miss x schreef:Leej schreef:Ik ben bloeddonor, pas voor de 2e keer bloedgegeven. Ben er alleen een halve week moe van. Maar ja; voor mij maar heeeel even, voor hen een heel leven.
Ik ben geen orgaandonor, maar dat heeft een persoonlijke reden.
ik ben juist precies andersom omdat je voor het ene moeite moet doen en het andere niet
niet om je aan te vallen maar ik ben erg benieuwd naar je reden als niet prive
Ik vind het juist wel fijn om wat in levende lijve te doen voor andere mensen. Ik houdt altijd de leus in mijn hoofd:
Voor mij maar even, voor een ander een heel leven.
Ik vond die bloedtest wel akelig, zo 6 kokertjesbloed. Maar die halve liter gaat best bij mij. Maar zoals ik al zij: ik zit een halve week te duizelen en moe te zijn.
Waarom geen orgaandonor? Ik heb gedacht en besproken met de dichst bijzijnde mensen die ik nalaat, als ik zou sterven. Zou een familielid van mij een donor nodig hebben, dan twijfel ik absoluut niet. Hoewel ik in de praktijk gezien heb dat je er écht ziek van kan worden. Ook vind ik het fijn dat je de beslissing als orgaandonor nog zou kunnen veranderen van nee in ja.
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden