grenzen in je verkeringstijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 mei 2007 10:57

Dat ligt er toch aan wie die eerste is. Sommige mensen hebben meteen de goede te pakken.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 mei 2007 10:58

Lalage schreef:Dat ligt er toch aan wie die eerste is. Sommige mensen hebben meteen de goede te pakken.

Tsja, dat kan ja ;)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 mei 2007 11:01

Lalage schreef:Dat ligt er toch aan wie die eerste is. Sommige mensen hebben meteen de goede te pakken.

Inderdaad, en dat bespaart je dan weer een hoop gezeur met andere relaties. :P

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 mei 2007 11:05

Aragorn schreef:

Inderdaad, en dat bespaart je dan weer een hoop gezeur met andere relaties. :P

Gelukkig is (was in mijn geval) het niet alleen maar gezeur! :P

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 mei 2007 11:14

Neuh, in het mijne eigenlijk ook niet, maargoed. 8)

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 30 mei 2007 16:28

Snap Linetje heel goed!!

Rosalie83 schreef:Alsof het het beste is om met je eerste vriend/vriendin te trouwen

Ik hoop van harte dat ik met mijn eerste vriend trouw!!! Je gaat er sowieso al niet van uit als je verkering krijgt, dat je met diegene niet gaat trouwen, dat het ooit nog 'ns uitgaat?
Laatst gewijzigd door Leej op 30 mei 2007 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

verknipterefo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verknipterefo » 30 mei 2007 16:44

Hier komt het schema, wat ik aangehouden heb, nadat ik door schade en schande wijs ben geworden.

Week 1: Blokkeer de aantrekkingskracht die er tussen jullie is niet.
Week 2: Ga zo ver tot waar je allebei zin in hebt.
Week 3: Laat je niet beinvloeden door hoe veel christenen er over denken, maar ga zelf op onderzoek uit in de Bijbel.
Week 4: Geef toe aan je gevoelens voor elkaar; die gevoelens zijn mooi en goed.
Week 5: Rem je gevoelens niet.

Enzovoort, enzovoort.

Wees je bewust van de selffulfilling prophecy van de Ware Liefde Wacht beweging. Als je er van uit gaat dat seks voor het huwelijk slecht is, zal je je erna slecht voelen en denk dat het dus klopt is.
Als je met liefde en respect met elkaar omgaat, wees jezelf er dan bewust van dat dat niet slecht is wat je doet en je zal je ook niet slecht voelen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 mei 2007 17:21

Zijn punt 1,2,4 en 5 wat jij bij punt 3 hebt ontdekt?

De Bijbelstudie leidde tot: Doe wat je leuk vindt en lekke, nergens de rem op zetten?

Vreemde Bijbel heb je dan.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 30 mei 2007 18:17

Beste mensen,

In de bijbel komt het huwelijk eigelijk tot stand als de man en de vrouw gemeenschap hebben gehad. Althans in het oude testament. In het nieuwe testament is dat weer anders, denk maar aan de maagd Maria. Maar dit even terzijde.

Ikzelf zit sinds begin dit schooljaar op een HBO opleiding, die nog 3 jaar duurt. Ik heb inmiddels al 2 jaar verkering tegen de tijd dat ik trouw ben ik waarschijnlijk nog eens 5 jaar verder. Ik weet zeker dat ik mij in kan houden. Sterker nog, ik vind het zwak als je je gevoelens niet de baas kan. Wees sterk, je hebt iets om in te geloven. Ik wil het pas na het huwelijk doen, maar ik geef toe, het is moeilijk, maar niet onmogelijk, zeker niet. Ik vind het speciaal om er op te wachten.

Maak jezelf geen onderdeel van deze verdorven maatschappij!!

Tuinkabouter
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Tuinkabouter » 30 mei 2007 19:31

Beste mensen,

In de bijbel komt het huwelijk eigelijk tot stand als de man en de vrouw gemeenschap hebben gehad. Althans in het oude testament. In het nieuwe testament is dat weer anders, denk maar aan de maagd Maria. Maar dit even terzijde.

Ikzelf zit sinds begin dit schooljaar op een HBO opleiding, die nog 3 jaar duurt. Ik heb inmiddels al 2 jaar verkering tegen de tijd dat ik trouw ben ik waarschijnlijk nog eens 5 jaar verder. Ik weet zeker dat ik mij in kan houden. Sterker nog, ik vind het zwak als je je gevoelens niet de baas kan. Wees sterk, je hebt iets om in te geloven. Ik wil het pas na het huwelijk doen, maar ik geef toe, het is moeilijk, maar niet onmogelijk, zeker niet. Ik vind het speciaal om er op te wachten.

Maak jezelf geen onderdeel van deze verdorven maatschappij!!

Wie hoog staat kan laag vallen. Niet negatief bedoeld, maar zeg nooit nooit.
Dolce far niënte!

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 30 mei 2007 19:50

Hmm, daar heb je zeker gelijk in. Alleen ik ken mezelf, in tegenstelling tot velen, ik heb mijzelf tot doel gesteld mijn propedeuse te halen in 1 jaar en grote kans dat het gaat lukken.

Dit is ook een doel voor mij. Laat ik het anders zeggen, de kans is heel klein dat ik dat niet zal bereiken.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 30 mei 2007 21:59

Ik wil het pas na het huwelijk doen,

Dat is nou ook wel weer wat overdreven ;)
pobody's nerfect

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 30 mei 2007 22:41

Jo'tje schreef:
Ik wil het pas na het huwelijk doen,

Dat is nou ook wel weer wat overdreven ;)

:mrgreen:

linetje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor linetje » 30 mei 2007 22:43

Sjonge jonge, wat een reacties zeg, volgens mij kunnen sommigen niet goed lezen! Om even een aantal zaken recht te zetten: Ik heb nooit mezelf bestempeld als een afgelikte boterham of als afgelebberd, ik gebruikte deze laatste term enkel tussen haakjes om aan te geven welke woorden men er voor zou kunnen gebruiken.

Aragorn, ik weet niet of ik het helemaal goed heb, maar op mij komt het vrij egoistisch over als het je niet interesseert wat iemand gedaan heeft voor jij haar kende.
Lichamelijke liefde is prachtig wanneer je weet dat het ook echt voor elkaar bewaard en bedoeld is. En mij doet het pijn dat ik mijn lichamelijke liefde niet helemaal heb bewaard voor mijn vriend

Harm-J. Doktertje spelen als een kind van 4 en het serieus zoeken van seksueel contact kun je niet met elkaar vergelijken.
Het komt hier over alsof je het niet zo belangrijk vind, het geen waarde (of niet veel) voor je heeft en dat het eigenlijk niet uitmaakt of je bijna ontmaagd bent ja of nee.
En ow ja, ooit wel eens van beeldspraak gehoord? Metaforen?

Zo als Hippieblijhoofd al opmerkte: wie heeft het hier over openbare schuldbelijdenis? Hoezo worden er hier woorden verdraaid?

Ik ben het gelukkig wel met Harm-J eens dat God naar het hart kijkt. Ook of het bereid is om zuiver het huwelijk in te gaan!

Enne, rosalie83, de leermomenten zijn bij mij dan ook het enige positieve geweest en dat weegt niet op tegen al het andere! Maar das wel persoonlijk en dus errug subjectief.
Zo ik niet had geloofd, dat ik het goede des HEEREN zou zien in het land der levenden, ik ware vergaan.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 30 mei 2007 22:44

Wat zeg je dat lekker genuanceerd Jo'tje :schaterlach:

Terug naar “Archief”