De refokerken beweren toch ook helemaal niet open-minded te zijn... Een christen weet dat hij de ware vrijheid in het navolgen van de wet vind, niet door jezelf open te stellen voor alles wat op je pad komt. Omdat jij die kennis niet hebt of daar gewoon niet in geloofd mogen andere daar toch wel gewoon in geloven?
@tlantis, natuurlijk is iedereen vrij om te geloven wat hij wil. Ik snap alleen niet waarom een dominee met zo'n lijst moet komen van, dit mag wel en dat mag niet.
Waarom zou een ongelovige wel openminded zijn? Jezelf als openminded betitelen is al zeer single minded.
Waar staat dat ik mijzelf als openminded betitel, Kaw? En het tegenovergetelde van openminded is trouwens narrowminded, maar dat terzijde.
Wat ik bedoel is dat ik niet snap dat iemand anders voor jou bepaalde keuzes moet maken. Tuurlijk, het is de dominee, maar dat is ook maar gewoon een mens, met zijn eigen ideeen. Staat er niet in de bijbel iets als: "onderzoek alles, en behoudt het goede"? Waarom neem je dan klakkeloos dingen over?
mvg heiden
P.S. ik weet dat ik af en toe wat 'anti' overkom, maar ik doe dat alleen maar om wat discussie op gang te brengen.