Waarom eet je welk voedsel niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2007 19:08

Als hij het in zo'n geval tegen mij heeft kun je er vanuit gaan dat het niet zo is. 8)

André

Berichtdoor André » 02 jun 2007 22:03

Lalage schreef:
André schreef:
Aragorn schreef:Frisdrank drink ik ook zo weinig mogelijk. Ranzig zoete meuk is het en ook niet bepaald gezond.
Koffie en bier houden beter vocht vast ook 8)

?? Dat is juist vochtuitdrijvend, grapjas. Je moet niet voor niets zo nodig plassen als je koffie of bier hebt gehad.
Oh jij wel? *Checkt internet ff
Is koffie vochtafdrijvend?
Een veelgehoorde misvatting! Koffie heeft géén vochtafdrijvende eigenschappen. Wel gaan sommige mensen na het drinken van koffie iets vaker naar het toilet, maar aangetoond is dat de totale hoeveelheid urine niet verandert. Koffie draagt dan ook gewoon bij aan de dagelijkse inname van vocht.
Wat ik dacht is idd niet waar.
Bron
Over alcohol:
De alcohol wordt verdeeld over de totale hoeveelheid lichaamsvocht. Iemand die veel weegt merkt dus minder van een zelfde aantal glazen dan iemand die weinig weegt.
Dus tsja 8)
Bron
Maar ik ben denk ik in de war met medicatie, die wel vocht vast kunnen houden.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 02 jun 2007 22:15

Mij is altijd geleerd dat je extra vocht nodig hebt (ander drinken dus, zoals water) om koffie uit je lichaam te werken. . .

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2007 22:18

Volgens mij is koffie ook niet echt dorstlessend ofzo en kun je idd beter water of sap drinken. De reden dat je van bier veek moet plassen is weer heel anders, namelijk dat je vocht-opsla-systeem door de alcohol verdoofd is en alles dus gewoon doorgepompt wordt ipv dat er een bepaalde minimale hoeveelheid vastgehouden wordt. Vandaar ook de hoofdpijn na een nachtje drinken, dat is gewoon vochttekort in de hersenen.

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 02 jun 2007 22:19

ik eet geen groente in de soep. :mrgreen:
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

André

Berichtdoor André » 02 jun 2007 22:21

Dreamster schreef:ik eet geen groente in de soep. :mrgreen:
Dat gaat wel over als je ouder wordt. :)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 02 jun 2007 22:59

Inderdaad, door het gebrek aan vocht zetten je hersenen dan uit tegen de schedel, dit is overigens goed te ondervangen door preventief water/sap naast je bed te zetten en dit 's morgens achterover te kloeken, al dan niet in combinatie met pijnstillers (ja dat heb ik allemaal ook maar van Gershwin gehoord hoor)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 jun 2007 23:02

Ik heb dan weer gehoord dat het schijnt te helpen als je voor het slapengaan een flink glas water met daarin een uitgeknepen citroen nuttigt. Schijnt de afbraak van alcohol te versnellen enzo, maar nooit gebropeerd eigenlijk. Dat is bij mij natuurlijk ook helemaal nooit nodig. 8-[

rafaell

Berichtdoor rafaell » 02 jun 2007 23:05

Ik zal het aan Gershwin doorgeven, misschien heeft hij er wat aan

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 03 jun 2007 10:38

Twee grote glazen water voor het slapen gaan en je hebt geen kater. Hoewel ik geen garantie geef gezien de diehard doorzakkers die jullie zijn.. 8)

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 03 jun 2007 11:48

Je bent ook wel zielig als je dergelijke tips nodig hebt. Ik snap echt niet dat mensen 10 glazen bier op kunnen....je drinkt toch ook geen 10 glazen Cola.
Afbeelding

rafaell

Berichtdoor rafaell » 03 jun 2007 11:52

O ik drink ook zo twee pakken Taksi leeg hoor :wink: En 10 glaasjes dropshot moet dan wel kunnen, dat is namelijk nog minder dan 1 glas cola :P

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 03 jun 2007 12:11

rafaell schreef:O ik drink ook zo twee pakken Taksi leeg hoor :wink: En 10 glaasjes dropshot moet dan wel kunnen, dat is namelijk nog minder dan 1 glas cola :P

Hehe een halve glas GHB, is ook minder dan 1 glas cola.....dat drink je toch ook niet :wink: . Ik vind het altijd een beetje kansloos als je teveel drinkt.
Afbeelding

rafaell

Berichtdoor rafaell » 03 jun 2007 12:20

Doen we ook niet, ik maar een geintje nu :wink: En met mooi weer gaan een paar biertjes of pakken sap er gewoon beter in dan cola :)

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 03 jun 2007 13:55

ik eet en drinkt alles waar ik zin in heb of lust, soms heb ik wel zo'n idee van ''toch zielig voor die beesten'' maar ja..
en veel drinken? waarom niet, zo nu en dan moet het kunnen hoor zolang je geen anderen in gevaar gaat brengen.

groeten marcel
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

Terug naar “Archief”