Onthutsende ervaring

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rik
Verkenner
Verkenner

Onthutsende ervaring

Berichtdoor Rik » 10 nov 2003 17:14

Hoi allemaal,

Iedereen heeft wel eens een ervaring waar je niet direct een verklaring voor kan vinden.
Ik heb zelf ook zo,n ervaring meegemaakt. Ik wilde dit jullie hier, er over vertellen, ik ben benieuwd naar jullie mening en reacties.

Onze jongst dochter was twee jaar en kon nog nauwelijks praten. Op een dag zat ze naast me op de bank en ze keek me plotseling op een hele vreemde manier aan. Ze keek diep en doordringend, zonder een woord te zeggen. Ik vroeg haar wat er was. Tot mijn stomme verbazing vertelde ze me “pappa ik zie een regenboog om je hoofd”. Wat een vreemde opmerking van een kind van twee die nauwelijks kon praten. Ik stond versteld.

Onthutsend, geëmotioneerd, las ik een week later het volgende in de Bijbel:

Openbaring 10:1 En ik zag een andere machtige engel neerdalen uit de hemel. Hij was gehuld in een wolk en een regenboog was om zijn hoofd;

Ik kan dit niet meer los laten,............

Wie wil hier op reageren? En wie heeft ook een dergelijke ervaring meegemaakt.

Gods zegen,
Rik

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 10 nov 2003 18:42

Ik begrijp echt dat je dit niet kan loslaten.
Heb je er al overna ged8 ik kan niet echt opmaken uit het bijbelgedeelte wat er mee bedoelt wordt.

Wat is de opdracht/boodschap van God voor jou?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Equilibrist
Mineur
Mineur
Contacteer:

Re: Onthutsende ervaring

Berichtdoor Equilibrist » 10 nov 2003 18:47

Rik schreef:Onze jongst dochter was twee jaar en kon nog nauwelijks praten. Op een dag zat ze naast me op de bank en ze keek me plotseling op een hele vreemde manier aan. Ze keek diep en doordringend, zonder een woord te zeggen. Ik vroeg haar wat er was. Tot mijn stomme verbazing vertelde ze me “pappa ik zie een regenboog om je hoofd”. Wat een vreemde opmerking van een kind van twee die nauwelijks kon praten. Ik stond versteld.

Gods zegen,
Rik

Hmm, ja herkenbaar! :?
Als klein kind had ik ook dit soort ervaringen (soort van 'aura's' zien) en kon ik ook allerlei dingen voorspellen. Echt heel vaag.
Een boodschap van God zagen mijn ouders er niet bepaald in. Ik ben dan ook niet christelijk opgevoed. Ze zagen het gewoon als iets dat bij mij hoorde.

Maar nu weer even naar jou.. Ik zou me er niet zoveel van aantrekken. En anders kun je misschien met een broeder of zuster bidden als je echt het idee hebt dat het iets van God is. Succes!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 10 nov 2003 19:08

Equilibrist schreef:Maar nu weer even naar jou.. Ik zou me er niet zoveel van aantrekken.

Nuchter blijven is goed, maar... ik geloof dat God als hij jou zo'n iets heeft laten zien, en daar een bedoeling mee heeft er zeker op terug zal komen.

Eli Eli (is dat de stem, die ik hoorde?)
Nee! laat ik maar weer gaan slapen
Eli Eli.... :D

(btw: schijf je eli zo?)

The_Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor The_Pim » 10 nov 2003 19:10

hijwel schreef:
Equilibrist schreef:Maar nu weer even naar jou.. Ik zou me er niet zoveel van aantrekken.

Nuchter blijven is goed, maar... ik geloof dat God als hij jou zo'n iets heeft laten zien, en daar een bedoeling mee heeft er zeker op terug zal komen.

Eli Eli (is dat de stem, die ik hoorde?)
Nee! laat ik maar weer gaan slapen
Eli Eli.... :D

(btw: schijf je eli zo?)

Dat was Samuel, slimpie...................

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 10 nov 2003 21:50

Soort van contaminatie van 1Sam 3:10 en Matth 27:46 :mrgreen:

Verder heb ik niet zo'n verstand van dat wat op een aura lijkt. De regenboog staat in de bijbel vaak voor genade.
..

Rik
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rik » 10 nov 2003 22:34

Equilibrist schreef:
Rik schreef:Onze jongst dochter was twee jaar en kon nog nauwelijks praten. Op een dag zat ze naast me op de bank en ze keek me plotseling op een hele vreemde manier aan. Ze keek diep en doordringend, zonder een woord te zeggen. Ik vroeg haar wat er was. Tot mijn stomme verbazing vertelde ze me “pappa ik zie een regenboog om je hoofd”. Wat een vreemde opmerking van een kind van twee die nauwelijks kon praten. Ik stond versteld.

Gods zegen,
Rik

Hmm, ja herkenbaar! :?
Als klein kind had ik ook dit soort ervaringen (soort van 'aura's' zien) en kon ik ook allerlei dingen voorspellen. Echt heel vaag.
Een boodschap van God zagen mijn ouders er niet bepaald in. Ik ben dan ook niet christelijk opgevoed. Ze zagen het gewoon als iets dat bij mij hoorde.

Maar nu weer even naar jou.. Ik zou me er niet zoveel van aantrekken. En anders kun je misschien met een broeder of zuster bidden als je echt het idee hebt dat het iets van God is. Succes!

Hoi Equilibrist,

Bedankt voor je reactie..

Ik ben ook niet Christelijk opgevoed. Ik ben in 1991 radicaal bekeerd, zonder kennis van het Chriselijk geloof.

Onze jongste dochter heeft diverse keren deze opmerking herhaald.

Een kind van twee die met haar vinger precies kon aangeven waar de regenboog om mijn hoofd liep.. heeft een enorme indruk op me gemaakt. Ze sprak altijd over een regenboog. Dit duurde een week. Nadat ik het stukje in Openbaring had gelezen… heeft ze het er nooit meer over gehad.
Begrijp je… dat ik het niet kan vertellen aan mensen van mijn kerk. Ik ben bang dat ze me vreemd zullen aankijken, of vreemd naar mijn dochter. Ik denk niet dat God me iets wil vertellen. Immers, de Bijbel is Zijn woord. Onze dochtertje weet niets van het Christelijk geloof….een raadsel..en dat zal ook wel zo blijven denk ik.
Waarom ik dit stukje heb geplaatst? Ik ben zo benieuwd of er meer mensen zijn die dit hebben mee gemaakt.

Gods zegen,
Rik

joris

Berichtdoor joris » 10 nov 2003 22:42

De regenboog is het teken van Gods trouw. In openbaringen 4:3 staat dat God op eent roon zit en dat rondom de troon een regenboog is van smaragd. God ziet de regenboog dus overal waar hij kijkt. RONDOM< dus niet alleen maar een boog van de ene kant op aarde naar de andere kant op aarde, nee, rond! Dus trouw zonder eind, alles omvattend.
De kleur: hij is van smaragd, dus groen! Groen is een rustgevende kleur, een betrouwbare kleur.

Misschien wil Go dje door dit kind zeggen dat God van je houdt en je op handen zal dragen.

Inspector Morse
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Inspector Morse » 10 nov 2003 22:52

Ik kan met dit soort gebeurtenissen echt niet uit te voeten. Ik werk zelf in de jeugdzorg en vaak met kleine kinderen. Mijn eerste reactie is dat zoiets wel meer voorkomt en je er niets bijzonders in moet zien. Tja, ik geloof echt niet in die dingen. Wonderen, paranormale dingen het maakt niet uit, ik sta er blijkbaar niet voor open. :|
Afbeelding

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 10 nov 2003 23:05

The_Pim schreef:
Dat was Samuel, slimpie...................

Oke :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ach ja aldoende leert men

Rik
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rik » 10 nov 2003 23:18

joris schreef:De regenboog is het teken van Gods trouw. In openbaringen 4:3 staat dat God op eent roon zit en dat rondom de troon een regenboog is van smaragd. God ziet de regenboog dus overal waar hij kijkt. RONDOM< dus niet alleen maar een boog van de ene kant op aarde naar de andere kant op aarde, nee, rond! Dus trouw zonder eind, alles omvattend.
De kleur: hij is van smaragd, dus groen! Groen is een rustgevende kleur, een betrouwbare kleur.

Misschien wil Go dje door dit kind zeggen dat God van je houdt en je op handen zal dragen.

Hoi Joris,

Bedankt voor je bemoedigende uitleg. Maar ik vraag me wel af …of ik deze ervaring nodig heb gehad.

Gods zegen,
Rik

joris

Berichtdoor joris » 10 nov 2003 23:25

tja dat weet alleen jij. Als het een boodschap van God is dan voel je meestal wel dat het voor jou bestemt is. Zo niet, onthoud wat er gezegd is maar doe er niet te moeilijk over. Misschien washet een boodschap voor je kind?

Charity
Mineur
Mineur

Berichtdoor Charity » 10 nov 2003 23:53

Rik schreef: Ik denk niet dat God me iets wil vertellen. Immers, de Bijbel is Zijn woord.
Rik

Zelf heb ik niet dit soort ervaringen gehad. Toch geloof ik wel dat God niet alleen door Zijn Woord spreekt, Hij spreekt ook hier en nu. God is dezelfde God van toen en kan nog steeds communiceren met mensen, mensen dingen leren.

romeinen 10:
7 Maar in de dagen der stem des zevenden engels, wanneer hij bazuinen zal, zo zal de verborgenheid Gods vervuld worden, gelijk Hij Zijn dienstknechten, den profeten, verkondigd heeft.

11 En hij zeide tot mij: Gij moet wederom profeteren voor vele volken, en natien, en talen, en koningen.

Op één of andere manier heb ik het idee dat deze teksten ermee te maken hebben ik weet niet waarom

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 11 nov 2003 08:05

Een oud-collega van mij geloofde nergens in.
Totdat zijn dochter klaagde over een man in haar kamer en wel elke nacht. In het begin werd er nogal lacherig over gedaan. Op een gegeven moment begon het hem te irriteren dat ze er de hele tijd over had. Hij vroeg haar of die man er vriendelijk uitzag. Ze zei dat het waar was en op dat antwoord zei die dat ze er dus niet bang voor hoefde te zijn en dat ze er niet meer over mocht praten. Tot op een nacht ze naar beneden komt met het verhaal dat er nu 2 mannen in de kamer staan. 1 van die mannen was opa. Twee uur later kregen ze een telefoontje dat opa was overleden.
Hij vond het nu nogal gortig worden en gaf zijn dochter de tip om de man (want opa was later weer weg) te vragen om weg te gaan. Daarna heeft ze hem nooit meer terug gezien.

Rik
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rik » 11 nov 2003 18:09

joris schreef: Misschien washet een boodschap voor je kind?

Daar moet ik eens over nadenken. :)

IK WIL NOGMAALS.. IEDER BEDANKEN VOOR DE REACTIES !!

GODS ZEGEN ALLEMAAL !

Rik

Terug naar “Archief”