Waarom eet je welk voedsel niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 24 mei 2007 22:57

smurffie schreef:En verder ben ik totaal geen viseter. Alleen kibbeling en vissticks. Mosselen, kreeft, garnalen en dat soort ongein hoef je mij niet voor te schotelen.

Hehe kibbeling en vissticks zijn de frikandel en de kroket van de vissen. Ik zie het al....je houdt totaal niet van exquise dineren 8) .

Ik lust ook bijna alles. Ik weiger wel om in silo's a la Mcdonalds, Burgerking, KFC's te komen....ik ben geen voorstander van vulgaire hapjes.
Afbeelding

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 25 mei 2007 06:00

smurffie schreef:En verder ben ik totaal geen viseter. Alleen kibbeling en vissticks. Mosselen, kreeft, garnalen en dat soort ongein hoef je mij niet voor te schotelen.

Hier hetzelfde. Ik lust geen vis alleen kibbeling, maar dat is volgens veel mensen dan weer geen vis. Overigens wanneer vis verwerkt zit in een salade dan lust ik het wel bijv. zalmsalade.
Auf Wiedersehen!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 mei 2007 06:28

Smurffie schreef:
tinos schreef:Grieks dacht ik, en errug lekker :) Kan je overal doorheen doen, net als zon-gedroogde tomaten. Ook erg lekker!

Grieks ja. Volgens mij heb ik toen ik klein was wel eens Grieks op bij een vriendin. Wat ik me ervan kan herinneren is dat er enörm lekker vlees bij zat. Goed gekruid en erg sappig :) Iemand enig idee wat ik bedoel? Ik weet niet hoe het heet..

gyros? Lamsvlees is erg zacht, yum.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 25 mei 2007 08:52

Teuntje schreef:
Smurffie schreef:Ik vergat champignons :mrgreen: Die luste ik ook nooit. En verder ben ik totaal geen viseter. Alleen kibbeling en vissticks. Mosselen, kreeft, garnalen en dat soort ongein hoef je mij niet voor te schotelen.

Meid je weet niet wat je mist, en het is zo gezond :wink:

Bedoel je nou dat champignons gezond zijn of mosselen, kreeft en garnalen?
Wat dat laatste betreft, dat is dus niet gezond... Die beestjes voeden zich met het afval in het water, dat laten ze als het ware door hun lijfje heengaan. Vervolgens eet jij een garnaal met spijsverteringskanaal en alles op :shock: Ranzig...! En dus ook niet gezond.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 25 mei 2007 08:53

Lalage schreef:Maar nu even over principes: Borkdude eet geen vlees en geen onreine zeedieren (garnalen bijvoorbeeld), maar wel vis. Dus zo wordt hier gekookt. Ik eet zelf wel vlees bij anderen en geniet er dan erg van ;) Voor mij gaat het namelijk om het milieu-aspect, dus ik eet ongeveer eens per week vlees en zie het dan als een luxe-product. Borkdude vindt het ongezond en wil zich ook aan die spijswetten houden, maar dat laatste is niet bloedserieus hehe. Hij zegt dat Jezus vis at en wijn dronk, dus dan doet hij dat ook :)

Als Borkdude geen vlees eet en geen onreine zeedieren, dan houdt hij zich toch aan de spijswetten!?

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 25 mei 2007 09:22

Ik eet zo min mogelijk varkensvlees.
Ik hou er niet van, en krijg van TE veel varkensvlees allergische reacties.
Ik eet wel eens een plakje ham ofzo, dat is alles.
En heb wel eens gehoord dat varkensvlees niet goed voor je is. Maar goed dat heb ik verder nooit onderzocht. Hahaha!
Verder eet ik veel rundvlees, kip en vis.

En natuurlijk heb ik nog dingen die ik niet eet omdat ik het niet lekker vind :wink: Ik moet namelijk niets van zoete troep hebben...!

Oh ja wat ik wel doe is proberen zoveel mogelijke natuurlijke producten te eten zonder toegevoegde smaak en kleurstoffen suikers...!! Gewoon omdat dat beter is! En sinds die tijd zit ik lekkerder in m'n vel. Energie rijker etc....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 25 mei 2007 09:28

Funlover schreef:En heb wel eens gehoord dat varkensvlees niet goed voor je is.

Dat klopt ;)

Funlover schreef:Oh ja wat ik wel doe is proberen zoveel mogelijke natuurlijke producten te eten zonder toegevoegde smaak en kleurstoffen suikers...!! Gewoon omdat dat beter is! En sinds die tijd zit ik lekkerder in m'n vel. Energie rijker etc....

Dat is iets wat in dit topic nog niet eerder genoemd is, maar dat is wat ik ook doe. Zo veel mogelijk kleurstoffen en zo vermijden. Maar het is niet zo dat ik het helemaal niet neem.

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 25 mei 2007 09:45

Ja kleur en smaakstoffen zijn erg slecht voor je. Zeker voor kinderen. Een neefje van me was altijd erg druk. Toen heeft zn moeder hem een tijd een kleur- en smaakstoffen gegeven en nu is hij heel rustig. Maar soms eet hij nog wel een snoepje wat niet goed is en dat merk je dan gelijk want dan is hij ineens veel drukker.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 25 mei 2007 09:55

Gelukkig is niet iedereen zo gevoelig ervoor dat je al iets merkt na 1 snoepje. Maar het is hoe dan ook gezonder voor kinderen. Het schijnt zo te zijn dat kinderen die veel kleur- en smaakstoffen hebben gekregen, later ook meer kans hebben over darmklachten en allerlei andere klachten.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 mei 2007 18:26

Aragorn schreef:
paprikameisje2 schreef:dat biologisch is een lekkere geld uit de zak klopperij!!

als je vlees koopt bij de slager... dus niet bij de aldi uit het schap en de c1000... heb je ook vlees waar nergens wat in zit..

En dat is gebaseerd op?

de slager moet aangeven waar het vlees vandaan komt in de winkel.. daarop kan je zien dat het vlees aan alle keurmerken vandaankomt. Ik zie deze posters niet hangen bij de c1000 enzo... en daarbij komt dat ik vind dat het vaak allemaal van dat samen geplakte gemalen eten is!!

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 25 mei 2007 18:36

paprikameisje2 schreef:Ik zie deze posters niet hangen bij de c1000 enzo... en daarbij komt dat ik vind dat het vaak allemaal van dat samen geplakte gemalen eten is!!

Gelukkig word je van dat eten ook niet ziek, en je groeit er nog van ook he!! Ik ben groot geworden op C1000-vlees!!
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 25 mei 2007 20:43

T. Lindeman schreef:Ik lust geen vis alleen kibbeling, maar dat is volgens veel mensen dan weer geen vis.
Echte kibbeling is kabeljauw, maar vaak wordt er 'afval' gebruikt voor kibbeling. Die visboer op Keizerswaard (010 IJsselmonde) heeft bv de goeie, yum :)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 25 mei 2007 20:47

rosalie83 schreef:
Teuntje schreef:
Smurffie schreef:Ik vergat champignons :mrgreen: Die luste ik ook nooit. En verder ben ik totaal geen viseter. Alleen kibbeling en vissticks. Mosselen, kreeft, garnalen en dat soort ongein hoef je mij niet voor te schotelen.

Wat dat laatste betreft, dat is dus niet gezond... Die beestjes voeden zich met het afval in het water, dat laten ze als het ware door hun lijfje heengaan. Vervolgens eet jij een garnaal met spijsverteringskanaal en alles op :shock: Ranzig...! En dus ook niet gezond.

Ik bedoelde dus die vis, probeer maar eens een lekker scholletje of een tongetje, haring etc. probeer het maar eens je zult zien dat het echt lekker is :P
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 mei 2007 23:50

rosalie83 schreef:
Lalage schreef:Maar nu even over principes: Borkdude eet geen vlees en geen onreine zeedieren (garnalen bijvoorbeeld), maar wel vis. Dus zo wordt hier gekookt. Ik eet zelf wel vlees bij anderen en geniet er dan erg van ;) Voor mij gaat het namelijk om het milieu-aspect, dus ik eet ongeveer eens per week vlees en zie het dan als een luxe-product. Borkdude vindt het ongezond en wil zich ook aan die spijswetten houden, maar dat laatste is niet bloedserieus hehe. Hij zegt dat Jezus vis at en wijn dronk, dus dan doet hij dat ook :)

Als Borkdude geen vlees eet en geen onreine zeedieren, dan houdt hij zich toch aan de spijswetten!?

Jawel, maar dat is niet de reden. Hij wil het niet eten omdat hij het niet gezond vindt. Het is begonnen na een lezing die we hoorden, van een jongen die veganistisch was. Ik was toen al begonnen met eens in de week (hihi) bewust geen vlees eten. Op het congres van die lezing kregen we aan het eind een soort worst en dat was heel vies. Toen besloot Borkdude om geen vlees meer te eten. Nu durft hij het niet meer omdat hij denkt dat z'n maag er dan niet tegen kan en hij mist het niet, dus eet hij geen vlees.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 26 mei 2007 07:47

Teuntje schreef:
rosalie83 schreef:
Teuntje schreef:

Ik bedoelde dus die vis, probeer maar eens een lekker scholletje of een tongetje, haring etc. probeer het maar eens je zult zien dat het echt lekker is :P

Een schol of tong is een ander verhaal. Dat is wel gezond ja. En lekker! Wij eten alleen vissen met schubben en vinnen, maar dus geen garnalen, kreeft en krab en zo (ook dat staat in de spijswetten).

Terug naar “Archief”