******** DÉ kerk?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Yotam
Mineur
Mineur

Berichtdoor Yotam » 28 mei 2007 21:33

maar nu ff on-topic:
ik denk dat het onmogelijk was om in de hervormde kerk te blijven in 1834 en 1886: daarom moest heel het gereformeerde volk uit de hervormde kerk omdat deze vals geworden was.
als de achterblijvenden dan zien dat er een gereformeerde kerk is ontstaan die ook gereformeerd is en wil zijn, en ze blijven zitten in een intitiuut die door de koning word geregeerd, dan vraag ik me af hoe ze dan kunnen blijven zitten in de hervormde kerk.
zeker als er staat in de belijdenis dat de kerk 1 moet zijn.
menschen helpt elkaar, koopt Hollandschen waar
Christus heeft maar 1 kerk tot zijn bruid, Hij is geen polygamist.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 28 mei 2007 21:36

Gelukkig zijn de ware gereformeerden er allemaal afgegaan en hebben de ene ware kerk met de ware gereformeerde leer opgericht: de Gereformeerde Gemeenten.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 28 mei 2007 21:48

Raido schreef:Gelukkig zijn de ware gereformeerden er allemaal afgegaan en hebben de ene ware kerk met de ware gereformeerde leer opgericht: de Gereformeerde Gemeenten.

En voila: De link met de GKV is gelegd... :wink:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 28 mei 2007 21:53

Race406 schreef:
Raido schreef:Gelukkig zijn de ware gereformeerden er allemaal afgegaan en hebben de ene ware kerk met de ware gereformeerde leer opgericht: de Gereformeerde Gemeenten.

En voila: De link met de GKV is gelegd... :wink:
Nee, volgens mij is dat die uit het verband gerukte GKV.. *hersteld, hervormd, herplant, vervormd, gevormd, vrijgezet, selecteer maar*

GKN'er
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor GKN'er » 29 mei 2007 09:11

Triest maar waar, wordt dit standpunt door een meerderheid van de GG nog altijd gedeeld...
Gereformeerde Kerken in Nederland, moge het neocalvinisme levend blijven!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 29 mei 2007 09:15

NIet alleen in de gerGem, in vele kerken zijn velen die denken dat hun kerk de ware kerk is
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Riska

Berichtdoor Riska » 29 mei 2007 09:18

Gerdien B. schreef:NIet alleen in de gerGem, in vele kerken zijn velen die denken dat hun kerk de ware kerk is

En ik vrees dat daar de oorzaak ligt van alle scheuringen die er zijn geweest. Want: mijn uitleg is schriftuurlijk en die van jou niet... zo iets. En als het in eigen ogen schiftuurlijk is, is het "dus" de ware kerk. Toch???

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 29 mei 2007 09:20

Als de mensen elkaar is ook in het geloof meer ruimte zouden geven en elkaar daarin zouden respecteren, dan zouden er minder scheuringen zijn geweest.

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 29 mei 2007 09:51

Laten we over al die kerkmuren heenkijken en zorgen dat we lid worden van de HACK (=Heilige Algemene Christelijke Kerk).
Ik ben een vriend, ik ben een metgezel, van allen die Uw naam ootmoedig vrezen.

In de Hemel zullen gelukkig geen kerkmuren meer zijn!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 29 mei 2007 12:28

Maar zomaar, het punt is dat heel veel mensen het idee hebben dat iemand die Maria vereerd, niet 'den Heere ootmoedig kan vrezen', en dat geld ook voor mensen die in drie verbonden geloven, een veronderstelde wedergeboorte aanhangen, of aan volwassendoop doen.

Die denkbeelden komen in alle kerken voor.

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 29 mei 2007 15:33

Eigenlijk is het schandalig dat er zoveel kerken zijn voor 1 geloof. We geloven allemaal hetzelfde, zij het op een iets andere manier. We doen alles voor god, en de GG zegt dat zij naar de hemel gaan als God dat wil en dat niemand anders uit een andere kerk dat kan.

Er zijn zoveel verhalen van mensen uit allerlei soorten kerken die God ervaren hebben. Het is onmogelijk om te zeggen wat dan waar is. Ik geloof geen enkel verhaal meer, ik geloof gewoon zoals ik wil, en gelooft iemand anders? Geen probleem, misschien gaat hij wel naar de hemel en ik niet, de tijd zal het leren.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 29 mei 2007 15:38

The Engineer schreef:Eigenlijk is het schandalig dat er zoveel kerken zijn voor 1 geloof. We geloven allemaal hetzelfde, zij het op een iets andere manier. We doen alles voor god, en de GG zegt dat zij naar de hemel gaan als God dat wil en dat niemand anders uit een andere kerk dat kan.

:shock:
ik zit al ruim 26 jaar in de gerGem mar nog nooit heb ik iemand horen zeggen: in de hemel zullen alleen maar GerGemmers wezen

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 29 mei 2007 15:47

Ik heb zelfs gehoord dat jongens/mannen met lang haar nooit in de hemel zullen komen. Het hangt er vanaf in welke gemeente je zit. Althans dat concludeer ik.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 mei 2007 15:53

Precies. Dat krijg je als mensen hun eigen wetten en regels gaan verzinnen en menselijke instituten op de hoogste plaats zetten en niet naar God luisteren.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 29 mei 2007 17:08

Marnix schreef:Precies. Dat krijg je als mensen hun eigen wetten en regels gaan verzinnen en menselijke instituten op de hoogste plaats zetten en niet naar God luisteren.
Als men dat zou zeggen was dat het geval ja. Dit is echter niet het geval, maar .. lang haar (dus kontlang) is niet des Gergems..

Net als vrouwelijke dominees nog steeds geen GKV-iets is..

Terug naar “Archief”