God is rechtvaardig, liefdevol en genadig.
Allah is alleen rechtvaardig
Moderator: Moderafo's
heiden schreef:Snap ik niet helemaal, volgens mij hebben we net gesteld dat zowel islamieten als christenen beide bidden tot de god van Abraham\Ibrahim. Waarom kijk je dan naar mohammed en jezus?
columbus schreef:Onze God is drie-enig, Vader, Zoon en Heilige Geest.
allah is 1 (af)god. niet echt dezelfde dus!
Sabra schreef:bloempie19 schreef:
Dus de god van de Joden is ook een afgod?? Hun geloven ook niet dat Jezus de Zoon van God is.
Natuurlijk is de G'd van de Joden geen afgod. Zij geloven ook in de drie-eenheid, tenminste het overgrote gedeelte, alleen accepteren ze niet dat Jezus de Messias is.
JopieK schreef:Sabra schreef:bloempie19 schreef:
Dus de god van de Joden is ook een afgod?? Hun geloven ook niet dat Jezus de Zoon van God is.
Natuurlijk is de G'd van de Joden geen afgod. Zij geloven ook in de drie-eenheid, tenminste het overgrote gedeelte, alleen accepteren ze niet dat Jezus de Messias is.
Het is wel dezelfde God, maar het Godsbeeld van de Islamieten is corrupt. Net als van de Jehova's etc. Kijk als je het over boeddha of zo hebt is het een andere zaak, maar de Moslims geloven in de God van Adam en Abraham, na abraham scheiden de wegen, ze zien nl. Ismael ipv Izak als de uitverkoren zoon...
Kaw schreef:Net alsof ons Godsbeeld niet corrupt zal blijken te zijn. Ik geloof in God en ik geloof dat de bijbel onfeilbaar is, maar ik hou wel rekening met het feit dat het achteraf wel heeeel anders lag als wij ooit vermoet hebben. De dominee van ons vergelijkt het met een geborduurd kleed. Wij kijken tegen de achterkant en zien bespottelijk chaotische draadjes. Eigenlijk 1 grote chaos. God kijkt aan de voorkant en ziet dat het goed is. Later mogen we naar de voorkant van het kleed kijken en God er om loven.
JopieK schreef:Kaw schreef:Net alsof ons Godsbeeld niet corrupt zal blijken te zijn. Ik geloof in God en ik geloof dat de bijbel onfeilbaar is, maar ik hou wel rekening met het feit dat het achteraf wel heeeel anders lag als wij ooit vermoet hebben. De dominee van ons vergelijkt het met een geborduurd kleed. Wij kijken tegen de achterkant en zien bespottelijk chaotische draadjes. Eigenlijk 1 grote chaos. God kijkt aan de voorkant en ziet dat het goed is. Later mogen we naar de voorkant van het kleed kijken en God er om loven.
Het van ons is ZEKER NIET CORRUPT iig als je de Bijbel serieus neemt. Het is alleen incompleet. Dat van de Moslims is zeker wel corrupt! Net zoals de Quaran corrupt is: verzamelbakje van tegenstrijdige (Bijbel heeft wel paradoxen maar geen echte tegenstrijdigheden) kreten...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten