Waarom eet je welk voedsel niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 26 mei 2007 07:48

Leej schreef:
paprikameisje2 schreef:Ik zie deze posters niet hangen bij de c1000 enzo... en daarbij komt dat ik vind dat het vaak allemaal van dat samen geplakte gemalen eten is!!

Gelukkig word je van dat eten ook niet ziek, en je groeit er nog van ook he!! Ik ben groot geworden op C1000-vlees!!

Toch worden sommige mensen wel ziek van slecht eten. Doordat er meer hormonen in zitten bijvoorbeeld!

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 26 mei 2007 09:08

Mosselen, kreeft, garnalen etc... is dan ook geen vis. Maar wel lekker :) Mosselen dan weer minder, dat vind ik niet echt wat.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 26 mei 2007 09:22

tinos schreef:Mosselen, kreeft, garnalen etc... is dan ook geen vis. Maar wel lekker :) Mosselen dan weer minder, dat vind ik niet echt wat.

Nee, geen vis, maar zeedieren. Anyway, het is wel duidelijk wat ik bedoelde.

Ik vind het trouwens niet lekker meer als ik eraan denk dat ik een spijsverteringskanaal zit op te eten met daarin afval uit de zee...

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 26 mei 2007 10:28

Tuurlijk begrijp ik dat ;)

Ik heb nog nooit een spijsverteringskanaal ontdekt maar ik zal er eens op gaan letten als ik weer zo'n overheerlijke delicatesse als een gamba aan het pellen ben. :mrgreen:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 26 mei 2007 11:06

tinos schreef:Ik heb nog nooit een spijsverteringskanaal ontdekt maar ik zal er eens op gaan letten als ik weer zo'n overheerlijke delicatesse als een gamba aan het pellen ben. :mrgreen:

Good luck :-&

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 26 mei 2007 13:33

rosalie83 schreef:Wij eten alleen vissen met schubben en vinnen, maar dus geen garnalen, kreeft en krab en zo (ook dat staat in de spijswetten).

Als julie eten volgens de spijswetten, hoe lezen julie dan de tekst uit markus 7, waar het Jezus zelf is de stelt:

En Hij zeide tot hen: Zijt ook gij zo onbevattelijk? Begrijpt gij niet, dat al wat van buiten in de mens komt, hem niet onrein kan maken, omdat het niet in zijn hart komt, maar in de buik, en er te zijner plaatse uitgaat? En zo verklaarde Hij alle spijzen rein. En Hij zeide: Hetgeen uit de mens naar buiten komt, dat maakt de mens onrein. Want van binnenuit, uit het hart der mensen, komen de kwade overleggingen, hoererij, diefstal, moord, echtbreuk, hebzucht, boosheid, list, onmatigheid, een boos oog, godslastering, overmoed, onverstand. Al die slechte dingen komen van binnen uit naar buiten en maken de mens onrein.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 26 mei 2007 19:34

Lalage schreef:
Smurffie schreef:
tinos schreef:Grieks dacht ik, en errug lekker :) Kan je overal doorheen doen, net als zon-gedroogde tomaten. Ook erg lekker!

Grieks ja. Volgens mij heb ik toen ik klein was wel eens Grieks op bij een vriendin. Wat ik me ervan kan herinneren is dat er enörm lekker vlees bij zat. Goed gekruid en erg sappig :) Iemand enig idee wat ik bedoel? Ik weet niet hoe het heet..

gyros? Lamsvlees is erg zacht, yum.

Hm, dat heb ik pas nog op, maar dat was het niet. Wel lekker, daar niet van :)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 mei 2007 08:37

Harm-J schreef:
rosalie83 schreef:Wij eten alleen vissen met schubben en vinnen, maar dus geen garnalen, kreeft en krab en zo (ook dat staat in de spijswetten).

Als julie eten volgens de spijswetten, hoe lezen julie dan de tekst uit markus 7, waar het Jezus zelf is de stelt:

En Hij zeide tot hen: Zijt ook gij zo onbevattelijk? Begrijpt gij niet, dat al wat van buiten in de mens komt, hem niet onrein kan maken, omdat het niet in zijn hart komt, maar in de buik, en er te zijner plaatse uitgaat? En zo verklaarde Hij alle spijzen rein. En Hij zeide: Hetgeen uit de mens naar buiten komt, dat maakt de mens onrein. Want van binnenuit, uit het hart der mensen, komen de kwade overleggingen, hoererij, diefstal, moord, echtbreuk, hebzucht, boosheid, list, onmatigheid, een boos oog, godslastering, overmoed, onverstand. Al die slechte dingen komen van binnen uit naar buiten en maken de mens onrein.

Heb ik ergens beweerd dat je je nog aan de spijswetten moet houden nu?
Heb ik ergens beweerd dat je hart van varkensvlees, garnalen en zo onrein wordt?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 mei 2007 09:11

rosalie83 schreef:Heb ik ergens beweerd dat je je nog aan de spijswetten moet houden nu?
Heb ik ergens beweerd dat je hart van varkensvlees, garnalen en zo onrein wordt?

ik heb dat ergens gezegd. Zo eet ik ook geen paling!!! als je weet wat die beesten eten..... bluh.... alleen maar blubber.... :mrgreen: :lol:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 mei 2007 09:17

Je hart wordt er niet onrein van, dat is wat Jezus zei in het door HarmJ aangehaalde bijbelgedeelte.
Maar daarom kan het geen kwaad je nog te houden aan de spijswetten.

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 29 mei 2007 10:16

vlees eten is om meerdere redenen erg onverstandig en daarom ben ik vegetarier:

-door ons Westerse voedingspatroon met veel vlees etc. komt er meer kanker voor. Je kunt beter sojabonen etc. eten i.p.v. vlees.
-vlees kost veel energie, uitputting van de aarde moet voorkomen worden.
-het ethische vraagstuk of je wezens met net zo goed als de mens het heeft een "hang naar het leven", mag doden.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 mei 2007 10:18

rosalie83 schreef:Je hart wordt er niet onrein van, dat is wat Jezus zei in het door HarmJ aangehaalde bijbelgedeelte.

kijk mar naar daniel en zijn vrienden. Die hielden zich aan de spijswetten en zagen er zeer goed uit staat ergens in de bijbel!

en God verbied niet maar zo iets... voor Zijn eigen volk

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 mei 2007 10:26

paprikameisje2 schreef:
rosalie83 schreef:Je hart wordt er niet onrein van, dat is wat Jezus zei in het door HarmJ aangehaalde bijbelgedeelte.

kijk mar naar daniel en zijn vrienden. Die hielden zich aan de spijswetten en zagen er zeer goed uit staat ergens in de bijbel!

en God verbied niet maar zo iets... voor Zijn eigen volk

Jaha... ik weet het wel. Ik hou me niet voor niets zelf aan deze wetten. Maar ik weet ook dat het niet perse hoeft. Dus als iemand anders er niet voor kiest, is het ook goed!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Re: Waarom eet je welk voedsel niet?

Berichtdoor Liarose » 30 mei 2007 14:28

rosalie83 schreef:Hoi allemaal!

Ik ben nieuwsgierig naar of er hier mensen zijn die om bepaalde redenen bepaald voedsel niet eten.
En hoe je daar dan mee omgaat.

Brand los...!

Zijn er nog meer mensen hier die hierover iets zinnigs te zeggen hebben? Ik ben benieuwd!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 02 jun 2007 11:46

Als ik iets niet eet is dat omdat ik het niet lust, een andere reden heb ik niet :mrgreen:

Oh ja, en op dit moment een paar dingen die ik nalaat omdat dat niet mag tijdens de zwangerschap. Kost me weinig moeite trouwens, dronk toch nauwelijks alcohol en franse kaas houd ik niet van, alleen de gerookte zalm mis ik... :(

Terug naar “Archief”