grenzen in je verkeringstijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 mei 2007 23:13

linetje schreef:Sjonge jonge, wat een reacties zeg, volgens mij kunnen sommigen niet goed lezen! Om even een aantal zaken recht te zetten: Ik heb nooit mezelf bestempeld als een afgelikte boterham of als afgelebberd, ik gebruikte deze laatste term enkel tussen haakjes om aan te geven welke woorden men er voor zou kunnen gebruiken.

Aragorn, ik weet niet of ik het helemaal goed heb, maar op mij komt het vrij egoistisch over als het je niet interesseert wat iemand gedaan heeft voor jij haar kende.
Lichamelijke liefde is prachtig wanneer je weet dat het ook echt voor elkaar bewaard en bedoeld is. En mij doet het pijn dat ik mijn lichamelijke liefde niet helemaal heb bewaard voor mijn vriend

Duidelijk. Succes! En gelukkig is er bij God altijd vergeving. Daarmee is de pijn allicht niet weg. Maar de schuld in ieder geval wel!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 31 mei 2007 05:58

Leej schreef:Snap Linetje heel goed!!

Rosalie83 schreef:Alsof het het beste is om met je eerste vriend/vriendin te trouwen

Ik hoop van harte dat ik met mijn eerste vriend trouw!!! Je gaat er sowieso al niet van uit als je verkering krijgt, dat je met diegene niet gaat trouwen, dat het ooit nog 'ns uitgaat?

Toen ik 16 was en m'n eerste vriendje kreeg, ging ik daar niet automatisch van uit nee. Ik was eerder hoogst verbaasd dat dit MIJ kon overkomen :)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 31 mei 2007 08:55

Hoe ouder je wordt, hoe bewuster je daar over na gaat denken lijkt me.
Maar om er automatisch van uit te gaan...nee, er kan zoveel fout gaan,tegenvallen of wat dan ook!
pobody's nerfect

Tuinkabouter
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Tuinkabouter » 31 mei 2007 10:42

Hoe ouder je wordt, hoe bewuster je daar over na gaat denken lijkt me.
Maar om er automatisch van uit te gaan...nee, er kan zoveel fout gaan,tegenvallen of wat dan ook!

Helemaal mee eens!!!

Hmm, daar heb je zeker gelijk in. Alleen ik ken mezelf, in tegenstelling tot velen, ik heb mijzelf tot doel gesteld mijn propedeuse te halen in 1 jaar en grote kans dat het gaat lukken.

Dit is ook een doel voor mij. Laat ik het anders zeggen, de kans is heel klein dat ik dat niet zal bereiken.

Fijn dat je zo zeker bent van jezelf! Alleen heb ik zelf al vaker mensen ontmoet die heel zeker van zichzelf waren, en dan bedoel ik vooral op het punt van seksualiteit. Achteraf bleek dat ze toch anders deden dan ze zeiden. Ik zou daarom zoiets ook niet zo stellig beweren. Eén momentje van zwakheid en het is gebeurd!!
Dolce far niënte!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 mei 2007 10:42

linetje schreef:Aragorn, ik weet niet of ik het helemaal goed heb, maar op mij komt het vrij egoistisch over als het je niet interesseert wat iemand gedaan heeft voor jij haar kende.

Waarom is dat egoïstisch? Ik vind het eerder vreemd om van iemand te verwachten dat die z'n hele leven niets doet voor hij of zij jou tegenkomt.

Toen ik haar nog niet kende was ze mij ook geen verantwoording verschuldigd, het is tenslotte haar leven. Ik vind het onzin om iemand daar dan later met terugwerkende kracht verwijten over te maken.

Wat verknipterefo zegt over de self-fulfilling prophecy van de Ware Liefde Wacht-beweging is trouwens waar. Ik voel me er namelijk helemaal niet slecht over.

Overigens is het ook vreemd dat men vooral meisjes als afgelikte boterham of slet betitelt, ik heb dat nog nooit over een jongen gehoord.

linetje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor linetje » 31 mei 2007 11:50

Aragorn schreef:
linetje schreef:Aragorn, ik weet niet of ik het helemaal goed heb, maar op mij komt het vrij egoistisch over als het je niet interesseert wat iemand gedaan heeft voor jij haar kende.

Waarom is dat egoïstisch? Ik vind het eerder vreemd om van iemand te verwachten dat die z'n hele leven niets doet voor hij of zij jou tegenkomt.

Toen ik haar nog niet kende was ze mij ook geen verantwoording verschuldigd, het is tenslotte haar leven. Ik vind het onzin om iemand daar dan later met terugwerkende kracht verwijten over te maken.

Wat verknipterefo zegt over de self-fulfilling prophecy van de Ware Liefde Wacht-beweging is trouwens waar. Ik voel me er namelijk helemaal niet slecht over.

Overigens is het ook vreemd dat men vooral meisjes als afgelikte boterham of slet betitelt, ik heb dat nog nooit over een jongen gehoord.

Is het God's bedoeling van seksualiteit om zodra je verkering krijgt maar ook zo veel mogelijk uit te proberen?

Toen Jezus (Johannes 4) in gesprek kwam met een vrouw die haar 6e man had, was zij heel ongelukkig. En Jezus gaf haar het leven. Hij wees haar echter wél op de zonde in haar leven. Hij vergaf ze, maar dat geeft juist aan dat het niet Zijn bedoeling is met seksualiteit om veel mannen te hebben. Nu zeg ik niet dat je direc met de eerste de beste moet trouwen, maar wel dat je lichaam in zekere zin kunt (en moet) bewaren voor je echtgenoot.

Nooit van 'player' gehoord? 8)
Zo ik niet had geloofd, dat ik het goede des HEEREN zou zien in het land der levenden, ik ware vergaan.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 mei 2007 12:05

linetje schreef:Is het God's bedoeling van seksualiteit om zodra je verkering krijgt maar ook zo veel mogelijk uit te proberen?

Geen idee, maar het ging me er vooral om dat ik er niets egoïstisch aan vind om geen moeite te hebben met wat je partner voor hij/zij jou kende gedaan heeft. Als het op dat moment goed was, dan was dat goed. Het heeft geen zin om daar achteraf moeilijk over te doen.

Jawel, maar dat klinkt toch al een stuk minder negatief dan 'slet'.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 31 mei 2007 14:44

Lalage schreef:
Leej schreef:Snap Linetje heel goed!!

Rosalie83 schreef:Alsof het het beste is om met je eerste vriend/vriendin te trouwen

Ik hoop van harte dat ik met mijn eerste vriend trouw!!! Je gaat er sowieso al niet van uit als je verkering krijgt, dat je met diegene niet gaat trouwen, dat het ooit nog 'ns uitgaat?

Toen ik 16 was en m'n eerste vriendje kreeg, ging ik daar niet automatisch van uit nee. Ik was eerder hoogst verbaasd dat dit MIJ kon overkomen :)

Tsja, ik was 14 toen ik m'n eerste vriendje kreeg en ik had nou niet bepaald het idee dat ik met hem zou gaan trouwen idd ;)

linetje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor linetje » 31 mei 2007 14:51

Aragorn schreef:
linetje schreef:Is het God's bedoeling van seksualiteit om zodra je verkering krijgt maar ook zo veel mogelijk uit te proberen?

Geen idee, maar het ging me er vooral om dat ik er niets egoïstisch aan vind om geen moeite te hebben met wat je partner voor hij/zij jou kende gedaan heeft. Als het op dat moment goed was, dan was dat goed. Het heeft geen zin om daar achteraf moeilijk over te doen.

Jawel, maar dat klinkt toch al een stuk minder negatief dan 'slet'.

Lijkt me vrij duidelijk als je de bijbel leest om Gods bedoeling met seksualiteit te achterhalen.
Nu je t zo verwoord is het inderdaad niet ego.
Maarem, wat dan als het niet goed was? Want daar ging het mij eigenlijk om. Het lijkt me dan logisch om het daar over te hebben (niet in de zin van 'moeilijk doen')

Persoonlijk vind ik player minstens zo erg. Maar bij jongens heb je inderdaad niet zo veel scheldwoorden tav dit onderwerp, gek eigenlijk :?
Zo ik niet had geloofd, dat ik het goede des HEEREN zou zien in het land der levenden, ik ware vergaan.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 mei 2007 17:48

Jo'tje schreef:Hoe ouder je wordt, hoe bewuster je daar over na gaat denken lijkt me.

Moet je nagaan hoe bewust ik daar over na denk. Dat is zoals jij maar dan nog een flilinke schep er boven op... als dat toch aan leeftijdl ligt..... :roll: :mrgreen: :wink:
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 31 mei 2007 17:53

Gelukkig zijn vrouwen geestelijk een stukje ouder en ben jij (volgens je mamma ;)) nogal laat volwassen, dus dat maakt het verschil weer stúkken kleiner 8)
pobody's nerfect

verknipterefo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verknipterefo » 31 mei 2007 18:08

Marnix schreef:Zijn punt 1,2,4 en 5 wat jij bij punt 3 hebt ontdekt?

De Bijbelstudie leidde tot: Doe wat je leuk vindt en lekke, nergens de rem op zetten?

Vreemde Bijbel heb je dan.

Punt 1, 2, 4 en 5 heb ik door geleerd door de combinatie, Bijbel, gezond verstand en ervaring.

In mijn Bijbel staat dat ik God moet liefhebben boven alles en mijn naaste als mijzelf, als hoofdsom van de wet. In jou Bijbel wat anders? Elk gebod mag je in deze context zien. En ja, als je niet meer met liefde en respect met elkaar omgaat, moet je er zeker de rem opzetten.
Laatst gewijzigd door verknipterefo op 31 mei 2007 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 31 mei 2007 18:08

Ik was er ten zeerste van overtuigd dat ik met mijn eerste vriendje zou trouwen. We zouden trouwen nadat we allebei onze diploma's hadden gehaald. Prompt had ik hem aan de lijn en vertelde hij mooi dat hij nooit van mij gehouden heeft :shock: :shock: Om een lang verhaal kort te maken, hij kon zich niet binden en was liever binnen op zijn zolderkamertje om met zijn computer te spelen :?

Nu ik mijn aanstaande man heb ontmoet (1.5 jaar geleden) weet ik absoluut zeker dat dit mijn mannetje voor het leven is!! :D :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 mei 2007 18:13

hahaha.
zucht.
Moeders... af en toe zijn ze een beetje raar :)

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 31 mei 2007 18:15

Jo'tje schreef:
Ik wil het pas na het huwelijk doen,

Dat is nou ook wel weer wat overdreven ;)

WAAROM is dit overdreven dan?
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

Terug naar “Archief”