Kan liefde je aangepraat worden?Relatie op het spel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ezeltje
Verkenner
Verkenner

Kan liefde je aangepraat worden?Relatie op het spel

Berichtdoor Ezeltje » 19 mei 2007 13:28

Mijn verkering is(misschien tijdelijk) uit.
Het liep al een poosje niet lekker tussen ons, hij was de hele tijd afwezig en stil. Hij zei ook nooit meer dattie van me hield. Ik probeerde er van alles aan te doen om onze relatie weer nieuw leven in te blazen, maar het was tevergeefs. Kwerd er op een gegeven moment zo gek van dat ik vroeg wat er aan de hand was. Toen zei hij dat hij er de laatste tijd moeite mee had om nog dingen aan me te geven. Volgens hem lag dat eraan omdat ik het dus een hele poos moeilijk had gehad en hij heel veel voor me over moest hebben en dat nu een beetje ‘op’ was.

Op zich wel logisch, maar de laatste tijd was ik echt weer aan mezelf gaan werken en probeerde ik hem ook meer te geven, alleen al om het feit dat ik iets terugwilde doen. Maar daardoor voelde ik me heel erg schuldig als er een keer iets was wat ik me aan hem ergerde, ik durfde het bijna niet meer te zeggen als ik ergens mij zat uit angst dat hij zich schuldig of bezorgd zou maken. Nu zou hij zich eerder bezorgd dan schuldig voelen, want hij is namelijk aardig eigenwijs. Als ik geen goede reden had waarom hij zou veranderen dat deed hij het 9 van de 10 keer niet, want zo zei hij, dan moet hij eerst motivatie hebben om te veranderen. Zelf heb ik zoiets van: je moet niet tegen je eigen grenzen ingaan maar je kan af en toe wel wat meer voor elkaar over hebben. Ik ben zelf namelijk ook erg eigenwijs maar ik had toch wel een aantal dingen voor hem over, alleen heb ik het idee dat hij dat zelf niet echt ziet.

Ik heb eigelijk alles ervoor over om hem weer terug te krijgen, zelfs relatietherapie… al denk ik dat we ook nog wel aan een aantal dingen kunnen werken zonder... kben uit wanhoop pas naar m'n vriendin gegaan en die heeft me geholpen om een doelenlijst op te stellen... zij zou hem zo snel mogelijk proberen te bereiken om hierover te praten)aangezien ik nu beter niet naar hem toe wil gaan.... dan heb je kans dat ik hem toch weer ompraat. Maar aan de andere kant ben ik bang dat als hij er met niemand over praat en ik niks van me laat horen hij op een gegeven moment zoiets heeft van laat allemaal maar zitten...(heeft hij zelf ook zo gezegd) dat hij zn problemen uit de weggaat en daarmee dus eigelijk aantoont dat hij niet van me houdt en dan is het dus definitief uit... en dat wil ik ook niet.

Daarbij komt dat in het begin onze relatie ook niet zo lekker liep. Ik was al heel lang verliefd op hem(dat wist hij) maar hij niet op mij. Op een gegeven moment had ik de moed opgegeven en ongeveer een week later vroeg hij verkering aan mij. Hij was zichzelf niet goed bewust van zn gevoelens maar nu zegt hij weer dat hij niet precies weet of hij zichzelf al al die tijd voor de gek aan het houden was. Nu vraag ik aan jullie, kan ware liefde (serieus we hadden het al over trouwen enzo) opeens over gaan?! Kan je met iemand zoenen en alles delen terwijl je eigenlijk niet van diegene houdt?! En het belangrijkste: wat moet ik nu doen, hem nog proberen terug te winnen of afwachten met het risico dat hij er niet uitkomt en het daarom uitmaakt?!

Groetjes van een broken woman
Laatst gewijzigd door Ezeltje op 19 mei 2007 17:17, 6 keer totaal gewijzigd.
Don't give up untill it's over,
don't quit if you can.
The weight on your shoulder,
will make you a stronger (wo)man

Keesje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Keesje » 19 mei 2007 13:58

Hoi ezeltje,

Wat moeilijk voor je dat iemand van wie je zoveel hebt gehouden en zo te zien nog steeds van houd zomaar uit je leven verdwijnt. Wat moet dat voor jou een lege plaats geven. Ik snap je vragen heel goed, je kunt het allemaal (nog) niet begrijpen.

Ik kan je niet zomaar een antwoord geven, ik denk zelf dat ware liefde moeilijk ' zomaar' over gaat, er moet een lang proces aan voorafgegaan zijn, een tijd van twijfel.....een tijd van moeite,
Ik wens je heel veel sterkte
Groeten
Kees

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 19 mei 2007 14:23

Hé wat moeilijk voor je joh.

Ik weet eigenlijk niet of ik je een "raad" kan geven omdat ik geen ervaring op dit gebied heb.

Of ware liefe zomaar over kan gaan; Als hij zelf al zegt dat hij niet precies weet of hij zichzelf al al die tijd voor de gek aan het houden was weet ik niet of dat het wel "ware" liefde was. Begrijp me goed ik ga hier oordeel over vellen omdat ik jullie niet ken.

Ga eens met hem praten (als hij dat wil uiteraard) en vraag hem wat hij nu precies verwacht van een relatie met jouw.

Ezeltje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ezeltje » 19 mei 2007 14:32

Vonkie schreef:Ga eens met hem praten (als hij dat wil uiteraard) en vraag hem wat hij nu precies verwacht van een relatie met jouw.

Ja dat is dus het grote probleem ik ben bang dat als ik hem nu de hele tijd op de lip ga zitten dat ik hem niet de ruimte geef om zelf na te denken. (daarom heb ik ook ondanks dat ik het zwaar moeilijk vond een break voorgesteld )
Hij is zowieso niet zo goed in dingen uiten dat zit ook deels in zn persoonlijkheid. Ik heb hem wel eens gevraagd waarom hij van me houdt en wat het voor nut heeft dat ik zn vriendin bent en dan zei hij dat ik hem een heel goed gevoel gaf en dat hij graag altijd bij me wild e zijn omdat voor zijn gevoel ik het enige meisje ben die bij hem past :| :cry:

don't quit if you can.

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 19 mei 2007 14:56

Dat laatste kan hij toch menen ookal reageert hij misschien wat minder enthousiast dan je misschien hoopte? Ik kan het me wel voorstellen hoe het is om je wat moeilijk te uiten. Dat zal best lastig voor je zijn (geweest) maar ik denk dat je daar door rustig te praten wel uit kan komen.

Om op je vraag terug te komen, ik geloof niet dat (ware) liefde zomaar overgaat. Ik weet eerlijk gezegd niet wat je moet doen. Het lijkt mij persoonlijk niet handig om hem continu achterna te zitten om te vragen of hij het al weet. Een beetje afstand nemen kan denk ik geen kwaad.
Ik denk wel dat je kan laten merken dat je het heel belangrijk vind en dat je hoopt dat hij opnieuw een relatie aan wil gaan. Stuur hem bijvoorbeeld een kaartje waarin je aangeeft dat je hem de tijd wilt geven die nodig is, dat je vertrouwen in hem hebt en dat je hoopt dat het goed komt. Probeer niet te veel op te dringen en laat hem weten dat je het belangrijk vindt om alles eens uit te praten.

Het zijn allemaal maar dingen die in m'n hoofd opkomen, misschien kan je er wat mee. In ieder geval veel succes!

Ezeltje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ezeltje » 19 mei 2007 15:09

tinos schreef:Het lijkt mij persoonlijk niet handig om hem continu achterna te zitten om te vragen of hij het al weet. Een beetje afstand nemen kan denk ik geen kwaad.
Ik denk wel dat je kan laten merken dat je het heel belangrijk vind en dat je hoopt dat hij opnieuw een relatie aan wil gaan. Stuur hem bijvoorbeeld een kaartje waarin je aangeeft dat je hem de tijd wilt geven die nodig is, dat je vertrouwen in hem hebt en dat je hoopt dat het goed komt. Probeer niet te veel op te dringen en laat hem weten dat je het belangrijk vindt om alles eens uit te praten.

Het zijn allemaal maar dingen die in m'n hoofd opkomen, misschien kan je er wat mee. In ieder geval veel succes!

Bedankt tinos ik ga er idd wat proberen mee te doen. Ik heb alleen zelf heel erg de neiging om hem met de neus op de feiten te drukken omdat ik gewoon niet kan geloven dat hij (misschien) niet van mij houdt. Dus ik zou hem bijvoorbeeld een brief waarin hij heeft gezegd dat hij van me houdt, willen terugsturen met het idee van: 'en dat dan?' Hij weet dat ik heel graag opnieuw een relatie met hem wil aangaan en dat ik er alles aan zou doen om hem niet kwijt te raken. (we hebben het hier al zo vaak over gehad)Op zich is die insteek misschien wel goed maar ik moet ook weer niet te wanhopig overkomen dat hij zich in een hoekje gedreven voelt. Stiekem hoop ik ook dat hij zelf een keer op deze site komt zodat hij dit allemaal kan lezen, hij komt hier zelf ook wel eens. Zelf ben ik nog niet goed bekend met forum, weet iemand dan ook hoe ik een reactie ergens opgeef zonder dat ik een citaat van een ander(quote) hoef te herhalen??

Alvast bedankt!

don't quit if you can.

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 19 mei 2007 15:42

Ik denk niet dat ware liefde aangepraat kan worden. Want ware liefde komt diep uit je hart. Sommige mensen hebben wel net een duwtje in die richting nodig om ware liefde te uiten. En het ligt denk ik ook aan je persoonlijkheid.

Als jullie echt elkaars ware liefde zijn dan gaat het echt niet zomaar over.... Als jullie bij elkaar horen, kom je ooit weer bij elkaar....

Sterkte ezeltje!!
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 19 mei 2007 16:07

Ezeltje schreef: Zelf ben ik nog niet goed bekend met forum, weet iemand dan ook hoe ik een reactie ergens opgeef zonder dat ik een citaat van een ander(quote) hoef te herhalen??

Alvast bedankt!

onder het laatste bericht staan links twee knopjes, nl. "nieuw onderwerp" en "nieuw bericht". als je op "nieuw bericht" drukt, staat er geen quote boven. je kunt ook op de "quote" knop drukken, en dan de tekst die in het tekstvak verschijnt verwijderen (selecteren en backspace).
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

André

Berichtdoor André » 19 mei 2007 18:26

Nu vraag ik aan jullie, kan ware liefde (serieus we hadden het al over trouwen enzo) opeens over gaan?! Kan je met iemand zoenen en alles delen terwijl je eigenlijk niet van diegene houdt?!
Ja dat kan overgaan, zelfs als je getrouwd bent/was.

Liefde dwingen geloof ik absoluut niet in.
Ik hoop dat je het inzicht mag krijgen om een juiste beslissing te nemen.
Wat je verteld over je relatie start vind ik niet als een hoopvolle basis klinken.
Ik wens je sterkte en wijsheid.
grt André

Ezeltje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ezeltje » 19 mei 2007 22:01

André schreef:
Wat je verteld over je relatie start vind ik niet als een hoopvolle basis klinken.
grt André

Ik was nog vergeten te zeggen dat hij toen wel verliefd op me was geworden en niet uit medelijden ofzo verkering heeft genomen. Ik heb daaraan nog wel lang getwijfeld, maar hij heeft me duidelijk laten zien dat hij van me hield en dat hij gelukkig met mij was.
Ik denk zelf dat we de laatste tijd teveel bij elkaar waren. We hadden het idee dat we altijd alles samen moesten doen, elkaar op vaste tijden moesten zien enz. en dat we zo elkaar ´zat´ werden. Helaas zijn we allebei niet zo zelfbeheerst en kunnen we niet zo goed grenzen stellen. Misschien dat dat helpt om onze relatie te verbeteren, ik weet het niet... :?

don't quit if you can.

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 20 mei 2007 00:05

hoi,
Wat moeiljik zeg!

Misschien is het wel goed om even zonder elkaar alles op een rijtje te zetten. Als hij idd van je houdt komt dat echt wel goed.

Toen mijn man en ik verkering kregen wist hij ook niet goed wat hij nou voor mij voelde, hij heeft altijd gezegd dat hij nooit echt verliefd is geweest, maar ook niet zonder mij kon. Daar heb ik me altijd heel veel zorgen over gemaakt, en ik deed alles wat hij wilde, veranderde haast mijn hele eigen ik, zoals hij het wilde, om hem maar niet kwijt te raken.
En nu zijn we alweer 4 jaar erg gelukkig getrouwd en ben ik weer geheel mijn eigen eigenwijze zelf.

Wat ik met dit verhaal wil zeggen is: probeer te accepteren dat hij het moeilijk vind te zeggen wat hij voelt, en dat niet alleen hij, maar jullie samen moeten veranderen als je samen verder wil. Je zegt dat jij veel voor hem hebt verandert/over gehad, maar heeft hij dat ook zo ervaren?

Natuurlijk is het nu eng om weer in gesprek te gaan met elkaar, want stel je voor dat het op niets uitloopt, maar toch is met elkaar praten de enige manier om er weer uit te komen! Probeer het anders met een neutraal iemand erbij die jullie beiden veel vertrouwen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Sterkte
A smile costs nothing, but gives much

Ezeltje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ezeltje » 21 mei 2007 21:34

Hoi

Dankjewel voor je bemoedigende verhaal! Ik hoop inderdaad dat het bij mij en mijn vriend ook zo is, maar heb/ had je niet weleens twijfels toen jullie trouwden of hij echt van je hield. Zelf heb ik nog steeds het idee dat mijn vriend van mij houdt, maar het op het moment gewoon niet voelt. Hij zegt echter wel dat hij aan in het weekend wilt praten en gezien de toon denk ik dat de uitslag niet positief is... ik blijf zeggen dat ik van hem houd... heb ook 1 keer gsmst van Waarom?! en dat mijn leven zonder hem weinig nut heeft. Achteraf heb ik hier spijt van omdat ik bang ben dat ik hem daarmee kwets of schuldgevoel aanpraat zodat hij misschien toch weer verkering met me neemt terwijl hij eigenlijk niet van mij houdt, tenminste, niet zoals man en vrouw bij elkaar zouden horen. Ik denk dat we heel goed samen later bij elkaar zouden kunnen leven maar jullie zullen waarschijnlijk allemaal zeggen dat ik niet met hem verder moet gaan als hij niet van me houdt... Ik ben vertwijfeld, want hij was mijn liefde en mijn leven. Ik eet en slaap niet meer zolang ik geen zekerheid heb, alles kan me op het moment weinig schelen.
Misschien dat voor hem relaties minder belangrijk zijn dan voor mij aangezien hij al 2 x eerder verkering heeft gehad en hij 24 is, terwijl ik nog 17 ben. Desondanks heb ik ons leeftijdsverschil nooit als hinderlijk ervaren, omdat ik wat verder ben in mijn ontwikkeling dan een normaal meisje van 17 jaar. Wat vinden jullie van dit alles?
Geef alsjeblieft een reactie, misschien kan het me helpen om uit deze zwar(t)e periode te komen

don't quit if you can.

Ezeltje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ezeltje » 21 mei 2007 21:37

Ps: kheb mn mobiel nu van me afgegooid, zodat ik niet in de verleiding kom om hem weer te smsen.

Dus sorry ik ben voorlopig niet telefonisch bereikbaar :wink:

don't quit if you can.

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 22 mei 2007 11:09

Hey!

Wat moeilijk allemaal! Ik vind het ook naar om te lezen dat het zoveel met je doet en dat er weinig nog belangrijk is.
Ik wil je wel meegeven dat je niet te wanhopig naar hem over moet komen. Dat kan juist afschrikkend werken. Want als je heel realistisch nadenkt dan draait jou hele leven niet alleen om hem en zou je zonder hem ook wel kunnen leven, al voel je dat nu absoluut niet zo. Maar praat hem inderdaad geen schuldgevoel aan of maak jezelf niet totaal afhankelijk van hem!
Ik denk dat het voor hem ook wel belangrijk is hoor een relatie als je 24 bent waarom niet? Alleen maar omdat hij 2x eerder verkering heeft gehad?
Probeer rationeel te blijven denken en irrationele gedachten een beetje te vermijden!
En let een beetje op jezelf!
Werken voor de Heer is fijn! Het betaald niet zo goed, maar de pensioenregeling is zalig!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 mei 2007 11:18

Ezeltje schreef:Geef alsjeblieft een reactie, misschien kan het me helpen om uit deze zwar(t)e periode te komen

Het is natuurlijk een dooddoener, maar wel waar: mocht het uitgaan dan zul je er na een poosje vanzelf achterkomen dat je leven zonder hem ook nut heeft en leuk kan zijn. Misschien wordt het zelfs wel veel beter omdat je dan vrij bent van deze problemen en onzekerheden en je zo onbevangener het leven in kunt en jezelf ontplooien.

Dat zijn natuurlijk geen zaken die je interesseren als je alleen maar hem terug wilt en je verder klote voelt, maar zo werkt het wel. :wink:

Terug naar “Archief”