Moderator: Moderafo's
Evelien schreef:Tuinkabouter schreef:Bijna 3 jaar ben ik nu volbloeddonor. Ik heb me deze week ook opgegeven om donor voor bloedplaatjes of stamcellen te worden. Daar moet ik binnenkort voor gekeurd worden.
kan dat ook al!?
Jo'tje schreef:Evelien schreef:Ik geef bloedplasma! Dan heb je geen last van duizeligheid omdat je je eigen bloed weer terug krijgt!
Haha nou dat gaat echt niet voor iedereen op hoor. Je bent wel weer eerder hersteld omdat je die rode bloedcellen terug krijgt, maar vlak na het bloedplasma geven kun je echt nog wel last hebben.
Leej schreef:'t Wil niet zeggen dat je je 6 weken duizelig voelt ofzo. Misschien alleen de 1e dagen. Maar het duurt ongeveer 6 weken voor je bloed weer net zo op peil is als voor de donatie. 't Gaat jou lukken hoor Smurf....vind jou dapper!!
"volbloeddonor"... merkwaardig woord...
Niet waar!! In principe mag je om de 2 weken bloedplasma geven. Rode bloedcellen mag niet zoveel keer, dat duurt soms 6/7 weken voordat je er helemaal van bent hersteld. Een vrouw krijgt ook een verzoek om bloed te geven minder dan een man, maar dat is natuurlijk logisch!!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten