tante-tortel schreef:Ik denk dat deze ouders ook gewoon met een legitiem adoptie bureau werkten.
In Nederland kun je alleen via de 7 door de staat goedgekeurde vergunninghouders adopteren. Dus dat is altijd legaal. Zij hebben contacten met organisaties in verschillende landen. Voordat zo'n contact tot stand komt, wordt er eerst uitgebreid onderzoek gedaan of zo'n organisatie okee is. Dat geldt ook voor de tehuizen waarmee wordt samengewerkt. Maar uiteraard kan het gebeuren dat iemand het daar flikt een document te vervalsen, etc, en daarmee een hoop geld binnen te halen. Dat blijkt nu wel.
tante-tortel schreef:Verder ga ik maar bij mij zelf na hoe ik me zou voelen als mijn kind gestolen blijkt te zijn en verkocht, en vervolgens aan vreemde mensen gegeven. Als ik dan zou ontdekken dat mijn kind nog leefd zou ik het ten alle tijden terug willen hebben.
Als ik me probeer voor te stellen hoe zo'n situatie zou zijn... Ramp! Als ouders vraag je je af waar je kind is gebleven etc. Maar als je dan tot de ontdekking komt na 6 jaar dat je kind nog leeft en gedopteerd is door mensen dan ben je volgens mij alleen maar blij!! Dat je kindje niet vermoord is!
tante-tortel schreef:Maar ook als adoptie ouders zou ik niet willen dat het kind bij mij zou blijven. Ook al vanwege het belang van het kind. Ik zou er alles aan doen om de overgang naar zijn eigenlijke ouders zo goed mogelijk te laten verlopen, en ook altijd met het kind in kontakt blijven, maar het zou terug gaan naar de ouders.
Hieruit blijkt dat je totaal geen kaas gegeten hebt van hoe dit soort dingen werken. Dat kind is een Nederlands kind. En zie verder bovenstaande posts. Zodra het kind oud genoeg is, lijkt me dat je als adoptieouders wel vertelt hoe het zit. En ik zou als adoptieouder zeker een reis maken naar het land en de biologische ouders. En dan kan het kind als het oud genoeg of volwassen is zelf besluiten of hij daar wil gaan wonen.
tante-tortel schreef:Voor mij zijn zulke verhalen alleen maar een bevestiging dat adoptie niet goed is.
Gelukkig ben je ook niet verplicht een kindje te adopteren. Maar laat anderen in hun waarde.