kinderen-huwelijk-verantwoordelijkheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 mei 2007 13:37

Wow Galateia, dat is een pakkend voorbeeld. Zulke gezinnen zie ik in mijn omgeving ook behoorlijk veel. Overigens zijn er onder die gezinnen ook met niet allemaal lieve, sociale kinderen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 30 mei 2007 13:50

Sabra schreef:Hoe mensen met een modaal salaris een gezin van 4 kinderen kunnen onderhouden is mij een raadsel.

Dat is ook niet makkelijk! Ik kom zelf uit een gezin met 4 kinderen en er is een periode geweest, dat mijn ouders zelf maaltijden oversloegen om hun kinderen eten te kunnen geven... een beetje aards slijk was toen wel handig geweest!!!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 mei 2007 13:58

Wat is aards slijk? :oops:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 30 mei 2007 14:01

rosalie83 schreef:Wat is aards slijk? :oops:

Ik gok, dat men (weet niet meer wie het nou als eerste zo noemde) daar 'aardse' zaken als inkomen, huis, spullen, etc. mee bedoelt. Al die dingen die zo handig zijn in dit leven :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 mei 2007 14:04

'Geld is het slijk der aarde'.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 30 mei 2007 14:08

Aragorn schreef:'Geld is het slijk der aarde'.

Ok. Aards slijk = materiële zaken (daar zorgt geld immers voor)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 mei 2007 14:10

OK!
Ik hou van aards slijk 8)
Maar nee hoor, ik hang er niet aan ;)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 mei 2007 14:13

Ik hou niet zo van aards slijk, dus geef het het liefst zo snel mogelijk weer uit. 8-[

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 30 mei 2007 14:15

Aragorn schreef:'Geld is het slijk der aarde'.

Yeah, maar we hebben er niet eens naar gevraagd. Belachelijk dat een koe op waarde geschat wordt aan de hand van een stel debiele muntjes en papiertjes, waarvan de overheid dan weer bepaald wat díe waard zijn. Geef mij maar gewoon de ruilhandel weer. Eén keer per jaar een Algemene Vergadering voor Aandeelhouders in de Arena ofzo, waar dus iedereen heen kan, en na afloop -onder het genot van een pint bier- nog wat koetjes en kalfjes te verhandelen of desgewenst wat ouwe koeien uit de sloot te halen 8)

Lang leve de nostalgie :mrgreen:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 mei 2007 14:17

Galateia schreef:
Sabra schreef:Hoe mensen met een modaal salaris een gezin van 4 kinderen kunnen onderhouden is mij een raadsel.

Dat is ook niet makkelijk! Ik kom zelf uit een gezin met 4 kinderen en er is een periode geweest, dat mijn ouders zelf maaltijden oversloegen om hun kinderen eten te kunnen geven... een beetje aards slijk was toen wel handig geweest!!!

En dan te bedenken dat het leven nu duurder is dan toen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 mei 2007 14:18

Het leven is nog nooit zo goedkoop geweest als nu.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 mei 2007 14:20

Aragorn schreef:Het leven is nog nooit zo goedkoop geweest als nu.

Het ligt er maar aan hoe je het bekijkt natuurlijk.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 30 mei 2007 14:58

Kinderen grootbrengen hoeft echt niet zoveel te kosten hoor... Mijn ouders hebben 8 kinderen grootgebracht, we leefden echt niet hutje-mutje, hadden altijd voldoende te eten en konden ieder jaar op vakantie. Het ligt er ook maar net aan hoe je je eisen stelt: mijn ouders vonden een nieuwe auto niet belangrijk, we kregen geen merkkleding en de gehaktballen waren niet zo groot, maar daar word je niet slechter van... Verder kon bij ons in huis heel veel; veel meer als in gezinnen met één of twee kinderen, omdat een beetje drukte meer of minder niet zoveel uitmaakte. Een gelukkig gezin zit 'em echt niet zozeer in veel of weinig kinderen en veel of weinig geld, het ligt helemaal aan de opstelling van de ouders (en dan had ik dus blijkbaar het geluk dat zij een groot gezin goed aankonden 8) )

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 30 mei 2007 15:16

Een gelukkig gezin zit 'em echt niet zozeer in veel of weinig kinderen en veel of weinig geld, het ligt helemaal aan de opstelling van de ouders (en dan had ik dus blijkbaar het geluk dat zij een groot gezin goed aankonden

Ik ken aardig wat grote gezinnen en vrijwel zonder problemen. Wel eens problemen, maar die komen net zo goed voor in kleine gezinnen. En of mensen het aankunnen? Je krijgt ze niet alle tien tegelijk hè, dat scheelt. Je groeit erin.

Ik zal niet zeggen dat ik het zelf aan zou kunnen of überhaubt een groot gezin zou willen, maar nu wordt een beetje gesteld dat grote gezinnen per definitie financiële problemen hebben, de ouders het niet aan kunnen of dat zoveel kinderen niet verantwoord is. Dat vind ik dus grote onzin. Er zijn heel grote gezinnen waar ik met plezier kwam omdat het hartstikke gezellig was. Mee-eten was nooit een probleem bijv. Het kon allemaal :)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 30 mei 2007 15:18

Ja, en dan ook nog de vraag na het neergeplempte biefstukje: "dat heb je nog nooit gegeten zeker?" 8)

Terug naar “Archief”