeboorte en toevallend recht niet in de bijbel leest komt omdat een natuurlijk mens de dingen die des geestes Gods zijn niet verstaat.
Ergo, jij bent werkelijk bekeerd? Dat is goed mogelijk, maar je hebt nog veel te leren. Net als Marnix, Race en ik.Ze zijn hem een dwaasheid, als je werkelijk bekeerd was zou je niet zo op me zitten vitten dan zou je me bijvallen.
God is de hartenkenner en de nierenproever. Misschien ben jij de eenzame roepende in de woestijn, en op de dag dat jij sterft vergaat de gansche wereld omdat de laatste der uitverkorenen is toegevoegt in de Hemel. Gaat heen, verkondigd het evangelie, de blijde boodschap. De boodschap van vergeving van zonden voor iedereen die vlucht tot Hem.Aangezien haast niemand het met me eens is is het met de ware bekeerden hier niet zo dik gezaaid.
Ah, ah.. en ik spreek deels uit eigen ervaring en deels de woorden na van de predikanten uit mijn en andere gemeenten. Ik spreek de mensen uit de wolk der getuigen na onder hen een Jefta, een Simson en een David. Zelfs Job, Salomo, Manasse en Paulus. Weetje Goofy, je maakt me soms verdrietig, en soms blij.Hoe ze aan Jezus zijn gekomen is me een raadsel maar ze zijn nooit onder het recht verloren gegaan das wel duidelijk. En ik ook niet, maar ik vertel wat onze bekeerde dominee verteld van zn zieleleven.
goofy1978 schreef:Dat je wedergeboorte en toevallend recht niet in de bijbel leest komt omdat een natuurlijk mens de dingen die des geestes Gods zijn niet verstaat.
Ze zijn hem een dwaasheid, als je werkelijk bekeerd was zou je niet zo op me zitten vitten dan zou je me bijvallen.
Omdat er geen andere enge poort is en ook nooit zal komen.
1 Joh 4,6
Wij zijn uit God. Die God kent, hoort ons; die uit God niet is, hoort ons niet. Hieruit kennen wij den geest der waarheid, en den geest der dwaling.
Aangezien haast niemand het met me eens is is het met de ware bekeerden hier niet zo dik gezaaid.
Hoe ze aan Jezus zijn gekomen is me een raadsel maar ze zijn nooit onder het recht verloren gegaan das wel duidelijk.
En ik ook niet, maar ik vertel wat onze bekeerde dominee verteld van zn zieleleven.
goofy1978 schreef:Dat je wedergeboorte en toevallend recht niet in de bijbel leest komt omdat een natuurlijk mens de dingen die des geestes Gods zijn niet verstaat.
Ze zijn hem een dwaasheid, als je werkelijk bekeerd was zou je niet zo op me zitten vitten dan zou je me bijvallen.
Omdat er geen andere enge poort is en ook nooit zal komen.
1 Joh 4,6
Wij zijn uit God. Die God kent, hoort ons; die uit God niet is, hoort ons niet. Hieruit kennen wij den geest der waarheid, en den geest der dwaling.
Aangezien haast niemand het met me eens is is het met de ware bekeerden hier niet zo dik gezaaid.
Hoe ze aan Jezus zijn gekomen is me een raadsel maar ze zijn nooit onder het recht verloren gegaan das wel duidelijk.
En ik ook niet, maar ik vertel wat onze bekeerde dominee verteld van zn zieleleven.
Marnix schreef:Volgens jou maatstaven zouden Calvijn en Luther en alle andere reformatoren en oudvaders ook niet bekeerd zijn, want niemand van hen heeft het er over dat je het met God eens moet worden om verdoemd te zijn, als voorwaarde voor gelovigen om gered te worden, en ze beschrijven dat ook niet als ze het over hun eigen bekering hebben.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 26 gasten