Dominees uit de Chr. ger.kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 21 mei 2007 14:47

CGK<3 schreef:
Race406 schreef:
mw schreef:ds J Bos is beroepen te Broeksterwoude (Andreas). Kben blij voor hem.

ik hoorde ook dat Urk EH ds CP de Boer van Werkendam hebben beroepen. Maar dat heb ik al meerdere keren gehoord dus of het nu waar is weet ik niet :wink:

Weer een nieuwe dominee erbij op Urk...?
Voor dominee Bos is het erg fijn om een beroep te krijgen. Een losgemaakte predikant krijgt normaliter niet zo snel een beroep weer.
Die lui hebben genoeg dominees!Wij hebben er een nodig!

En anders wij wel! Heeft er iemand nog dominees "in de aanbieding"?
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 21 mei 2007 15:05

Op dit moment zitten 3 aankomende dominees bij ons de serre koffie te drinken :lol:

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 21 mei 2007 15:06

mw schreef:jazker, tuuuuuuuurlijk hebben wij er genoeg. Plek van egas hoeft niet opgevuld te worden natuurlijk. Wij beroepen voor de lol.
Als je er een nodig hebt ga dan beroepen
Als je CGK-dominees per vierkante kilometer rekent hebben jullie er anders best veel!

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 21 mei 2007 15:14

CGK<3 schreef:
mw schreef:jazker, tuuuuuuuurlijk hebben wij er genoeg. Plek van egas hoeft niet opgevuld te worden natuurlijk. Wij beroepen voor de lol.
Als je CGK-dominees per vierkante kilometer rekent hebben jullie er anders best veel!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Maar de "CGK-dichtheid" is daar ook vele malen hoger....
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

australiafreak
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor australiafreak » 21 mei 2007 15:34

Race406 schreef:
CGK<3 schreef:
Race406 schreef:
mw schreef:ds J Bos is beroepen te Broeksterwoude (Andreas). Kben blij voor hem.

ik hoorde ook dat Urk EH ds CP de Boer van Werkendam hebben beroepen. Maar dat heb ik al meerdere keren gehoord dus of het nu waar is weet ik niet :wink:

Weer een nieuwe dominee erbij op Urk...?
Voor dominee Bos is het erg fijn om een beroep te krijgen. Een losgemaakte predikant krijgt normaliter niet zo snel een beroep weer.
Die lui hebben genoeg dominees!Wij hebben er een nodig!

En anders wij wel! Heeft er iemand nog dominees "in de aanbieding"?

ik kan er nog wel eentje noemen :roll: :mrgreen:
Dear Jesus, I have a problem, it's me...
Dear Child, I have the answer, it's Me!

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 21 mei 2007 15:40

Race406 schreef:
CGK<3 schreef:

Hm. Daar heb je dan weer gelijk in.Het is oneerlijk verdeeld in de wereld.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 21 mei 2007 15:49

CGK<3 schreef:
Race406 schreef:
CGK<3 schreef:

Ja, het is vreeeeeeeeeeees'lijk..... Mocht het nog eens gebeuren... :mrgreen:

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 21 mei 2007 16:12

CGK<3 schreef:
Race406 schreef:
CGK<3 schreef:

Vraagje, van de zeg maar voor het gemak 8 diensten in de maand, hoeveel daarvan hebben jullie een predikant op de kansel en hoevaak een preeklezer?

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 21 mei 2007 16:22

BJ schreef:
CGK<3 schreef:
Race406 schreef:
CGK<3 schreef:

Vraagje, van de zeg maar voor het gemak 8 diensten in de maand, hoeveel daarvan hebben jullie een predikant op de kansel en hoevaak een preeklezer?
Op het moment nog alle 8 aangezien de dominee nog niet naar Hoogeveen is vertrokken.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 21 mei 2007 16:47

op Urk wonen ruim 5900 CGK'ers. Daarop staat nu 5 predikanten, dwz gemiddeld 1100 zielen voor 1 predikant. Het streven is 7 predikanten, dus dan is het een krappe 850 zielen gemiddeld. Vlgs een van onze predikaten is 300-500 zielen goed te werken voor een predikant.
De situatie in onze gemeente is nu zo dat een predikant alleen kan komen als er wat bijzonders is, dus kan niet zomaar geregeld bij een gemeentelid komen. En het feit dat 1 v.d. predikanten er 3jr over heeft gedaan om kennismakingsbezoeken in zijn eigen wijk afteleggen, zegt genoeg over de intensieve arbeid. Maar goed, we zullen het er maar op houden dat anderen er op kijken, en wij erin.

Vergeten we niet de komende admissieexamens in ons gebed te gedenken?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 21 mei 2007 17:24

CGK<3 schreef:
BJ schreef:Vraagje, van de zeg maar voor het gemak 8 diensten in de maand, hoeveel daarvan hebben jullie een predikant op de kansel en hoevaak een preeklezer?
Op het moment nog alle 8 aangezien de dominee nog niet naar Hoogeveen is vertrokken.

Ohhh, nog niet eens vertrokken...
Het kan best goed voor een gemeente zijn als deze een periode vacant is.
En gezien het feit dat Hasselt nu niet direct een uithoek van Nederland is verwacht ik ook niet dat het al te moeilijk zal zijn om een predikant voor de zondagse diensten te krijgen.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 21 mei 2007 17:54

mw schreef:op Urk wonen ruim 5900 CGK'ers. Daarop staat nu 5 predikanten, dwz gemiddeld 1100 zielen voor 1 predikant. Het streven is 7 predikanten, dus dan is het een krappe 850 zielen gemiddeld. Vlgs een van onze predikaten is 300-500 zielen goed te werken voor een predikant.
De situatie in onze gemeente is nu zo dat een predikant alleen kan komen als er wat bijzonders is, dus kan niet zomaar geregeld bij een gemeentelid komen. En het feit dat 1 v.d. predikanten er 3jr over heeft gedaan om kennismakingsbezoeken in zijn eigen wijk afteleggen, zegt genoeg over de intensieve arbeid. Maar goed, we zullen het er maar op houden dat anderen er op kijken, en wij erin.

Vergeten we niet de komende admissieexamens in ons gebed te gedenken?

Rustig maar hoor, die discussie is nu al wel vaker gevoerd. Allememachies, wat zit jij snel op de kast ;)
pobody's nerfect

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 21 mei 2007 18:10

dan maar snel op de kast, maar omdat de discussie al zovaak is gevoerd begint het me aardig de keel uit te hangen dat er steeds weer mensen zijn die er over vallen.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 21 mei 2007 18:41

Nemen jullie altijd alles serieus?Wanneer ja, gecondoleerd.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 22 mei 2007 09:24

CGK<3 schreef:Nemen jullie altijd alles serieus?Wanneer ja, gecondoleerd.

:mrgreen: 8)
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”