bloempie21 schreef:Ik vraag me af of dat waar is. Vaak komt er bij een verkrachting/ aanranding meer kijken dan dat de dader gewoon zin heeft in seks.
En ik ben er van overtuigd dat bij een verkrachting/ aanranding ook de psychische gesteldheid van de dader een belangrijke factor is.
Een prostitutieklant kan ook een weerzin hebben tegen verkrachtingen/ aanrandingen.
Anders gezegd: Iemand die zin heeft in seks en naar een prostituee gaat, kun je niet vergelijken met een TBS-er die op proefverlof is en iemand verkracht.
Eens. Vaak gaat het bij verkrachting ook om een machtsverhouding. M.a.w. verkrachting gaat verder dan alleen het bevredigen van behoeften. Het heeft ook te maken met de weerloosheid van het slachtoffer. Daar komt nog bij dat veel verkrachters het vaak als een soort misplaatste 'wraakactie' doen, omdat ze zelf ook zijn misbruikt.
Of prostitutie een vorm van maatschappelijk werk is weet ik niet. Over het algemeen wordt prostitutie ook afgewezen in de reformatorische gezindte. Deze discussie speelt natuurlijk ook in de zorg van verstandelijk gehandicapten. Sommige mensen zijn van mening dat het moet kunnen om een prostituee langs te laten komen. Het aangevoerde argument is dan dat deze mensen ook hun behoeften hebben.