Gerdien B. schreef:emmertje schreef:waarom hoop je dat?
Als je dat wel doet, dan moet je ook alle wetten houden uit het OT.
Jezus heeft het offer gebracht in het NT waardoor het OT volbracht werd. Wij kunnen daar zeker uit leren maar meoten het niet van begin tot eind letterlijk nemen.
Daarbij wordt er ook in de Bijbel beeldspraak genoemd. Je meot niet vergeten dat de Bijbel literair gezien op verschillende manieren geschreven is. Dat moet je per boek bekijken hoe je het moet lezen.
Er is ook nog een heel stuk van de wetgevingen en regels wat behoorlijk cultuur gebonden is.
Als jij beweerd dat allleen die mensen echte christenen zijn, dan denk ik dat heeeeeeeeeel veel christenen bij jou niet in dat hokje passen.
Daarbij streep jij mij van de lijst terwijl God mij zelf vanochtend nog bevestigt heeft dat ik Zijn kind ben.
Hmm voor zover ik me kan herinneren is Christus de vervulling en niet de vervanging van de wet, oftewel die wetten zijn nogg wel behoorlijk van toepassing, overigens ik neem aan dat De Tien Geboden toch ook voor jou nog wel een zekere waarde hebben, zoniet van levens belang zijn, en als je daar naar probeert te leven, waarom dan de rest ook niet?
(ik hou overigens ook de overigen niet allemaal...)