Samen bijbellezen ofzo in verkeringstijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ch. de Vries
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Ch. de Vries » 30 mei 2007 09:21

Ik lees hierboven een aantal keren over stelletjes die vaak met elkaar bidden. Ik vind dat best wel moeilijk. Het wil gewoon niet zo makkelijk. Mijn vriendin vindt het trouwens ook heel lastig om samen te bidden, want ze weet niet wat ze moet zeggen. Dat komt omdat ze voor haarzelf een standaardgebed bidt. Volgens mij moeten we gewoon doorzetten en een rustig plekje opzoeken.

Hebben mensen tips voor mij?
We zijn hier allemaal met een doel!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 mei 2007 09:27

Ch. de Vries schreef:Hebben mensen tips voor mij?

Wil geen mooie woorden zeggen.
Houdt in gedachten dat God iemand is tegen wie je gewoon kunt praten. Zoals je ook met elkaar praat.
Maak samen een lijstje met dingen waarvoor je wilt danken. Bijvoorbeeld: als je bijvoorbeeld een tentamen gehaald hebt, als de uitslag van je moeder in het ziekenhuis goed is, als je zus gaat trouwen, voor dat jullie samen zijn, etc.
En maak een lijstje met dingen waarvoor je wilt bidden. Bijvoorbeeld: als je zenuwachtig bent voor een presentatie, als het met je oom en tante niet zo goed gaat, als de kinderen van je buren uit huis zijn geplaatst, voor de regering, voor jullie samen etc etc.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 mei 2007 09:33

of zoals wij een keertje deden: gebedspunten opnoemen en bij elk punt een kaarsje aansteken. God hoort het ook wel als je niet met je handen samen en ogen dicht zit ;)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 mei 2007 09:36

Lalage schreef:of zoals wij een keertje deden: gebedspunten opnoemen en bij elk punt een kaarsje aansteken. God hoort het ook wel als je niet met je handen samen en ogen dicht zit ;)

Ja, dat is een punt: je hoeft niet perse met je ogen dicht zitten, want dan wordt het ook wel wat lastig om je lijstje te lezen ;) En in plaats van handen vouwen kan je ook elkaars handen vastpakken bijvoorbeeld.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 mei 2007 09:59

rosalie83 schreef:
Lalage schreef:of zoals wij een keertje deden: gebedspunten opnoemen en bij elk punt een kaarsje aansteken. God hoort het ook wel als je niet met je handen samen en ogen dicht zit ;)

Ja, dat is een punt: je hoeft niet perse met je ogen dicht zitten, want dan wordt het ook wel wat lastig om je lijstje te lezen ;) En in plaats van handen vouwen kan je ook elkaars handen vastpakken bijvoorbeeld.

Of in bed liggen ;)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 mei 2007 10:54

Lalage schreef:
rosalie83 schreef:

Of in bed liggen ;)

Exact! ;)

Ch. de Vries
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Ch. de Vries » 31 mei 2007 21:04

Bedankt voor de tips. We gaan het gewoon een keer proberen. Maar liggend in bed zullen ik en mijn vriendin nog niet doen. We hebben nog een poos te gaan voor we kunnen trouwen, dus moeten we voorzichtig zijn. Ik zie wel in dat samen bidden in een relatie zeer belangrijk is, dus hoop ik ook dat het goed zal gaan.
We zijn hier allemaal met een doel!

Terug naar “Archief”