JHWH en Allah zijn dezelfde God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 09 nov 2003 17:49

God is rechtvaardig, liefdevol en genadig.

Allah is alleen rechtvaardig
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

JopieK
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor JopieK » 09 nov 2003 21:11

Hadden we gister op de Retraite net workshop over van kereltje van Open Doors, idd God in het Arabisch is Allah. En idd op zich bedoelde mohammed de God van Abraham. Alleen heeft ie het toen een beetje verkeerd begrepen...

Is nogal vaag de Islam, Koran is onlogisch en vol met fouten. Rare redenaties: veel tegenstrijdigeheden en dus stelregel: laatste uitspraak is bindend. Mohammed had het eerst wel op Joden en Chirstenen maar door zijn dommem fouten lachten die hem later uit (Marjam, de hebreeuwse naam voor Maria, dus de moeder van de Heere Jezus verwarde ie met de zus van Mozes etc. etc.) dus toen vielen ze in ongenade en werd hij opeens heel anders tegen ze...

Raar geloof iig... En koraan is raar vaag boek...
Cognito Ergo Credo, Credo Ergo Sum

Eliyahu

Berichtdoor Eliyahu » 09 nov 2003 22:20

heiden schreef:Snap ik niet helemaal, volgens mij hebben we net gesteld dat zowel islamieten als christenen beide bidden tot de god van Abraham\Ibrahim. Waarom kijk je dan naar mohammed en jezus?

Bs'd

Je maakt hier een vergissing, de christenen bidden niet tot de God van Abraham.

De God van Abraham is J-H-W-H, en niet Jezus.

Eliyahu

joris

Berichtdoor joris » 09 nov 2003 22:46

De God van de Bijbel is de God van Abraham, Isaak en Jacob! Jezus is de zoon van die God en Hij is zelf ook God. Staat in de bijbel, punt.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 10 nov 2003 02:49

Onze God is drie-enig, Vader, Zoon en Heilige Geest.
allah is 1 (af)god. niet echt dezelfde dus!
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

JopieK
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor JopieK » 10 nov 2003 09:31

columbus schreef:Onze God is drie-enig, Vader, Zoon en Heilige Geest.
allah is 1 (af)god. niet echt dezelfde dus!

Allah is niet een Afgod, dat wil ik ten zeerste bestrijden. De visie van moslims op God is een karikatuur van het ware Godsbeeld. Allah is gewoon God in het Arabisch. En trouwens eigenlijk is het Nederlandse "God" ook afkomstig van de afgodendienst van de germanen. Het beeld dat mohammed van God gegeven heeft is wel degelijk GEBASEERD op JAHWEH. Alleen is hij vervolgens onder invloed van satanische openbaringen er volledig een verkeerde kant mee uit gegaan.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 10 nov 2003 11:20

volgens mij zijn alle godsdiensten, die niet de drie-enig God van het christendom belijden en een andere god vereren, afgodsdiensten.
ik kan er niets anders van maken. en zegt God het niet zelf in zijn Woord?
God of baal, wie de baal ook mag zijn.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 10 nov 2003 11:23

maar dat allah afgeleid is van onze God, dat is zo, maar de god van de Jehova s getuigen is dat ook en die is niet drie-enig. dus ook een afgod.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 10 nov 2003 14:54

columbus schreef:maar dat allah afgeleid is van onze God, dat is zo, maar de god van de Jehova s getuigen is dat ook en die is niet drie-enig. dus ook een afgod.

Dus de god van de Joden is ook een afgod?? Hun geloven ook niet dat Jezus de Zoon van God is.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 10 nov 2003 14:59

bloempie19 schreef:
Dus de god van de Joden is ook een afgod?? Hun geloven ook niet dat Jezus de Zoon van God is.

Natuurlijk is de G'd van de Joden geen afgod. Zij geloven ook in de drie-eenheid, tenminste het overgrote gedeelte, alleen accepteren ze niet dat Jezus de Messias is.

JopieK
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor JopieK » 10 nov 2003 15:40

Sabra schreef:
bloempie19 schreef:

Natuurlijk is de G'd van de Joden geen afgod. Zij geloven ook in de drie-eenheid, tenminste het overgrote gedeelte, alleen accepteren ze niet dat Jezus de Messias is.

Het is wel dezelfde God, maar het Godsbeeld van de Islamieten is corrupt. Net als van de Jehova's etc. Kijk als je het over boeddha of zo hebt is het een andere zaak, maar de Moslims geloven in de God van Adam en Abraham, na abraham scheiden de wegen, ze zien nl. Ismael ipv Izak als de uitverkoren zoon...

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 10 nov 2003 15:43

JopieK schreef:
Sabra schreef:
bloempie19 schreef:

Het is wel dezelfde God, maar het Godsbeeld van de Islamieten is corrupt. Net als van de Jehova's etc. Kijk als je het over boeddha of zo hebt is het een andere zaak, maar de Moslims geloven in de God van Adam en Abraham, na abraham scheiden de wegen, ze zien nl. Ismael ipv Izak als de uitverkoren zoon...

Net alsof ons Godsbeeld niet corrupt zal blijken te zijn. Ik geloof in God en ik geloof dat de bijbel onfeilbaar is, maar ik hou wel rekening met het feit dat het achteraf wel heeeel anders lag als wij ooit vermoet hebben. De dominee van ons vergelijkt het met een geborduurd kleed. Wij kijken tegen de achterkant en zien bespottelijk chaotische draadjes. Eigenlijk 1 grote chaos. God kijkt aan de voorkant en ziet dat het goed is. Later mogen we naar de voorkant van het kleed kijken en God er om loven.

Andreas Poetin
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Andreas Poetin » 10 nov 2003 16:17

Ik zal zeggen wat ik weet van de islam.
Als je daar in de 7e hemel komt zijn daar 7 maagden voor jou en heb je de mooiste kleren aan en eet je heerlijk eten. Wat denk je nu zelf? Al die ijdelheden en lusten die God een doorn in het oog zijn zullen die in de Hemel zijn? Zal God dat toelaten?
bij dezen neem ik alles terug wat ik gezegd heb

JopieK
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor JopieK » 10 nov 2003 16:50

Kaw schreef:Net alsof ons Godsbeeld niet corrupt zal blijken te zijn. Ik geloof in God en ik geloof dat de bijbel onfeilbaar is, maar ik hou wel rekening met het feit dat het achteraf wel heeeel anders lag als wij ooit vermoet hebben. De dominee van ons vergelijkt het met een geborduurd kleed. Wij kijken tegen de achterkant en zien bespottelijk chaotische draadjes. Eigenlijk 1 grote chaos. God kijkt aan de voorkant en ziet dat het goed is. Later mogen we naar de voorkant van het kleed kijken en God er om loven.

Het van ons is ZEKER NIET CORRUPT iig als je de Bijbel serieus neemt. Het is alleen incompleet. Dat van de Moslims is zeker wel corrupt! Net zoals de Quaran corrupt is: verzamelbakje van tegenstrijdige (Bijbel heeft wel paradoxen maar geen echte tegenstrijdigheden) kreten...

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 10 nov 2003 16:53

JopieK schreef:
Kaw schreef:Net alsof ons Godsbeeld niet corrupt zal blijken te zijn. Ik geloof in God en ik geloof dat de bijbel onfeilbaar is, maar ik hou wel rekening met het feit dat het achteraf wel heeeel anders lag als wij ooit vermoet hebben. De dominee van ons vergelijkt het met een geborduurd kleed. Wij kijken tegen de achterkant en zien bespottelijk chaotische draadjes. Eigenlijk 1 grote chaos. God kijkt aan de voorkant en ziet dat het goed is. Later mogen we naar de voorkant van het kleed kijken en God er om loven.

Het van ons is ZEKER NIET CORRUPT iig als je de Bijbel serieus neemt. Het is alleen incompleet. Dat van de Moslims is zeker wel corrupt! Net zoals de Quaran corrupt is: verzamelbakje van tegenstrijdige (Bijbel heeft wel paradoxen maar geen echte tegenstrijdigheden) kreten...

Ik zeg niet dat de bijbel corrupt is, maar wel dat onze dogmatiek ooit eens corrupt blijkt te zijn, omdat er een cultuur en traditieafweging in zit die niet altijd even neutraal zal blijken te zijn. Dit beinvloed ons Godsbeeld in zeer sterke mate. De dominees houden ons een beeld voor die misschien meer met cultuur en traditie van een kerk te maken heeft, dan met een bijbel.

Terug naar “Archief”