Stukjes op bruiloft

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 23 mar 2006 13:17

paprikameisje2 schreef:ik snap dat reizen ook niet!!1

laat mij maar mooi in mijn huis!!! heerllijk alles van mijzelf!!!! en dan ook van mijn man natuurlijk :mrgreen:

Als je nog niet in je eigen huis gewoond heb voor je trouwen valt daar ook nog een hoop te ontdekken hoor! Dat gereis... (wij zijn 2 dagen op huwelijksreis geweest en dat was lang zat!)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 mar 2006 13:25

haha wat schattig TK ;)
Wij zijn nu al drie keer samen op vakantie geweest en ik ben nog steeds niet zwanger. Ben je gek, je gaat toch niet in zo'n tentje je eerste keer beleven, doe ff normaal. Dat doe ik liever in een comfortabel tweepersoonsbed. Overigens heb ik wel respect voor mensen die niet bij elkaar slapen omdat ze denken dat ze zich niet goed kunnen inhouden. Maar om dan met je ouders op vakantie te gaan, wat je vaak hoort, dat lijkt me echt niet leuk. Wij gingen allebei vanaf een jaar of 16 al zelf op vakantie en niet meer met onze ouders, dus dan ga je dat echt niet meer doen. Een groepsreis kan wel, maar dat vindt niet iedereen leuk.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 23 mar 2006 13:55

Je eerste keer in een tentje kan best knus zijn hoor, hoewel je je wel moet inhouden voor wat betreft het produceren van geluid, campings en tentjes zijn nog al gehorig...hahahaha :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 23 mar 2006 14:18

Ik heb het idee dat we wel heel erg zijn afgedwaald van het onderwerp 'stukjes op een bruiloft'......

Mijn boodschap: on-topic please!
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 mar 2006 14:56

Katlheen schreef:Maar goed, back to topic dan maar weer. Iemand al een idee waar die traditie vandaan komt, de "stukjes" op een bruiloft....?

'k Zou het niet weten. Wel dat op Indonesische bruiloften absoluut geen negatieve stukjes opgevoerd mogen worden. Het bruidspaar wordt daar de hele dag vorstelijk behandeld, dus stukjes waarin zij op de hak worden genomen zijn uit den boze.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 23 mar 2006 16:42

komt het misschien al wegzetten bij tijden dat de hofnar en kornuiten bij de toenmalige feesten al aanwezig waren ?
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Knabbel en Babbel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Knabbel en Babbel » 23 mei 2007 18:04

Het toppic http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=19286 is gesloten omdat er hier ook al een toppic was over stukjes op bruiloft moest hier maar verder gegaan worden dus bij deze :wink:.

Over een aantal weken hebben we als jv een bruiloft van één van de jv leden die gaat trouwen. Nu was het de bedoeling (er word ook op gerekend door het bruidspaar) dat we op de receptie een stukje zouden doen. Maar helaas niemand weet een leuk stukje o.i.d.

Zijn er hier misschien mensen die een leuk iets weten voor op een trouwerij? Zouden jullie dat hier willen posten dan (pb-en mag ook), zodat wij als jv er misschien iets leuks uit kunnen halen.

Alvast bedankt!
Het leven is niet altijd over rozen geuren en manenschijn!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 24 mei 2007 09:13

Er is zooooooooooooooooveel leuks te verzinnen.
Wat voor mij absoluut verboden zou zijn is een A-B-C of hele slappe liedjes enzo.

Het is altijd moeilijk om het voor een ander te zeggen.
Wij zijn altijd meer van het persoonlijke, dus eerdere gebeurtenissen lekker aandikken, uitspelen en samen in een bepaald vormpje gieten.
Met een hele jv moet je toch wel wat creatievelingen bij elkaar hebben of niet?
pobody's nerfect

Knabbel en Babbel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Knabbel en Babbel » 25 mei 2007 15:29

Jo'tje schreef:Wat voor mij absoluut verboden zou zijn is een A-B-C of hele slappe liedjes enzo.

Daar hou ik ook niet van, op de bruiloft van een vriendin deden van beiden kanten de kleine neefjes en nichtjes het A-B-C, toen vond ik het wel leuk, ook meer doordat het van de kleintjes waren en ze het heeel erg leuk over brachten.

Jo'tje schreef:Met een hele jv moet je toch wel wat creatievelingen bij elkaar hebben of niet?

Zoveel jv leden zijn het niet, zijn rond de 15. De jongens hebben al zoiets van ja het moet maar, maar wij weten niks. Dus komt het op de meiden neer, maarja volgens mij is niet iedereen zo creatief :P.
Het leven is niet altijd over rozen geuren en manenschijn!

Zieoendjen
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zieoendjen » 25 mei 2007 22:29

Oh, stukjes op een bruiloft... :D Ik vind het eigenlijk altijd heel erg leuk, maar ze moeten niet kwetsend/gemeen zijn, en origineel vooral. Ze moeten wel met een beetje humor gebracht worden en herinneringen ophalen is wel leuk, of van die fijne blunders enzo. (uiteraard moet het bruidsspaar dr wel tegen kunnen, want het gaat tenslotte om het bruidsspaar) Een lied zingen of zo'n ABC vind ik altijd heel saai, eigenlijk... :)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 mei 2007 23:37

Wij moesten een quiz doen, dat hadden we helemaal niet verwacht. Het was heel erg leuk. Mijn studiegenoten hadden het gemaakt en er zaten natuurlijk ook wiskundevragen bij, zoals 'Welk geheel getal ligt het dichtste bij pi' en iets met binair tellen. Veel bruiloftsgasten zaten met grote ogen te kijken en dachten vast: wat een nerds :lol:

linetje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor linetje » 30 mei 2007 23:15

Tis ook leuk, maar meer voor de ceremoniemeester om aan iedere gast te vragen een kaartje te schrijven voor het bruidspaar. Deze in envelop met adres en postzegel inleveren op de bruiloft bij de ceremoniemeester. Deze heeft na de bruiloft dan de taak om elke dag een kaartje in de bus te doen. De eerste paar maanden (ligt er aan hoeveel gasten er zijn) krijgen bruid en bruidegom iig post!
Zo ik niet had geloofd, dat ik het goede des HEEREN zou zien in het land der levenden, ik ware vergaan.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 31 mei 2007 06:10

linetje schreef:Tis ook leuk, maar meer voor de ceremoniemeester om aan iedere gast te vragen een kaartje te schrijven voor het bruidspaar. Deze in envelop met adres en postzegel inleveren op de bruiloft bij de ceremoniemeester. Deze heeft na de bruiloft dan de taak om elke dag een kaartje in de bus te doen. De eerste paar maanden (ligt er aan hoeveel gasten er zijn) krijgen bruid en bruidegom iig post!

En doet die ceremoniemeester dat elke dag? :wink:
Auf Wiedersehen!

linetje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor linetje » 31 mei 2007 07:27

als je een beetje een goeie ceremoniemeester hebt wel ja :mrgreen:
Zo ik niet had geloofd, dat ik het goede des HEEREN zou zien in het land der levenden, ik ware vergaan.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 31 mei 2007 12:18

linetje schreef:Tis ook leuk, maar meer voor de ceremoniemeester om aan iedere gast te vragen een kaartje te schrijven voor het bruidspaar. Deze in envelop met adres en postzegel inleveren op de bruiloft bij de ceremoniemeester. Deze heeft na de bruiloft dan de taak om elke dag een kaartje in de bus te doen. De eerste paar maanden (ligt er aan hoeveel gasten er zijn) krijgen bruid en bruidegom iig post!

eeh, no thanks :mrgreen:
heb je nog andere briljante ideeën? :wink:
- Home is in my head -

Terug naar “Archief”