Waarom eet je welk voedsel niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 03 jun 2007 17:35

André schreef:Ik drink wel frisdrank en dan light, omdat suiker net zulk gif schijnt te zijn als zoetstof.

En wat denk je dat er in light drinken zit? Zoetstof :lol:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 03 jun 2007 17:37

marina87 schreef:Mij is altijd geleerd dat je extra vocht nodig hebt (ander drinken dus, zoals water) om koffie uit je lichaam te werken. . .

Dat is ook zo. De cafeine krijg je met water drinken er weer uit. Eén glas water tegenover één kop koffie schijnt. En als je 2 liter water per dag wilt drinken, gelden die glazen water die je drinkt tegenover de koppen niet mee. Dus die twee liter moet dan daar eigenlijk nog bovenop!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 jun 2007 17:38

reform schreef:Je bent ook wel zielig als je dergelijke tips nodig hebt. Ik snap echt niet dat mensen 10 glazen bier op kunnen....je drinkt toch ook geen 10 glazen Cola.

Bier drinkt ook veel makkelijker weg, het loopt gewoon door. Bovendien ga je er veel minder vol van zitten omdat er niet zoveel suikerzooi in zit als in bijvoorbeeld cola.

Verder hou ik er ook niet van om me te bezatten, over het algemeen is dat toch een vrij oncomfortabel gebeuren. Maar het kan soms wel gebeuren dat je 's morgens opeens onverhoopt een vochttekort blijkt te hebben en dan zijn dit soort tips wel handig. :wink:

André

Berichtdoor André » 03 jun 2007 21:01

rosalie83 schreef:
André schreef:Ik drink wel frisdrank en dan light, omdat suiker net zulk gif schijnt te zijn als zoetstof.

duhh, suiker vind ik niet meer te z*****, ehm, drinken, beetje gewend aan zoetstof/light denk ik.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 jun 2007 07:14

André schreef:
rosalie83 schreef:

duhh, suiker vind ik niet meer te z*****, ehm, drinken, beetje gewend aan zoetstof/light denk ik.

Wat ik bedoel te zeggen is dat suiker gif is, maar zoetstof ook!

André

Berichtdoor André » 04 jun 2007 11:43

rosalie83 schreef:
André schreef:
rosalie83 schreef:

Wat ik bedoel te zeggen is dat suiker gif is, maar zoetstof ook!
Dat bedoel ik ook, als het dan toch niet uitmaakt vind ik met zoetstof beter te drinken, getty?

Rolf

Berichtdoor Rolf » 04 jun 2007 11:47

Lalage schreef:
Rolf schreef: plantaardige producten (bijv. hamburger)

Ik neem aan dat je een groenteburger bedoelt?

De genoemde hamburger, blijkt toch voor een groot deel te bestaan uit vlees. In de supermarkten hier (2 stuks) heb ik gezocht naar vervangende producten, bijv. groenteburger, of iets met soja-bonen, maar niets gevonden.
Daarom kies ik dan meestal voor rosbief, of mager rundvlees.

KOFFIE VERKEERD
Koffie drink ik, zo mogelijk, cafeinevrij en met gekookte melk. Soms met extra calcium. In melk zitten veel gezonde bouwstoffen. En ik vind het veel smakelijker.
Vroeger (in de ouderlijke woning) werd er ook altijd een scheutje melk in de thee gedaan. Opvallend is dat het kopje dan schoner blijft. Maar aan de smaak moet gewend worden.

WEERSTAND EN KENNIS
Ik houd het ervoor dat het lichaam een bepaalde hoeveelheid schadelijke stoffen kan verdragen. En zich instelt zich op bepaalde gewoontes.
Ook verzamel ik liever niet te veel kennis over voedsel. Van voorgaande generaties heb ik geleerd :
- Bepaalde gewassen en dieren zijn bedoeld als voedsel (al moet het soms wel gereinigd worden).
- En gerust en met smaak iets kunnen eten en drinken heeft een positieve invloed.
Laatst gewijzigd door Rolf op 13 jun 2007 12:59, 2 keer totaal gewijzigd.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 jun 2007 15:49

Rolf schreef:
Lalage schreef:
Rolf schreef: plantaardige producten (bijv. hamburger)

Ik neem aan dat je een groenteburger bedoelt?

De genoemde hamburger, blijkt toch voor een groot deel te bestaan uit vlees. In de supermarkten hier (2 stuks) heb ik gezocht naar vervangende producten, bijv. groenteburger, of iets met soja-bonen, maar niets gevonden.
Daarom kies ik dan meestal voor rosbief, of mager rundvlees.

Of je rijdt 1 keer in de twee weken voor een voorraadje vega spul naar de supermarkt in een nabijgelegen plaats.

Rolf schreef:En gerust en met smaak iets kunnen eten en drinken heeft een positieve invloed.

Ik eet een vega burger ook met veel smaak ;) Er zijn gelukkig heel veel gezonde dingen die heel erg lekker zijn!
Laatst gewijzigd door Liarose op 04 jun 2007 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 04 jun 2007 15:51

rosalie83 schreef:Of je rijdt 1 keer in de twee weken voor een voorraadje vega spul naar de supermarkt in een nabijgelegen plaats.

Dat Vega spul blijft geen hele week goed en of het allemaal niets kost...? :mrgreen:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 jun 2007 15:54

Harm-J schreef:
rosalie83 schreef:Of je rijdt 1 keer in de twee weken voor een voorraadje vega spul naar de supermarkt in een nabijgelegen plaats.

Dat Vega spul blijft geen hele week goed en of het allemaal niets kost...? :mrgreen:

Dat vega spul kan je net zoals vlees en vis invriezen.
Je eet het vega spul er niet bij, maar in plaats van vlees, dus dat maakt voor kosten dan niets uit he.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 04 jun 2007 16:01

Waar verkopen ze vegaburgers Rosalie?

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 04 jun 2007 16:08

rosalie83 schreef:Dat vega spul kan je net zoals vlees en vis invriezen.
Je eet het vega spul er niet bij, maar in plaats van vlees, dus dat maakt voor kosten dan niets uit he.

Ehm..., ik zou de roerbakspullen van dat Vega spul niet invriezen en ook niet de spullen waar saus bij zit... Iets met structuursverandering enzo.... Ehm.., Vega, Vale e.d. zijn wel een poepie duurder in vergelijking wat je zou betalen voor het zelfde gewicht als het om echt vlees gaat.

Mensen met bepaalde allergiën kunnen ook niet zomaar in Vega e.d. dingen happen....dat gaat foooout. :mrgreen:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 jun 2007 17:32

Ik gooi die vegadingen ook altijd in de vriezer, gaat prima. Maar Rolf, waar woon jij dan dat ze dat niet eens hebben in de supermarkt? :shock:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 jun 2007 20:39

marina87 schreef:Waar verkopen ze vegaburgers Rosalie?

In zo'n beetje elke supermarkt. Hoe groter de supermarkt, hoe meer keus.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 jun 2007 20:42

Harm-J schreef:
rosalie83 schreef:Dat vega spul kan je net zoals vlees en vis invriezen.

Ehm..., ik zou de roerbakspullen van dat Vega spul niet invriezen en ook niet de spullen waar saus bij zit... Iets met structuursverandering enzo....

Wat een onzin! Het staat zelfs op de verpakking dat je het in kunt vriezen, ik doe dat ook altijd al en het blijft lekker en precies zoals het is als je het niet invriest.

Harm-J schreef:Ehm.., Vega, Vale e.d. zijn wel een poepie duurder in vergelijking wat je zou betalen voor het zelfde gewicht als het om echt vlees gaat.

Die ervaring heb ik niet. Vegatarische burgers, filtets en zo komen op ongeveer gemiddeld 1,50 per persoon, en daar kom ik met een runderlapje of duitse biefstuk etc ook op.

Harm-J schreef:Mensen met bepaalde allergiën kunnen ook niet zomaar in Vega e.d. dingen happen....dat gaat foooout. :mrgreen:

Heb ik iets gezegd over mensen met allergien? :| Overigens bevatten vega burgers e.d. inderdaad soms sporen van dingen waar sommige mensen niet tegen kunnen.

Terug naar “Archief”