Zwanger deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 mei 2007 13:33

Lalage schreef:Hmm ik zou ook graag een keer tante willen worden, maar er komt maar niets :( terwijl ik toch een zwager met vrouw en schoonzus met man heb.

Nou, ik ben blij dat ik nog geen neefjes en nichtjes heb!!! Mijn zus is na een paar jaar samenwonen pas getrouwd en nog volop aan de studie enzo, mijn broer woont pas samen, mijn broertje zal ooit wel met zijn vriendin trouwen... Verder gaat mijn zwager na een paar jaar samenwonen binnenkort trouwen... Laat ze eerst allemaal nog maar even settelen en genieten van het leven hoor! (haha, met kids kun je dat vast ook wel, maar voor alles is een tijd).
Nog ff een paar jaartjes wachten allemaal :mrgreen:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 25 mei 2007 13:59

:mrgreen: :mrgreen:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 25 mei 2007 14:07

Toch zijn neefjes en nichtjes best handig, want dan kan je vast een beetje oefenen 8)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 mei 2007 17:08

rosalie83 schreef:Toch zijn neefjes en nichtjes best handig, want dan kan je vast een beetje oefenen 8)

:mrgreen:

Ik weet nooit zo goed wat ik met een kindje aan moet. Of wat moet zo'n kindje met mij? Ik ben ook helemaal niet zo dol op kinderen. Niet schrikken, het is niet zoals jullie nu denken... maar een nicht van me (zelf moeder van drie schatten van kinderen!) heeft het ooit prachtig verwoord: "ik vind kinderen meestal niet zo leuk, behalve die van mezelf!"
Ik denk dat ik haar gevoel deel.

Haha, nu denken jullie vast allemaal verkeerd, maar het is niet zo bedoeld zoals sommigen van jullie denken!!!!

:mrgreen:

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 25 mei 2007 17:12

Kan ik heel goed begrijpen. Ik heb best wat oppaskindjes en bij de een pas je vaker op dan bij de anderen. Bij degenen waar je meer oppast bouw je meer een band op en kun je meer van ze hebben. 't Is echt leuk omdat ik in veel verschillend samengestelde gezinnen kom (gescheiden moeder, alleen meiden, 4 kinderen etc.)

Ook met neefjes en nichtjes kun je vast oefenen ;)

O ja ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat je je eigen kinderen op een bepaalde manier opvoedt. En bij mijn oppaskindjes waar ik vaak oppas hanteren we ook mijn regels en gaat dat erg goed. Bijvoorbeeld omstebeurt naar bed terwijl moeder en vader het normaal anders doen.
Ik heb dat vantevoren natuurlijk wel afgesproken met die ouders.
Bij neefjes en nichtjes kun je wel zeggen 'Niet doen!' maar je kunt geen sancties geven ofzo. Ik denk dat dat er ook mee te maken heeft.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 mei 2007 18:32

Ik geef mijn neefjes en nichtjes zeer zeker sancties. Ze weten ook precies wat ze aan mij hebben. 1ste keer geef ik aan dat iets niet mag, 2de keer geef ik een waarschuwing, 3de keer is de sanctie er.

Mijn oudste zus vind het ook prima als ik het doe terwijl zij ook in de buurt is. Ik doe het dqan niet snel en dat weet ze. Ik doe het dan alleen als ik iets zie wat echt niet kan en zij net even in de keuken ofzo is. Als ik dan 1 van de kids uit eindelijk als waarschuwing op de trap gaan zitten mee geef, dan doet zij dat ook als ze het daarna nog een keer doen. Dat is gewoon fijn. Je kan altijd van elkaar op aan omdat we beide veel kunnen hebben van kinderen en we beide weten waar we staan.

Heerlijk vind ik de kids, het fijne van neefjes en nichtjes is ook dat je ze naar huis kan brengen als je het even genoeg vind :lol:
Paar dagen oppassen deed ik op mijn 18de al. Runde ik de toko bij mijn zus in mijn eentje.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 25 mei 2007 18:53

Of oefenen met broertjes en zusjes!! Al hoewel die flink trug katten hoor!!
Ik vind het nadeel als je bij anderen op kinderen past, dat daar weer andere regels gelden dat tegen je principes is. Of helemaal irritant is dat de kids daar heel veel verwent worden, en daardoor altijd hun zin door willen drammen. En ik hou juist zo van orde en regelmaat :cry: Vind ik écht moeilijk, vooral als ouders erbij zijn!!

M'n moeder heeft een echo laten maken, zo eentje waarop je het kindje helemaal kan bekijken!! Fotootjes zijn ook écht zooo duidelijk!! Alles is gelukkig goed. Voetjes zijn al 3 cm!! :D
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 25 mei 2007 19:28

Wow gaaf Leej!

Mijn nichtje zat gisteren te voelen aan mijn buik of ze de baby nog niet voelde bewegen. Snapte niet zo erg dat dat toch echt nog een poosje duurt voor er iets te voelen is! :D

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 25 mei 2007 20:25

Gerdien B. schreef:Heerlijk vind ik de kids, het fijne van neefjes en nichtjes is ook dat je ze naar huis kan brengen als je het even genoeg vind :lol:
Haha, heerlijk is dat soms he. Ik ben dol op het grut, maar als ze zo'n zeikerige dreinbui hebben en alleen maar jengelen om niks ben ik echt blij als ze vertrekken.

Grappig is trouwens ook wel dat de oudste van het stel vaak wel naar mij luistert, en niet naar mijn zus, als we samen ergens zijn. Balen we alletwee wel eens van maar ja.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 mei 2007 23:22

tante-tortel schreef:
Lalage schreef:Hmm ik zou ook graag een keer tante willen worden, maar er komt maar niets :( terwijl ik toch een zwager met vrouw en schoonzus met man heb.

Misschien hebben die wel dezelfde gedachte over kinderen krijgen als dat jullie hebben? Nog even niet....

Ze zijn de 30 al allemaal gepasseerd. Ik weet van een stel wel wat erachter zit, maar hoop toch stiekem dat 't er nog een keertje van komt, op welke manier dan ook ;) (ik bedoel via adoptie of pleegkindjes oid)

Ik vind het gewoon jammer dat ik helemaal geen kinderen ken :roll: Hoe weet ik dan of ik ze ooit zelf wil? Dat moet je toch eerst van dichtbij meemaken.

Maar TJ we leven weer met je mee, ben zooo benieuwd!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 26 mei 2007 18:35

wie weet hoe het met rosekapje gaat???

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 27 mei 2007 18:44

help help wie heeft er tips ik heb ineens allemaal uitslag/exceem op mijn buik, k wordt gek van de jeuk........... :oops: :oops:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 mei 2007 21:31

Jo'tje schreef:
Ik ben trouwens inderdaad wel heel benieuwd hoe het met de zwangeren is.

ik heb nu ongeveer 4 avonden achter elkaar voorweeen, maar helaas heeft het nog steeds niet doorgezet..

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 28 mei 2007 12:12

hoi tj kom op de laatste loodjes wegen het zwaarst...
ik kan ook bijna geen kant meer uit.
Heb enorme steken door m`n vagina soms.
en het beweegt nog steeds wel behoorlijk hard al ligt het al een aantal weken vibi. heb nu enorme last van exceem op mijn buik, wordt niet goed van de jeuk. :(

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 28 mei 2007 13:00

Offtopic en andere discussie verwijderd. Die gaat hier verder:

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=19395

Terug naar “Archief”