Op de top van je geloof.........?!?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Op de top van je geloof.........?!?

Berichtdoor ezri » 10 nov 2003 23:06

Misschien herken je het wel... het leven gaat met ups and downs... Zo ook het geloofsleven. Soms is het in 'down' heel moeilijk God te ervaren, terwijl je op een top vol bent van God.

Dit is een topic om 'top'-ervaringen te delen en elkaar zo tot steun te zijn. Verder kun je hier tips kwijt om weer het juiste zicht op God te krijgen.

Zit je een keer in een geloofsdip... dan lees je o.a. deze topic... en wie weet... alles komt weer goed. :D
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

Inspector Morse
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Inspector Morse » 10 nov 2003 23:08

Grootste dip ooit gehad:

Er bestaat geen God en na de dood verdwijnen we in het niets. God is slechts projectie.... (het angstzweet brak me uit)

Grootste up ooit gehad:

God redt iedereen, alle mensen worden ooit gered.....
Afbeelding

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 10 nov 2003 23:18

Ik zit momenteel op een top... geweldig...!!!!!!!! Oorzaak hiervoor: een hele goede preek gisteren en vandaag een heel goed gesprek!

Een paar tips voor als je in een geloofsdip zit:... laat voor je bidden.. doe mee aan een gebedsketting.... deel je twijfels met andere gelovigen... lees in de Bijbel... laat je inspireren... en laat je niet van de wijs brengen door satan, de twijfelzaaier.

en weet... BEHIND THE CURTAIN WAITS THE SKY... :D
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 11 nov 2003 08:09

Inspector Morse schreef:Grootste dip ooit gehad:

Er bestaat geen God en na de dood verdwijnen we in het niets. God is slechts projectie.... (het angstzweet brak me uit)

Grootste up ooit gehad:

Hahaha! Stiekum is dit ook mijn top en mijn dip, maar ik weet dat beide niet klopt.

Charity
Mineur
Mineur

Berichtdoor Charity » 11 nov 2003 13:50

Top: Elke keer communiceren zingen en getuigen van/met God. Dicht bij God leven. Heerlijk is dat, dan zit ik lekker in mijn vel.

Dip: Ik weet gewoon niet meer wat waar is, iedereen zegt wat anders en iedereen gelooft toch in God, straks hebben we het allemaal verkeerd.

Wat mij weer op de top brengt, meer bidden, delen en wat zegt de bijbel hierover.

Wij zijn allen één lichaam, het oog kan niet de hand zijn. Dit gedeelte bracht me er weer bovenop.

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 11 nov 2003 14:36

Het zou niet best weten als ik merkte dat ik op de top zat. Als je dat denkt dan zit je volgens mij juist meer in een dip.
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 11 nov 2003 14:37

Inspector Morse schreef:
Grootste up ooit gehad:

Een bijbelse dip
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

Charity
Mineur
Mineur

Berichtdoor Charity » 12 nov 2003 00:14

Calvin schreef:Het zou niet best weten als ik merkte dat ik op de top zat. Als je dat denkt dan zit je volgens mij juist meer in een dip.

Je zit ook niet op de/een top, maar je kunt het zo noemen, hoe dichter je bij/met God leeft hoe meer je van Hem ervaart, hoe meer je Hem leert kennen, hoe beter het met je gaat. Tenminste dat is bij mij zo. Eigenlijk hoort het altijd zo te zijn. Maar ja, (zucht) en als je dan wat je zo kunt noemen in een dip zit dan verwijder je, je weer van God, terwijl het dan minder goed met je gaat.

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 12 nov 2003 09:17

grootste up: was zeker van mijn geloof, communiceerde met God, en was overtuigend voor anderen. Gebeden werden verhoord. Kon de wereld door andere ogen zien; zoals hij bedoeld was.

grootste down: leegheid, niet weten welke god nu eigenlijk de god was die je kende

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 12 nov 2003 09:20

lizzz schreef:grootste up: was zeker van mijn geloof, communiceerde met God, en was overtuigend voor anderen. Gebeden werden verhoord. Kon de wereld door andere ogen zien; zoals hij bedoeld was.

grootste down: leegheid, niet weten welke god nu eigenlijk de god was die je kende

Dat geld ook voor mij. Als 9-13 jarige heb ik een 4tal jaren met God mogen wandelen. Ik teer daar nog steeds op en ik baal ook gigantisch van het feit dat ik besloot om maar van die vrucht te eten. Waar is God gebleven?

Terug naar “Archief”