kinderen-huwelijk-verantwoordelijkheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 mei 2007 08:47

Je kunt er wel op een verantwoorde manier mee om gaan. En een ieder doet dat op de manier die voor hem/haar goed voelt. De een gebruikt voorbehoedsmiddelen, de ander doet aan periodieke onthouding. 3 jaar BV geven en daardoor niet zwanger worden komt volgens mij nu niet meer voor.

Je moet als ouders zijnde ook goed voor je kinderen die je al hebt kunnen zorgen. Het is echt niet de bedoeling dat je zo veel mogelijk kinderen op de wereld zet, om het maar even plat te zeggen.

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 15 mei 2007 08:51

vanwaar dan de opdracht gaat heen en vermenigvuldigt u?

(misschien hadden jullie het wel door en anders zegt ik het even ik speel nu advocaat van de duivel dat ik niet als een of andere Neanderthaler word aangezien)
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 15 mei 2007 08:56

SimonT schreef:vanwaar dan de opdracht gaat heen en vermenigvuldigt u?

Kom op zeg. Er staat niet 'gaat heen en krijg 10 kinderen'. Bovendien zijn er zoveel kinderen op de wereld die weggestopt zitten in een tehuis, moeten we dan nog maar weet ik hoeveel biologische kinderen erbij op de wereld zetten in plaats van ons te bekommeren om onze naaste (die kinderen die in een tehuis zitten etc)?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 mei 2007 09:01

Er staat niet: krijg zoveel mogelijk kinderen. De een kan meer kinderen aan als de ander. De een krijgt makkelijke kinderen, de ander krijgt moeilijkere kinderen. Of zwangerschappen en bevallingen.

Ik zou gerust nog wel 10 keer zwanger willen zijn, vind het reuze leuk. Maar kinderen hebben wel allemaal aandacht, liefde en opvoeding nodig. Ik hou van al mijn kinderen ontzettend veel maar ik merk nu wel dat ik de aandacht echt moet verdelen en dat vind ik wel eens moeilijk. Ook heb ik nog een huishouden dat gedaan moet worden waarbij ik geen hulp heb van een poetsvrouw, (schoon)moeder of zusje. Mijn man helpt gerust maar hij heeft overdag ook zijn werk en komt moe thuis.

Kinderen hebben ook allemaal een ziel voor de eeuwigheid. Ik kan hen niet bekeren maar heb wel de verantwoordelijkheid om hen de weg tot God te wijzen in alle gebrek. Ook dat vind ik moeilijk.

En nou ben ik wel even persoonlijk genoeg geweest vind ik.

Hoeveel kinderen heb jij, Simon?

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 15 mei 2007 09:01

rosalie83 schreef:

Kom op zeg. Er staat niet 'gaat heen en krijg 10 kinderen'. Bovendien zijn er zoveel kinderen op de wereld die weggestopt zitten in een tehuis, moeten we dan nog maar weet ik hoeveel biologische kinderen erbij op de wereld zetten in plaats van ons te bekommeren om onze naaste (die kinderen die in een tehuis zitten etc)?

Of jij je wilt bekommeren om ouderloze of uit huis geplaatste naasten doet niets af van de kracht van gaat heen en vermenigvuldigt u edoch, als er niet staat krijg 10 kinderen staat er ook niet krijg er 2, ideaal lijkt me 4

2x2=4

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 15 mei 2007 09:03

SimonT schreef:
rosalie83 schreef:

Of jij je wilt bekommeren om ouderloze of uit huis geplaatste naasten doet niets af van de kracht van gaat heen en vermenigvuldigt u edoch, als er niet staat krijg 10 kinderen staat er ook niet krijg er 2, ideaal lijkt me 4

2x2=4

Nee, er staat niet hoeveel kinderen je moet krijgen. Er staat ook niet dat iedereen biologische kinderen moet krijgen! Ik begrijp gewoon niet dat er gezinnen zijn die 10 kinderen hebben en geen pleeg- of adoptiekindje willen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 mei 2007 09:09

Pleeg- en/of adoptie kinderen moeten man en vrouw beiden willen/ denken aan te kunnen. En dat is niet bij iedereen zo.

Ik ken ook iemand die het geprobeerd heeft maar het ging niet. Ze zei: je trekt toch altijd partij voor je eigen vlees en bloed. Terwijl het kind dat ze in huis genomen had het kind van haar overleden zusje was. Maar dit terzijde.

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 15 mei 2007 09:09

wel eens gehoord van het feit dat bijvoorbeeld een adoptiekind een smak geld kost en een traject is wat enkele jaren duurt? Bovendien vergt een pleegkind weer hele andere vaardigheden als een kind vanjezelf!!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 mei 2007 09:10

SimonT schreef:wel eens gehoord van het feit dat bijvoorbeeld een adoptiekind een smak geld kost en een traject is wat enkele jaren duurt? Bovendien vergt een pleegkind weer hele andere vaardigheden als een kind vanjezelf!!

Lees het adoptie topic even door, hoeven we hier verder niet over te discusieren.

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 15 mei 2007 09:11

niet nodig was slechts een reactie op een antwoord

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 mei 2007 09:16

SimonT schreef:niet nodig was slechts een reactie op een antwoord

Als je dat topic gelezen had, wist je dat Rosalie dat topic gestart had en alles van adoptie afweet.

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 15 mei 2007 09:19

akkoord, maar als advocaat blijf ik bij mn uitspraak

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 mei 2007 09:31

Je bedoelt dus dat je je bewust van de domme houdt?

Dan ga ik er verder niet op in, heb ik geen zin in. Ga lekker met mijn kids spelen.

In Genesis 1 staat dit:
27 God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen. 28 Hij zegende hen en zei tegen hen: ‘Wees vruchtbaar en word talrijk, bevolk de aarde en breng haar onder je gezag: heers over de vissen van de zee, over de vogels van de hemel en over alle dieren die op de aarde rondkruipen.’

de aarde is inmiddels aardig vol, dacht ik.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 mei 2007 09:32

*Annet* schreef: Mijn man helpt gerust maar hij heeft overdag ook zijn werk en komt moe thuis.

Ik ook, dus heb geen puf om kinders op te voeden ;)

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 15 mei 2007 09:34

*Annet* schreef:Je bedoelt dus dat je je bewust van de domme houdt?

Dan ga ik er verder niet op in, heb ik geen zin in. Ga lekker met mijn kids spelen.

In Genesis 1 staat dit:
27 God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen. 28 Hij zegende hen en zei tegen hen: ‘Wees vruchtbaar en word talrijk, bevolk de aarde en breng haar onder je gezag: heers over de vissen van de zee, over de vogels van de hemel en over alle dieren die op de aarde rondkruipen.’

de aarde is inmiddels aardig vol, dacht ik.

Nee dat niet maar dat heeft slechts zijdelings met het onderwerp te maken

Terug naar “Archief”