relatie met broer(tjes)/zus(jes)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Re: geen

Berichtdoor CGK<3 » 11 mei 2007 17:10

miss x schreef:Ik heb geen broers en zussen ook lekker rustig
Lijkt me echt saai, altijd alleen met je ouders aan tafel enzo, vreselijk. Alhoewel, al dat geschreeuw is soms ook niet alles :lol:

miss x
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

br en zu

Berichtdoor miss x » 12 mei 2007 18:33

Ik vond het meestal niet saai, kon me wel vermaken met vriedninnen van school of een boek, maar ja je vind je eigen situatie altijd normaal dus als je broers en zussen hebt lijkt enig kind zijn misschien saai.

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 30 mei 2007 16:34

Sinds mijn zusje bijna verkering heeft kan ik beter met haar opschieten. Ze vraagt meer aan mij, we praten veel meer samen. Is dit herkenbaar?
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

Ezeltje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ezeltje » 30 mei 2007 16:46

Ik heb nog nooit echt goed met m´n zus kunnen opschieten. Zij moederde altijd over mij en dat vond ik nooit leuk. Daarbij kwam ook dat zij veel meer vriendinnen had als ik, vlotter was als ik en leukere kleren had als ik. Ze probeerde me niet te minachten maar doordat ze over me moederde kreeg ik wel het idee van de ´underdog.´ Nu zijn we allebei wat ouder en leer ik meer voor mezelf opkomen, maar onze relatie is veruit niet goed te noemen. Wanneer we elkaar echt nodig hebben zijn we er voor elkaar, maar voor de rest kunnen we elkaar niet uitstaan, k heb vaak geprobeerd het te veranderen maar elke keer belandden we weer in de oude vicieuze cirkel.. en nu heb ik zoiets van ´ik doe er geen moeite meer voor´ k hoop dat onze relatie misschien beter wordt als ze gaat trouwen. :mrgreen:
Don't give up untill it's over,
don't quit if you can.
The weight on your shoulder,
will make you a stronger (wo)man

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 11 jun 2007 22:07

Ansje schreef:Ik ben de oudste van vier kinderen.
Na mij komt nog een zus van 26, een broer van 23 en m'n jongste zus(je) (Dippie) van 20.
Om de oudste te zijn is niet altijd even leuk. Er wordt dan van je verwacht dat je altijd de 'wijste' bent en vergeleken met mn jongste zus nu, mocht ik echt heel veel niet, maar goed...ze zeggen altijd dat 'vroeger' de tijden anders waren, dus ja.... :roll:
Verder ben ik niet gefrustreerd ofzo hoor :wink:
Met Dippie kan ik erg goed overweg, en doen we ook veel dingen samen. Maar dat is wel van de laatste paar jaar, omdat vroeger een leeftijdsverschil van 7 jaar best veel was. Nu je ouder wordt, merk je dat dat leeftijdsverschil steeds verder wegvalt.
Met mijn broer heb ik een hele andere band. We doen niet veel met elkaar maar woordenloos snappen we elkaar altijd. Heel bijzonder, en hij is natuurlijk mn enige broertje :D
M'n andere zus (26) is gehandicapt, en dat geworden toen ze 9 was en ik 11 was. Daar heb ik dus nooit veel mee kunnen doen, wat ik toen, en nu nog wel, heel erg moeilijk vond.
Al met al ben ik gewoon heel blij met mn broer en zussen! :lol:

Lees dit nu pas 8)

* Is ook blij met Ansje als zus :lol:

Sofieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor Sofieke » 12 jun 2007 08:58

Ik ben de achtste van 10. Ik heb 8 broers en 1 zus, dus met m'n zus heb ik een hele goede band. Zlogisch, als je je samen staande moet houden tussen 8 kerels... Nu zij getrouwd is is ons contact wel minder, het is ook een poos geweest datt niet zo goed ging, maar tegenwoordig gaat het weer prima. Als we bij elkaar zijn is het weer gelijk vertrouwd.

Wel grappig: m'n broertje was nooit zo'n familiemens, maar sinds hij en mn broer in een apartement wonen met z'n tweeen struinen ze samen de hele familie af :D

Ik ben nu nog alleen met m'n jongste broertje en m'n ouders, en dit is zó saai!!! Maar ook wel weer erg leuk, omdat m'n ouders veel ontspannender zijn de laatste tijd, zo krijg je weer een hele andere kant van ze te zien. We hebbe het best knus met z'n vieren, maar ik voel me pas compleet als we met de hele club bij elkaar zijn.

Overgens vind ik het dan ook vreselijk om weer uit elkaar te gaan. Bijv. op een familiedag. Aan het eind rij je in een hele stoet auto's op de snel weg, en de één na de ander haakt af.... We wonen ook ver uit elkaar, echt verstrooid door het hele land, dus dat vind ik altijd wel weer ff minder, maarja....
We can love completely, without complete understanding.....

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 12 jun 2007 09:37

Kom uit een gezin met vijf meiden, waarvan ik de tweede in rij ben. We zijn in de leeftijd van 14 tot 24 jr.
T' Was bij ons thuis vroeger altijd erg gezellig. Nu we allen één voor één het huis uit gaan, krijg je toch een andere band met elkaar, maar de band blijft goed gelukkig. En als we allemaal weer eens een keer thuis zijn met aanhang en kind dan is het weer vanouds.
Heb m'n ouderlijk huis erg hoog staan en hoop dat mijn gezinnetje later ook zo mag worden.

jnien

Berichtdoor jnien » 12 jun 2007 16:02

Ik ben de oudste van 5 kids, en heb met al mn broertjes en zusjes eigenlijk wel een speciale band door scheiding van mn ouders en door hun eigen problemen..
Kan met allemaal goed opschieten, al hebben we ook best wel eens 'big fight' :) Ben voor hen een rustpunt in ons gezin..
Onder elkaar zijn ze eigenlijk niet te genieten.. :o
Maar als je ze apart hebt zijn ze allemaal lief.. :)

Et zijn trouwens een broertje van 15, van 11, zusje van 10 en broertje van 4.. [L]

Ik denk dat we met zn allen wel een sterke band hebben opgebouwd, maar hoe het later zal gaan weet ik niet..

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 21 jun 2007 18:58

Oef Jnien, ook vrij zwaar eej!! Ik vind dat je als oudste toch altijd zoiets heb dat je naast je ouders ook nog wat verantwoording draagt. Als je ouders niet thuis zijn, ben jij het aanspreekpunt. Tja zo wordt je geboren he!!
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

Jaël
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jaël » 21 jun 2007 19:40

dat is herkenbaar, dat als je de oudste bent, het aanspreekpunt bent als je ouders er niet zijn. van zusje van 4 gaat daar zo ver in, dat ze tegen mij zegt, als mijn moeder er niet is, nu ben jij mijn mama.
en ze zegt dan ook regelmatig mama tegen mij. met haar heb ik echt een bijzondere band. met de rest is dat toch anders, kan wel met ze opschieten. maar mijn jongste zusje heeft toch een bijzonder plekje. ze is erg wijs en lief, en altijd vrolijk.

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 26 jun 2007 18:14

Ik kom uit gezin met 3 meiden, en ben zelf de middelste.
Maar heb ik eigenljk niet echt een band mee, wel wat meer dan met mijn zusje maar toch niet van ohja.
Maar heb ook leuke buurjochies, en echt is al vaak gezegd dat ik van de jongste twee van de ene buren hun mijn broertjes waren, aangezien ik heel vaak mee omging en eentje heel erg in karakter op mij lijkt. :D
En van school dachten ook dat mijn beste vriendin een zusje van mij was. :D
Maar goed ik heb ook altijd graag een broertje willen hebben, en met geen familie ga je toch altijd weer anders om dan je eigen broertjes en zusjes lijkt mij zo.
Leef je droom.

jnien

Berichtdoor jnien » 26 jun 2007 19:39

Jaël schreef:dat is herkenbaar, dat als je de oudste bent, het aanspreekpunt bent als je ouders er niet zijn. van zusje van 4 gaat daar zo ver in, dat ze tegen mij zegt, als mijn moeder er niet is, nu ben jij mijn mama.
en ze zegt dan ook regelmatig mama tegen mij. met haar heb ik echt een bijzondere band. met de rest is dat toch anders, kan wel met ze opschieten. maar mijn jongste zusje heeft toch een bijzonder plekje. ze is erg wijs en lief, en altijd vrolijk.

Dat heeft mn broertje van 4 ook.. is ook wel superlief :D

Terug naar “Archief”