Verlovingsring / trouwring: welke hand?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 29 mei 2007 08:48

rosalie83 schreef:Tsja, ik heb weinig toe te voegen ;)
Wij hadden een zilveren vriendschapsring rechts.
Onze gouden verlovingsring links.
En toen we trouwden ging die gouden ring naar rechts.

Ook zo. :wink:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 mei 2007 10:52

Wij hadden/hebben geen vriendschapsring. Ook nooit echt bij nagedacht. Onze verlovingsring draag ik links, straks dus rechts :)

Btw dames/heren: dragen jullie je ring ook op het werk? Of ligt het er aan wat je dan moet doen op die dag (bijv. bij afwisselend werk). Kan me voorstellen als je bijv. vrachtwagenchauffeur bent dat je dan zoiets hebt van: Ik doe m af anders beschadig ik m of verlies ik m.

Ik draag m tot nu toe alleen in mijn vrije tijd (mijn aanstaande ook) maar ik wil m wel continue gaan dragen als we getrouwd zijn. Iedereen mag t zien dat ik bezet bent :lol: :wink: Ik zit zelf in de zorg (woonzorgcentrum) dus ik verwacht niet dat ik m erg kan beschadigen...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 mei 2007 11:04

En ookal beschadig je de ring? Spullen zijn er om te gebruiken, niet om in de kast te laten liggen, dat is mijn motto!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 mei 2007 11:42

rosalie83 schreef:En ookal beschadig je de ring? Spullen zijn er om te gebruiken, niet om in de kast te laten liggen, dat is mijn motto!

me pa heb em nooit om.... Hij ligt in zijn bureau. het komt bij boern nl veel voor dat, wanneer je in een koe moet voelen wegens problemen met kalveren, je door al het slijm je ring verliest....

en verder gaat tie van amoniak van de mest enzo heel snel kapot

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 mei 2007 11:48

paprikameisje2 schreef:me pa heb em nooit om.... Hij ligt in zijn bureau. het komt bij boern nl veel voor dat, wanneer je in een koe moet voelen wegens problemen met kalveren, je door al het slijm je ring verliest....

Dat doet-ie met zijn blote hand? :shock: :-k

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 mei 2007 11:52

kwebbel schreef:Wij hadden/hebben geen vriendschapsring. Ook nooit echt bij nagedacht. Onze verlovingsring draag ik links, straks dus rechts :)

Btw dames/heren: dragen jullie je ring ook op het werk? Of ligt het er aan wat je dan moet doen op die dag (bijv. bij afwisselend werk). Kan me voorstellen als je bijv. vrachtwagenchauffeur bent dat je dan zoiets hebt van: Ik doe m af anders beschadig ik m of verlies ik m.

Ik draag m tot nu toe alleen in mijn vrije tijd (mijn aanstaande ook) maar ik wil m wel continue gaan dragen als we getrouwd zijn. Iedereen mag t zien dat ik bezet bent :lol: :wink: Ik zit zelf in de zorg (woonzorgcentrum) dus ik verwacht niet dat ik m erg kan beschadigen...

je ring miss. niet. maar hoe ga je dan om met tillen etc.!? want je kan heel snel met ringen, horloges etc. mensen pijn doen! (onbewust)

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 29 mei 2007 12:17

Evelien schreef:
kwebbel schreef:Wij hadden/hebben geen vriendschapsring. Ook nooit echt bij nagedacht. Onze verlovingsring draag ik links, straks dus rechts :)

je ring miss. niet. maar hoe ga je dan om met tillen etc.!? want je kan heel snel met ringen, horloges etc. mensen pijn doen! (onbewust)

Ik mag op mijn werk niet eens ringen, horloge's en armbanden om. I.v.m hygiëne en kans op beschadiging bij degene die je aan het verzorgen bent.

Wij hebben onze verlovingsringen links en inmiddels is deze naar de rechterkant verhuisd.
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 mei 2007 14:59

Ik ben hem altijd kwijt na het douchen, dan zittie in het washandje :lol: dus doe hem nu meestal even af bij 't douchen. Ow en in het zwembad ook. Verder draag ik 'm aaaaltijd. Maar ja, ik heb ook een kantoorbaan ;) Ik moest er trouwens wel heel erg aan wennen, het duurde wel een maand! En als ik hem nu af heb dan voelt het juist weer raar en dan mis ik iets.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 mei 2007 15:04

Ik zie ook genoeg mensen die hem aan een kettinkje om hun nek dragen, als je idd werk hebt waarbij je hem niet om mag.
Ik heb geen reden om hem met mijn werk niet te dragen, maar als we bijv een jongere moeten 'verwijderen' uit een kamer ofzo, dan moeten alle sieraden enzo af, dus die trouwring ook
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 mei 2007 15:30

rosalie83 schreef:
paprikameisje2 schreef:me pa heb em nooit om.... Hij ligt in zijn bureau. het komt bij boern nl veel voor dat, wanneer je in een koe moet voelen wegens problemen met kalveren, je door al het slijm je ring verliest....

o jah hoor... k heb et ook wel gedaan... is niks bijzonders....

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 mei 2007 15:36

Evelien schreef:je ring miss. niet. maar hoe ga je dan om met tillen etc.!? want je kan heel snel met ringen, horloges etc. mensen pijn doen! (onbewust)
Ja dat is wel zo... Toch zie ik dat heel veel collega's gewoon de ringen omhouden ook al tillen ze. Horloge heb ik nooit om alleen bij speciale gelegenheid (was een hele dure horloge dus niet geschikt voor dagelijks gebruik zeg maar :wink: ) Ze tillen met de ring, spuiten insuline en andere injecties met de ring... ik weet nog niet of ik m om zou houden.. misschien moet ik het zelf ervaren... was benieuwd naar de reacties :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 mei 2007 17:35

paprikameisje2 schreef:
rosalie83 schreef:

Dat kan wel niets bijzonders zijn, maar het klinkt mij niet bepaald hygienisch in de oren :(

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 mei 2007 17:51

rosalie83 schreef:
paprikameisje2 schreef:
rosalie83 schreef:

Dat kan wel niets bijzonders zijn, maar het klinkt mij niet bepaald hygienisch in de oren :(

k snap et probleem niet.. je boent eerst je ahnden en armen af met sop en een boender, goed drogen met een schone handdoek, daarna insmeren met ontsmettingsmiddel en met glijmiddel!!

alleen schapen zijn overgevoelig voor menselijke bacteries... het gebeurd niet veel dat je een schaap op zo manier moet helpen, maar als je geholpen moet je gewoon drekt ff een antibiotica drin zetten!!

Dr is verder echt niks aan de hand hoor!!

sorrie mots tis avtopik

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 mei 2007 18:14

paprikameisje2 schreef:Dr is verder echt niks aan de hand hoor!!

Ook geen ring?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 mei 2007 18:23

paprikameisje2 schreef:sorrie mots tis avtopik

Wat voor taal is dit? :shock:

Terug naar “Archief”