JHWH en Allah zijn dezelfde God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 11 nov 2003 21:57

Harold schreef:
Ruben Hadders schreef:Een Christen is iemand die gelooft in het verlossende werk van de Here Jezus Christus en KAN niet verloren gaat. Iemand die dat niet gelooft (dus ook Joden, Moslims, ect.) gaan verloren wanneer ze niet tijdig tot inkeer komen.

Ho Ho, er zijn ook nog mensen van volken welke het evangelie niet hebben gehoord, maar wel van hart zijn besneden. Geloven zonder te weten wie hun gered heeft. Als ze sterven komen er achter dat jezus hun zaligmaker was.

Dat geloof ik dus niet. Misschien een interessant onderwerp voor een nieuwe topic?
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Harold
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harold » 11 nov 2003 22:03

Ok, zal het ff in gedachten houden, zal met onderbouwde argumenten aankomen.
When I was young, I thought, old age is something happened for other people.

ndonselaar
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ndonselaar » 11 nov 2003 22:44

Harold schreef:Ok, zal het ff in gedachten houden, zal met onderbouwde argumenten aankomen.

Ook ik ben nieuwsgierig.

Gr.

de_zoekende

Berichtdoor de_zoekende » 11 nov 2003 22:47

surfer schreef:
Er zijn geen twee wegen! Hij is de WEG.
moet de weg per sé benoemd worden, of mag deze in de eerste plaats vooral bewandeld worden...

met andere woorden: kan ik op een weg niet lopen als ik de naam van de weg niet weet?

Lijkt me wel!
THERE'S A DIFFERENCE IN KNOWING THE PATH AND WALKING THE PATH!
Naam is slechts bijzaak in het geval van de weg, de weg bewandelen is hoofdzaak!!!

Overigens, en andere landen wordt Allah als synoniem voor God gebruikt door medechristenen van alle typen (protestanten, katholieken, etc.).

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 11 nov 2003 23:35

de_zoekende schreef:
surfer schreef:
moet de weg per sé benoemd worden, of mag deze in de eerste plaats vooral bewandeld worden...

met andere woorden: kan ik op een weg niet lopen als ik de naam van de weg niet weet?

Lijkt me wel!
Naam is slechts bijzaak in het geval van de weg, de weg bewandelen is hoofdzaak!!!

Overigens, en andere landen wordt Allah als synoniem voor God gebruikt door medechristenen van alle typen (protestanten, katholieken, etc.).

Dat in andere landen (arabische landen) allah word gebruikt door christenen klopt. Koptische christenen gebruiken dit woord ook voor God. Uiteraard is de islamitische god een totaal andere (niet bestaande) god dan de God van de christenen.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 12 nov 2003 14:46

de_zoekende schreef:
surfer schreef:

Lijkt me wel!

Ja, dit was dus een retorische vraag die niet helemaal opgepikt lijkt te worden. Terwijl deze heel belangrijk is...

Kena
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Kena » 12 nov 2003 20:00

Eliyahu schreef:
columbus schreef:volgens mij zijn alle godsdiensten, die niet de drie-enig God van het christendom belijden en een andere god vereren, afgodsdiensten.
ik kan er niets anders van maken. en zegt God het niet zelf in zijn Woord?
God of baal, wie de baal ook mag zijn.

Bs'd

Nee, God zegt het niet zelf in zijn woord.

NERGENS in de bijbel, niet in het OT en niet in het NT is een drie-enige God te vinden, dat is een uitvinding van de RK kerk, klakkeloos overgenomen door de reformatie.

En als er geen drie-enige God te vinden is, dan kan er ook niet staan dat alle godsdiensten die niet de drie-enig God van het christendom belijden en een andere god vereren afgodsdiensten zijn.

Eliyahu.

In Bereesjit Rabba 8 kunnen we lezen dat Rabbi Simlai aanwijzingen van de leer van de drie-eenheid in de Bijbel heeft kunnen vinden.

Overigens is Allah mi niet HaSjem (YHVH). We hoeven alleen al naar de karakterverschillen te kijken.
Kena ™

Tefillah zonder kavannah is als een goef zonder nesjama

Rabbi Ephraim Epstein

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 26 nov 2003 18:18

Eliyahu, los van het feit dat we het over de wel-of-niet drieenigheid van God waarschijnlijk toch niet eens zullen worden, ben ik wel nieuwsgierig hoe jij als Jood tegen de Islam aankijkt.

Waarom ik dat vraag?
1) Als ik Christendom en Islam met elkaar vergelijk, zie ik dat de Islam geen basis heeft voor de genade van God, en dat ze hun zaligheid daarom zelf moeten verdienen door goede werken te doen.
(Overigens snapt een beetje Moslim zelf ook wel dat hij nog niet aan 1% kan voldoen van alles wat Allah vraagt, -- en daar houdt de overeenkomst met een Christen op --- en dat het daarom aan Allah is om te bepalen wie er wel en wie er niet na afloop naar de hemel mag).
Wat is de basis voor genade voor een Jood?

2) Moslims krijgen kracht van Allah, waardoor ze langzamerhand steeds 'betere' moslims worden. Bij Christenen is dat ook zo natuurlijk, door meer met God 'om te gaan' krijg je meer kennis van wat Hij wil. Dat zal bij Joden niet anders zijn. Echter, een Christen kan ook nog de Heilige Geest krijgen, die hem wonderen laat doen zoals in tongen spreken, mensen genezen en profetieen doen. Op een islamitisch forum heb ik hiernaar gezocht, maar kwam iets soortgelijks niet ter sprake. Ik neem dus aan dat de Islam niet zoiets kent als de Heilige Geest (terwijl ze Jezus wel kennen). Ik weet dat het Jodendom geen Heilige Geest kent, maar bestaan deze gaven wel binnen het Jodendom? En zo ja, in welke vorm? En zo nee, hoe kijk jij tegen dit soort gaven aan? Valt het onder de 'toverij' waar een Jood zich verre van moet houden?

3) Kun je verder nog iets vertellen over de relatie Jood-Moslim? Zijn er bijvoorbeeld voorspellingen in Jesaja e.d. over de huidige tijd en de spanningen in het midden-oosten? Of vind je dat je daar niet over mag speculeren?

Omdat het Christendom nu eenmaal geworteld is in het Jodendom, en wij daarom -- vind ik -- enorm van jou kunnen leren, ben ik oprecht nieuwsgierig naar je antwoord.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 27 apr 2004 07:49

Over de Islam, de RKK en Gods redding

In Openbaringen 9 wordt gesproken over de 5e bazuin. Hierin wordt de opkomst van de Islam omschreven, als een vijandige religie en het christendom in de Arabische wereld geheel ondermijnt. Dat onze Hemelse Vader hen echter beschermt die Hem navolgen en te vergelijken zijn met het volk dat genoemd wordt in Openbaring 12:17 mag blijken uit de opdracht die Abouker, de opvolger van Mohammed gaf, toen hij de Islam met geweld de Arabische wereld oplegde, hii gaf de dagorder als volgt:

Laat uw overwinningen niet bevlekt worden met bloed van vrouwen en kinderen. Vernietigt geen palmbomen, verbrandt geen graanvelden, houwt geen fruitbomen om en doet het vee geen kwaad, doordt alleen voor uw voeding. Gij zult godsdienstige personen[color]ontmoeten teruggetrokken in kloosters...laat die behoren tot de leerschool van Satan, die een kroon op het hoofd gesneden hebben, klieft ze de schedel zonder genade, tenzij zij Mohamadaans worden of tol betalen

In de Bijbel vinden we daarvan een woord van God aangaande deze bescherming:

Openbaring 9
3 Uit de rook kwamen sprinkhanen, die op de aarde neerstreken. Zij kregen dezelfde macht als schorpioenen.
4 Er werd hun gezegd dat zij het gras, de bomen en de andere planten met rust moesten laten. Het enige wat zij moesten doen, was de mensen te steken die het zegel van God
niet op hun voorhoofd hadden.5 Maar zij mochten hen niet doden. Die mensen moesten vijf maanden lang gepijnigd worden, met gemene steken als van een schorpioen.

Het Zegel Gods is de Sabbat als Verbondsteken en de daaraan hangende wet (10 geboden).

En: kloosters...laat die behoren tot de leerschool van Satan, die een kroon op het hoofd gesneden hebben

We zien hier dus dat hiermee de RK kerk wordt bedoelt. Want bekend is dat monnikken een zekere geneden vorm hadden van hun haar. Terwijl (met aan zekerheid grenzende waarschijnlijk) zijzelf de vormers zijn van de Islam (Jezuit R. Rivera) keert Satan zich dus tegen hen.

We zien hier dus dat Satan in het kwaad eenheid eist, maar de mensen of groepen er van, onderling, tegen elkaar opzet. Omdat ook Satan Gods wet kent, is Satan niet in staat om die volgelingen (uit welke taal, satm en natie dan ook) te overwinnen, zolang zij zich aan de geboden en de wetten van de Almachtige Hemelse Vader onderwerpen. God beschermt dus alleen op grond van zijn wet. Iemand die dus beweert dat de wet en de geboden aan het kruis geslagen zijn is een leugenaar of een misleid persoon. In Openbaring 7 leren we tevens dat Jezus de "winden" van de rampen nog tegen houdt om de laatsten, die zich nog bij Hem voegen, te verzegelen aan hun voorhoofd (met de wet en de geboden en de gave der profetie).

Islam= niet van dezelfde God

Opmerkelijk is dat Abouker in zijn dagorder spreekt over kloosters en hoofdharen die als kronen zijn gesneden. Blijkbaar was de RK kerk in die tijd al ruim vertegenwoordigt in de Arabische wereld. Gezien deze profetie blijkt dus wederom dat Openbaringen 13 wel degelijk berwijzen naar diezelfde macht ( Beest uit de zee) en in relatie met het Beest uit de aarde (de USA)samen werken om Satans Rijk op te richten.
In dat licht moeten we ons dus niet verbazen dat Irak is aangevallen onder valse voorwenselen. Want Satans Rijk, de oprichting van de One World Order, begint vanuit Irak.

Ik geloof er dan ook geen sikkepit van het feit dat de Irakezen een volledige zelfstandig bestuur krijgen. Het zal mij niet verbazen als Rome en de USA de "schone schijn" ophouden en, uiteindelijk alle democratische politiek-religieuze redchten van de Irakezen (Interem regering) zal afpakken en uiteindelijk, achter de schermen, de touwtjes in handen zullen heben.

Als dus Openbaring 9 juist is, en dat is het, dan werken de Schorpioenen (RK religieuze vertegenwoordigers vanuit de Kerkstaat) en de Sprinkhanen samen. Alleen als het Satan behaagd zet hij hen, onderling, als zijn mensen tegen elkaar op, zoals we kunnen lezen uit de dagorder van Abouker. Dan is het meer dan logisch, dat de One World Order vanuit haar basis (Babylonische rijk) de grondslag krijgt voor het Grote Babylon, zoals de Stad = deze aarde, wordt genoemd door God de Almachtige. Immers God zal zijn Rijk vanuit het Hemelse Jeruzalem oprichten. Dat betekent dat de parallel tussen de groei en de verscheidenheid in gerechtigheid; die van Satan en die van Jezus, met elkaar gelijk op gaan.

Wodt het dan geen tijd beste vrienden en geloofsgenoten, dat we serieus er aan gaan denken om "uit te gaan" van de Grote stad Babylon en ons voegen bij het volk dat Jezus in Openbaring 12:17 noemt. En de voorwaarden die door de 3 engelen worden voorgehouden?
Dan is het nu de tijd (nog) om de geboden en de wet tot uw dagelijkse gang van zaken te maken en uw tot het Adventisme (in Geestelijk opzicht) te wenden en uw door de Heilige Geest te laten leiden alleen.
Wie de laatste waarschuwingen, op zijn minst niet trouw, onder gebed onderzoekt, zal zichzelf verraden en een oordeel aan doen. Moeten wij dan nog op de zondag naar de gemeente gaan terwijl Jezus oproept om daar van uit te gaan?

Satan zal de wereld overvallen als een dief in de nacht.
Vermoedelijk zal de USA op een moment (teken) van een Grote Leider (de Paus?) alle vliegverkeer stilleggen, zoals in 1973 alle olietoevoer werd stilgelegd en er een eis gesteld werd aan alle regeringen. Tegelijkertijd zal Jezus ook op dezelfde wijze terug komen. moeten wij nu de zondag onderhouden als Jezus Heer is over de Sabbat (zaterdag) Dat Hij het Manna, in de voorbereiding op de Sabbat alleen op vrijdag gaf en niet op Zaterdag=Sabbat. Hiermee is meer dan bewezen dat wij de Geheiligde en apart gezette dag van relatie en teken van trouw, moeten navolgen.

Ik heb gezegd!
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 27 apr 2004 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 27 apr 2004 14:04

Dank je wel voor de nuttige informatie. 8)
Maar waarom zie je de USA als het beest uit de aarde? De USA zijn in tegenstelling tot Europa pro Israel en christelijk. Ik denk eerder dat we moeten denken aan Europa als beest uit de aarde. (Wij zitten immers ook in Irak....)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 27 apr 2004 17:16

Boudewijn schreef:[u]En: kloosters...laat die behoren tot de leerschool van Satan, die een kroon op het hoofd gesneden hebben

We zien hier dus dat hiermee de RK kerk wordt bedoelt. Want bekend is dat monnikken een zekere geneden vorm hadden van hun haar. Terwijl (met aan zekerheid grenzende waarschijnlijk) zijzelf de vormers zijn van de Islam (Jezuit R. Rivera) keert Satan zich dus tegen hen.

Opmerkelijk is dat Abouker in zijn dagorder spreekt over kloosters en hoofdharen die als kronen zijn gesneden. Blijkbaar was de RK kerk in die tijd al ruim vertegenwoordigt in de Arabische wereld. Gezien deze profetie blijkt dus wederom dat Openbaringen 13 wel degelijk berwijzen naar diezelfde macht ( Beest uit de zee) en in relatie met het Beest uit de aarde (de USA)samen werken om Satans Rijk op te richten.
In dat licht moeten we ons dus niet verbazen dat Irak is aangevallen onder valse voorwenselen. Want Satans Rijk, de oprichting van de One World Order, begint vanuit Irak.

Buitengewoon boeiend betoog, mijn complimenten.
Eén klein puntje van kritiek: de kloosters die in Egypte en andere oosterse gebieden stonden, waren hoogst waarschijnlijk Orthodox. De Oosters-Orthodoxe Kerken hebben ook kloosters (ga maar eens kijken in Kalambaka, Griekenland... prachtig). Het kloosterschap is in Egypte ontstaan en wel in de 2de eeuw.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 27 apr 2004 18:52

Beste Yael,

Laten we eens kijken wat Openbaring 13 ons daar over vertelt:

Openbaring 13: 11- 18

11 Ik zag een ander beest. Dat kwam niet uit de zee, maar uit de aarde.

Uit de aarde betekent een Natie die zonder mensenhanden, ineens ontstaat of ontstond, zich vormde tot een land, een werelddeel.
---
12 Het had twee horens, net als het Lam, maar het sprak als de draak. Het trad namens het eerste beest op en oefende dezelfde macht uit. Het dwong de aarde en haar bewoners het eerste beest te aanbidden; het beest dat van zijn dodelijke wond genezen was.

De USA was van oorsprong een positief doel, dat God bewerkt had. Hij maakte ht mogelijk om de mensen vanuit het duistere Europa nieuw licht te gunnen aangaande de laatste Profetieën, die Hij de mensen wilde Openbaren. Uit die Goddelijke liefde is de Reformatie ontstaan, in verschillende (nodige) stromingen. Uiteindelijk is daar ook het volk Israël voor het NT ontstaan (Openbaring 12:17 en 14:12).

Daniël wijst reeds op dat herstel waar de mensen in die tijd zullen begrijpen wat er zal gaan gebeuren, om het Koninkrijk te herstellen, vooraf geeft Daniël een weergave van (dat) Beeld dat uiteindelijk aanbeden zal worden ten tijde van de voeten van leem en ijzer, maar geen geheel zullen blijven vormen. We lezen dat het Beest uit de aarde (de USA dus) op zal gaan treden namens het eerste Beest dat van zijn wonde genezen was.

We weten dat de Paus en het Vaticaan enige tijd van het wereldse toneel verdwenen, omdat de Paus gevangen genomen werd door de Franse Generaal Berthiér. In werkelijkheid was het een smerig spelletje van Satan. Hij maakte veel Joden en trouwe Christenen maar wat wijs. Ogenschijnlijk gewond (en niet gedood zoals Jezus) ging deze macht, ondergronds, door met haar politiek-religeiuze spel en misleidde zo de Koningen der aarde.

We zien dus dat de USA de boodschappen van het Vaticaan en haar "Zoon van God" zal gaan uitdragen.

Net zoals Jezus dus een voorbeeld was en is voor ons en het Koninkrijk der Hemelen, zo is dus feitelijk het Vaticaan en de Paus een voorbeeld van een aardse-religieus Rijk.

Het feit dat de Joden van het OT wel de wettische lijn van de geboden en de Heilige Schrift volgden en niet de Profetische (Jezus) leidde er toe dat zij haar Theocratische karakter en opdracht verloor en zich aan de wereld overgaf, omdat zij "een Zichtbare Kerk" wilden zijn, gelijk de wereld (met Jezus als aardse Koning).

En zo had Satan het fundament (notabene op Gods grondslag) gelegd voor de Kerk van Rome, door de heidense afgoderij die Israël zelf had getoond, toen Mozes met de Stenen Tafelen van de berg Sinai kwam en zij het Gouden Kalf aanbaden, voort te zetten op een Mens en zijn Macht op grond van de Schepping, aangetoond door het getal 666.

De mens had plaats genomen op Gods Troon en zich aan Hem gelijk gesteld, zichzelf misleidende door te doen als of God Zijn Koninkrijk op aarde door hen zou laten oprichten.

De essentie van de zonnecultus van een Heidens kerk, waren gelegd. Immers de vergelijking van Jezus met de kracht van het zonnelicht, werd nu het einde van de wet, voor de mensheid. listig verpakt in een heidense occulte, voorbereid door Satan in de Hof van Eden. Verblindt door de verkeerde toepassing van een beeldspraak van de Heiland, door de Here God zelf, volgen nu miljonenen mensen de Satan door de, door hem uitgevonden zonnecultus, wetende dat hij de mensheid notabene op grond van een oprechte beeldspraak van de Heiland, kon misleiden.

Onder het mom van de dag der Opstanding, dat de RKK heeft bedacht (kunnen we in hun geschiedenis terug vinden) aanbidden de mensen dus de zon in plaats van de Heiland en lopen zo al Zijn zegeningen in de volheid van Zijn voorbeeld en Geestelijke kracht, mis.

En vandaag de dag is het huidige Israël een staat die de Paus om de zondag en de redding van de wereld vraagt!

Ook nu nog houden veel Christenen er een "wettisch" geloof op na in plaats van een Profetisch dat uit hun houding zou moeten blijken.

Satan begrijpt dat maar al te goed, want hij past wél een zowel ceremoniële alswel een profetische wet toe: Een religieus kader, samengevat in een burgerwetgevende macht, die het "onzichtbare" religieuze (= Geestelijke) omzet in een zichtbare Kerk.

En dat is het doel doel van de USA. Begonnen als een voorbeeld van "het Lam" is het nu de beurt aan de tweede hoorn een Beest: Satan als een God gelijke voorhouden, door menselijk geweld en menselijke overheersing.

Ten tijde van het Gott mit uns
werden miljoenen Joodse mensen en rasvreemde mensen uitgemoord.

Ten tijde van het God with us zal de USA (Government) miljoenen mensen knechten aan een 'gedefinieerde vorm' van 'our democracy" (or what it means) als Supermacht en spreken als Rome, waar de Troon van Satan staat (Openbaringen).

Wel, dat is wat Rome ons voorhoudt en Kardinaal Simonis ook. Een zichtbare kerk. Daar waar de Christenen niet de "Zichtbare kerk" van een hemels Koninkrijk wille zijn, geeft dus Satan het "goede" voorbeeld.
We komen daar nog op terug.

13 Dat tweede beest deed buitengewone dingen; het liet voor de ogen van de mensen zelfs vuur uit de hemel regenen.

Wel beste Yael, we kunnen veel zeggen over de politie-militaire macht van de USA, maar vuur doen ze inderdaad uit de hemel neerdalen.
En dat ze dan "buitengewone" dingen doet, mag duidelijk zijn als we haar geschiedenis na gaan.

14 Door de opmerkelijke dingen die het tweede beest onder de ogen van het eerste beest deed, werden de bewoners van de aarde misleid. Het kreeg hen zover een standbeeld te maken van het beest, dat ondanks zijn dodelijke wond was blijven leven.

En hier Yael zien we dus wat de USA voor elkaar zullen krijgen, door dwang en door pressie. Het zal de geestelijke wetten van de Paus, van het Vaticaan (=daar waar de Slang woredt aanbeden) omzetten in burgerwetten, die ALLE landen van de wereld zullen erkennen. Door dwang, door intimidatie, door invasiewetten, door beloften weer in te trekken en te veranderen, door oorlogsdreiging en door de Overmacht, die zijn gelijke niet kent. En daar beste vriend zit het 'addertje'. Geen (andere) aardse macht die de USA kan overtreffen. Door angst en door politiek dwang zullen de Koningen der aarde het Beest uit de Zee, navolgen! Omdat het tweede Beest hen door dreiging en economisch geweld er toe brengt het Beest uit de zee, na te volgen.

want:

15 Het tweede beest kreeg zelfs macht om het standbeeld te laten leven, zodat het kon spreken en iedereen kon dwingen het te aanbidden. Wie dat niet deed, werd gedood.

16 Het tweede beest had iedereen in zijn macht; klein en groot, rijk en arm, vrij en slaaf. Iedereen moest een merkteken op zijn rechterhand of voorhoofd hebben.

17 Wie dat teken niet had, kon niets kopen of verkopen. Dat teken moest de naam of het nummer van het beest zijn.

Welnu beste Yael, besef dat we in de laatste dagen van deze wereld leven. Op 25 juni 2005 zullen de USA en Rome een heugelijke mededeling doen; tijdens die verjaardag van de Verenigde Naties.

Naast de snelle en zeer goed georganiseerde electronische voorbereidingen van een wereldomvattend controlesysteem, zal dan stap voor stap de mensheid "bevrijdt" worden van de "terroristen" en de "armoede" (UNESCO)en de "ongelijkheid" (VN)en de "religieuze verschillen"(de Bisschop Rome) doordat het 2e Beest hen door "Burgerwetten", gebaseerd op de adviezen van de Vrijmetselarij en de Bisschop van Rome; gemeend door God uit de hemel gegeven en opgelegd, de mensheid gaan afdwingen,eerst nog op een vriendelijk doch op een verpicht-vrijwillige wijze.

Een algehele "democratie" slechts per "water" (= staat) gedefinieerd naar de One World Order maatstaf, uitgegaan van het politieke centrum van Satan (Pentagon= Daar vanwaar uit ik regeer) en daar waar vanuit de "Hemelse God" dan een Mensenmoordenaar blijkt te zijn en de Inquisitie van eertijds in zijn volle glorie en dictatuur de maatstaf en fundament zal zijn van Satan's Rijk.

En misschien is het denkbaar dat een film als "The Passion" een dusdanige indruk maakt op vele bezoekers, dat zij hen de ogen doen open gaan en leren zien, door Satanische voorbeelden, van een menselijk produkt, dat het Lijden van Christus, uitgebeeld op het witte doek, nog maar een fractie is van wat de Heiland voor ons in werkelijkheid heeft geleden, een teken mag zijn om zich te bekeren en de wet en de geboden weer tot maatstaf te maken van een werkelijk navolgen van de Heiland.

Wat wat Satan ook voor de mens verborgen wil houden; altijd zal de Almachtige Vader door de Heilige Geest de mensen treffen die, diep in hun hart (=verstand) open willen staan voor Zijn Waarheid (Profetie) en in feite geschikt zijn voor het hemels Koninkrijk. Immers de Heilige Geest gaat waar Hij wil, als een wind.

Want als wij die Hemelse wet, waarvan in een leugenachtig decor van aardse krachten en Satanische scenario, aan ons hart bekend wordt gemaakt dat zij was afgeschaft, dan zullen velen door bedrog en misleiding, kiezen voor het slechtste deel, van hun hele leven.

En dat is verre van wat God wil. Hij wil dat al Zijn kinderen gered zullen worden op op een redelijke en rechtvaardige wet en allen daarop het Koninkrijk binnen kunnen gaan. Want een Rijk dat geen (grond-) wet kent of heeft, heeft geen bestaansrecht. Zelfs Satan weet dat en toont ons zijn onredelijke wetten!

18 Hier is wijsheid voor nodig. Wie verstandig is, kan erachter komen wat het nummer van het beest is. Het is het nummer van een mens, namelijk 666.

Ik heb gezegd

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 27 apr 2004 19:37

Beste Optimatus,

Dank voor uw reactie.

U schreef o.a:

@@De Oosters-Orthodoxe Kerken @@

Dat is zeer wel mogelijk!

Echter door de kennis en de studies die ik de laatste 23 jaar heb gedaan, aangaande de Profetie in het licht van Daniël en Openbaring, blijkt dat steeds weer de Bisschop van Rome centraal staat, vanuit een heidense occulte die de wereld verduistert, zoals Satan altijd heeft toegepast. Opmerkelijk is ook dat Abouker (de opvolger van Mohammed) spreekt over de Godsdienst die in dienst staat van Satan. Welaan!

Vandaag de dag gaan politici, net als in die tijd ten rade bij de Bisschop van Rome en doen dat, bij voorkeur als Maria verschenen is! Allerlei occulte groeperingen zijn de fundamenten voor de -meeste- politici.

Zo is de President lidmaat van de bekende Skull & Bones evenals Kelly, zijn vermoederlijke opvolger. Samen uit en samen thuis.
Een occulte groep die in de Universiteit (Yale) is ingebed en de aanbidding van de dood centraal staat in de 'geheime' hebdsruimte en waarc allerlei andere duistere zaken in de naam van Satan plaats vinden.

Er is een speelfilm op komst aangaande deze occulte organisatie, welke we gelijk kunnen stellen met de riten en occulte toepassingen welke gebezigd werden in het derde Rijk (Berlijn).
Ook hier waren (naar ik persoonlijk vernomen heb) Jezuiten centraal binnen de vormingsrituelen van o.a de SS.

Spelende het spel van Bush en Kelly, aangaande de diversiteit tussen hen, maar in werkelijkheid strijdmakkers voor het zelfde doel, want wie anders dan Rome is hun maatstaf, immers Openbaringen 13 is voor mij (zonder meer) de enige maatstaf en bewezen door de uitspraken van vele politici en Rome niet in de laatste plaats, welke we gewoonweg in de Bijbel kunnen terug vinden.

Dat is Profetie en dat is waar Jezus op wijst:

1 Thessalonicenzen 5

20 Veracht niet wat namens God gezegd wordt.

Profetie is datgene dat we in de Bijbel niet vinden, maar wel door de Heilige Geest aan ons bekend wordt genaakt. De voorwaarde is echter het fundament van de wet. Gewoon dezelfde wet waarion Jezus ons het voorbeeld in was en waarop Hij, als volmaakt mens, de Hemel in voer en niet (meer) als alleen een Goddelijk wezen. Immers dat zou afbreuk doen aan de belofte en dat (Enige) voorbeeld.

[color=brown][b]Daniël 12:4

Maar, Daniël, houd deze profetie geheim. Verzegel wat u hebt opgeschreven, tot de eindtijd. Velen zullen zich erin verdiepen en men zal veel meer inzicht in deze zaken krijgen."

Openbaring 1:3

Gelukkig is hij die deze profetie van de Here voorleest; en dat geldt ook voor de mensen die ernaar luisteren en het zullen onthouden. Want de tijd dat deze dingen werkelijkheid worden, komt steeds dichterbij.

Welke ander (werelds-) democratisch meetlint stijgt daarboven uit of is in staat dat te doen.

Roberto Rivera, voormalig Jezuit en op verdachte wijze is omgebracht (ik heb nog een stukje film van deze opmerkelijke Jezuit) legt uit dat wel degelijk de Bisschop van Rome zich de Arabische wereld heeft aangetrokken. Zij heeft haar fundament kunnen leggen, door Mohammed, omdat zijjn zuster (of schoonzuster) de Kerk van Rome navolgde. Trouwens haar "Goddelijke" Kruisvaarderstochten mogen tot de verbeelding spreken.

Het is daarom niet voor niets dat een RK orde bezit heeft genomen van de Christuskerk in Jeruzalem en zij, ondanks haar "Goddelijke" vertegenwoordiging, nooit enig bezwaar heeft gemaakt dat er een Moskee in het hart van de Staat Israël is opgericht. Hoe des te meer,blijkt hier dan de Grootspraak tegen de Allerhoogste!

Net zoals het feit dat Paus Gregorius de Engelse wijs maakte dat er een "Brief uit de Hemel" was gevallen, toen Rome merkte dat haar (Geestelijke) pogingen om Engeland te kerstenen, faalden, zo is dan ook opmerkelijk hoe Mohammed een "visioen" kreeg.

Wel nu Mw. Jomanda zal ook wel eens een visioen krijgen, niet waar, maar de gevolgen zijn soms treurig te noemen
.
Echter, God de Almachtige Schepper, is rechtvaardig en zal een visioen altijd openbaren aan mensen die (in hun hart) de wet geschreven is.
Omgeacht of zij wel of niet tot een denominatie behoren. Alleen de grondslag van de Hemelse wet kan karakters veranderen en boodschappen aan de mensheid in het licht van de Heiland stellen.

Op een eenvoudige wijze kunnen we deze "profeten" of "zieners" toetsen, indien win zelf de wet en de geboden in ons hart meedragen en uitdragen in het voorbeeld van Jezus.

Hoe de mens ook wikt en weegt, en hoe Satan ook zal trachten de oprechten te vernietigen. Altijd zal Gods Geest als zonlicht doordringen aan de harten van mensen. En zonlicht is, voor ons, voldoende om langdurig verblindt te zijn. En dat is wat de Heilige Vader (in de hemel) bedoelde. Kunt u nagaan, waarom wij de Almachtige Vader niet kunnen aanzien, als wij Zijn grondwet en daarbij het 4e gebod, blijvend negeren.

We zullen dan smelten bij de schijn van Zijn wederkomst.

Door de liefde van Hem en de, gerespecteerde keuze die wij zelf hebben gemaakt!

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 27 apr 2004 20:11

Hoe denk jij dan van de twee getuigen waar Openbaring ook over schrijft?
Moet je dat letterlijk zien of niet? (mochten die er ooit komen dan pak ik zo snel mogelijk het vliegtuig naar Israel :oops: )

Ja de USA kan best weleens dat beest uit de aarde zijn. Als je nu kijkt met die strenge eisen voordat je het land inmag. Irisscan, of foto, vingerafdruk enz. dat lijkt toch wel een beetje op het teken van het beest wat ook in Openbaring staat. Een moslim zei tegen mij dat volgens hun als Jezus terugkomt Hij dan de drie wereldreligies (Jodendom, Christendom en de Islam zou verenigen tot 1 godsdienst.) Dat doet Jezus natuurlijk niet, dit lijkt meer op de anti christ en niet op Jezus.

Shalom,

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 27 apr 2004 20:32

Beste Yael,

Ik zal je morgen uitleggen hoe dat nu met die 2 getuigen precies zit. En naar Israël hoef je niet te gaan hoor. Ons wacht het Hemelse Jeruzalem en een Hemelse Israël, de Messias zelf. Hij is immers de Koning van een Heilig Land dat bevolkt zal worden door Geestelijke Joden. Vandaar een Geestelijk Israël, dat zijn werkelijke zichtbare vorm zal krijgen, als we wederom van deze aarde kunnen zeggen en ervaren, dat het Paradijs in ere is hersteld. Niet de Bisschop zal een zondeloze zichtbare kerk kunnen formeren, neen de Heiland Zelf op een Teken van Zijn God en (Hemelse-) Vader en een Hemelse wet.

Hou aan die gedachte maar vast en bidt maar voor (de) wijsheid die we allemaal nodig zullen hebben!

Terug naar “Archief”