De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 31 mei 2007 18:50

Gratia schreef:Je hebt inderdaad je eigen verantwoordelijkheid. Je weet zelf ook wat je aan kunt en wat niet. Maar durven wij onszelf daarin over te geven aan de Heere? Bidden we om het verlangen naar een kindje, op Zíjn tijd? Dat is voor mij de enige manier waarop ik anti-conceptie toe kan passen...

Heej grappig dat je dat zegt... want ik bid dat inderdaad (oei wat ben ik ineens open!) zo van: "God, als u wilt dat wij kinderen krijgen, wilt u ons dan het verlangen daarnaar geven." En mocht dat ooit komen, dan ga ik daarna wel bidden of de praktische mogelijkheden er ook bij komen ;) zoals een eensgezinswoning en financieel gedoe.

deleana
Verkenner
Verkenner

de pil

Berichtdoor deleana » 31 mei 2007 22:00

Om nog even op NFP terug te komen. Bij NFP leer je naar je lichaam en signalen te luisteren, die God in het vrouwelijk lichaam heeft gegeven. Zo kan je je vruchtbare en onvruchtbare periodes herkennen.
God zegt in Zijn woord, wees vruchtbaar en vermenigvuldig je. Maar tegelijkertijd heb je heel duidelijk je eigen verantwoordelijkheid. Als iedereen dat tegen over de Heere uitspreekt is dat toch goed??

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 31 mei 2007 22:15

Ja, en er zijn ook vrouwen die hun eisprong voelen :roll:
Ik krijg altijd zwaar m'n twijfels op het moment dat mensen voor 100% op hun eigen gevoel afgaan.
Zeg dan nog dat je het echt alleen aan God wil overlaten.
pobody's nerfect

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 31 mei 2007 22:23

Jo'tje schreef:Ja, en er zijn ook vrouwen die hun eisprong voelen :roll:
Ik krijg altijd zwaar m'n twijfels op het moment dat mensen voor 100% op hun eigen gevoel afgaan.

Als deleana zegt dat je naar je lichaam leert luisteren, is dat toch niet '100% op je gevoel afgaan'? Volgens mij is het gewoon logisch dat je op gegeven moment vruchtbare en onvruchtbare periodes herkent als je daar dagelijks mee bezig bent. Dat wil niet zeggen dat je vervolgens maar gewoon op je gevoel af moet gaan.. :)

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 01 jun 2007 06:42

Iedere vrouw kan het leren. het heeft ook niets met je gevoel te maken maar naar de tekenen kijken.
Dat leerde ik onze dochters vanaf dat ze ongesteld waren.
Witte afscheiding, hoe ziet die eruit, b.v.

Het is ook heel gewoon om je eisprong te voelen.
Ik had altijd twee dagen veel buikpijn en moest daarvoor altijd pijn stilling nemen.
Ook mijn dochters voelen hun eisprong.
Bij de ene is er wel pijn bij de ander niet.

Ik las vroeger het boekje van Ingrid Trobisch hierover: Met vreugde vrouw zijn.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 01 jun 2007 08:30

Ik voel ook mijn eisprong. Maar het is me na al die jaren biologie nog niet duidelijk wanneer en tot wanneer je nu eigenlijk ècht vruchtbaar bent..

deleana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor deleana » 01 jun 2007 08:34

Nee hoor ik bedoel helemaal niet op je gevoel. Daar kun je niet altijd van op aan.Heel goed om je kinderen dat al jong bij te brengen. Een hele belangerijke taak in de opvoeding die in de refo-kringen wel is wordt vergeten.
Als je er zeker van wilt zijn(b.v. voor anti-conceptie)moet je gewoon een cursus volgen. Dan leer je het snel genoeg!!

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 01 jun 2007 08:36

Ik voel m ook ja, soort buikpijn-achtig gevoel.

@ Jamillah:

Uitrekenen

Als je cyclus regelmatig is, dan kun je makkelijk uitrekenen wanneer je vruchtbaar bent. Veertien dagen voordat je ongesteld moet worden is de eisprong. De vruchtbaarste dagen zijn twee tot drie dagen rond de eisprong, maar de geslachtsgemeenschap zou vanaf vijf dagen voor de eisprong kunnen plaatsvinden om bevrucht te raken.

( bron: http://www.predictor.nl/content.asp?page=641 )
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 01 jun 2007 08:40

kwebbel schreef:Natuurlijk mag je kinderen niet tegenhouden

En waarom mag dat niet?

deleana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor deleana » 01 jun 2007 08:44

De eicel is na de eisprong 12- 18 uur te bevruchten daarna sterft ze af. Maar we moeten ook rekening houden met dat de zaadcellen kunnen overleven. Dat is ongeveer 2-4 dagen in het lichaam.

Gratia

Berichtdoor Gratia » 01 jun 2007 08:46

Lalage schreef:
Gratia schreef:Je hebt inderdaad je eigen verantwoordelijkheid. Je weet zelf ook wat je aan kunt en wat niet. Maar durven wij onszelf daarin over te geven aan de Heere? Bidden we om het verlangen naar een kindje, op Zíjn tijd? Dat is voor mij de enige manier waarop ik anti-conceptie toe kan passen...

Heej grappig dat je dat zegt... want ik bid dat inderdaad (oei wat ben ik ineens open!) zo van: "God, als u wilt dat wij kinderen krijgen, wilt u ons dan het verlangen daarnaar geven." En mocht dat ooit komen, dan ga ik daarna wel bidden of de praktische mogelijkheden er ook bij komen ;) zoals een eensgezinswoning en financieel gedoe.

En als je dat verlangen eenmaal hebt, zijn de praktische zaken denk ik minder belangrijk geworden. Althans dat hoop ik... Ik zou het bijv. best lastig vinden m'n werk te moeten minderen, maar ik weet zeker dat als God dingen werkt, zoals het verlangen naar een kindje, dat hij me daar ook van los zal maken.
Maar de spanning blijft altijd, tussen je in Gods handen overgeven en zélf dingen regelen...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 01 jun 2007 08:56

JialiKelly schreef:Ik voel m ook ja, soort buikpijn-achtig gevoel.

@ Jamillah:

Uitrekenen

Als je cyclus regelmatig is, dan kun je makkelijk uitrekenen wanneer je vruchtbaar bent. Veertien dagen voordat je ongesteld moet worden is de eisprong. De vruchtbaarste dagen zijn twee tot drie dagen rond de eisprong, maar de geslachtsgemeenschap zou vanaf vijf dagen voor de eisprong kunnen plaatsvinden om bevrucht te raken.

( bron: http://www.predictor.nl/content.asp?page=641 )

Dus als ik het goed begrijp kunnen die kop-staart-achtigen een paar dagen overleven? Een hele normale cyclus heb ik geloof ik niet. Ben wel regelmatig ongesteld. Een week lang en dan vier volle weken niet en dan de vijfde week weer. Dus eigenlijk zit er altijd 5 weken tussen na de eerste dag van de menstruatie en hoor ik mensen om me heen die er meestal vier weken tussen hebben.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 01 jun 2007 08:57

deleana schreef:De eicel is na de eisprong 12- 18 uur te bevruchten daarna sterft ze af. Maar we moeten ook rekening houden met dat de zaadcellen kunnen overleven. Dat is ongeveer 2-4 dagen in het lichaam.

Okay, dat lees ik nu pas..

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 01 jun 2007 09:04

Gratia schreef:Maar de spanning blijft altijd, tussen je in Gods handen overgeven en zélf dingen regelen...

Daar gaat het mijns inziens amper om!

Gratia

Berichtdoor Gratia » 01 jun 2007 09:13

rosalie83 schreef:
Gratia schreef:Maar de spanning blijft altijd, tussen je in Gods handen overgeven en zélf dingen regelen...

Daar gaat het mijns inziens amper om!

Waarom niet?

Terug naar “Archief”