belangrijkste in een relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 09 mei 2007 10:14

Gerdien B. schreef:Ik denk niet dat je helemaal op 1 lijn hoeft te zitten qua muziek smaak. Dat zit ik ook niet met mijn vriend en dat gaat prima.
Ik draai de muziek die hij echt niet mooi vind gewoon niet als hij er is. Dan zoek ik iets op wat we wel beide kunnen waarderen of de muziek blijft gewoon uit.

Dat laatste kan alleen als je muziek niet heel belangrijk vind. Ik zou het echt niet tof vinden om de muziek een hele avond uit te moeten laten, en dat behoorlijk vaak (als je getrouwd bent zit je toch wel erg vaak een hele avond bij elkaar, lijkt me). En als je zegt 'dan zoek ik iets op wat we wel beiden kunnen waarderen' geef je aan dat er wel wat overlapping van muzieksmaak is. En zelfs dan lijkt het me irritant dat je niet beiden kunt genieten van elkaars favouriete muziek :)

Lol @ Smurffie :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 mei 2007 10:16

Inderdaad, en dan kun je ook nooit samen naar concerten. Of de ander gaat wel mee maar je weet dat het voor hem/haar een veel minder ultieme belevenis is dan voor jou.

Als je gewend bent dat maandelijks te doen is dat toch jammer.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 mei 2007 10:24

Ghe, ik ben blij dat ik een redelijk gevarieerde muzieksmaak heb 8)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 mei 2007 10:26

Ja, wees ons maar dankbaar dat we je kansen op de huwelijksmarkt zo vergroot hebben door het op soms gewelddadige wijze door de strot drukken van allerhande muziek. 8)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 mei 2007 10:34

Inderdaad..anders trouwde ik wellicht met een verstokte Frans Jantjes fan en zit ik mijn leven lang vast aan het 'heb je even voor mij'. Nou, dan zijn de spreekwoordelijke rapen gaar 8-[

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 09 mei 2007 10:36

Je maakt mij niet wijs dat wanneer je tot over je oren verliefd wordt op iemand, je vervolgens zou afknappen op diens muzieksmaak. Wat 'n kolder. En als je je bij het verliefd worden laat leiden door iemands muzikale voorkeuren, ben je al helemaal de weg kwijt.

Guttegut.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 mei 2007 10:37

Othello schreef:Je maakt mij niet wijs dat wanneer je tot over je oren verliefd wordt op iemand, je vervolgens zou afknappen op diens muzieksmaak. Wat 'n kolder.

Inderdaad, zo werkt het dan ook niet. Om te beginnen word ik er al helemaal niet verliefd op. :P

En als je je bij het verliefd worden laat leiden door iemands muzikale voorkeuren, ben je al helemaal de weg kwijt.

Jij laat je niet leiden door je muzikale voorkeuren, die muzikale voorkeuren leiden jou. 8)

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 09 mei 2007 10:41

Aragorn schreef:
Othello schreef:Je maakt mij niet wijs dat wanneer je tot over je oren verliefd wordt op iemand, je vervolgens zou afknappen op diens muzieksmaak. Wat 'n kolder.

Inderdaad, zo werkt het dan ook niet. Om te beginnen word ik er al helemaal niet verliefd op. :P

Ah, dus... stel jezelf eens voor als ware je nog een onbekommerde vrijgezel. Op een dag kom je in de kroeg een enorm geweldige meid tegen, (knap, intelligent, fotomodelletje, etc. etc.). De vlam slaat in de pan. Dan ga jij dat binnenbrandje dus krampachtig staan blussen door eerst naar de muzieksmaak van de dame in kwestie te vragen? En als die je niet aanstaat, ren je hard weg?

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 09 mei 2007 10:57

Othello schreef:
Aragorn schreef:

Ah, dus... stel jezelf eens voor als ware je nog een onbekommerde vrijgezel. Op een dag kom je in de kroeg een enorm geweldige meid tegen, (knap, intelligent, fotomodelletje, etc. etc.). De vlam slaat in de pan. Dan ga jij dat binnenbrandje dus krampachtig staan blussen door eerst naar de muzieksmaak van de dame in kwestie te vragen? En als die je niet aanstaat, ren je hard weg?

Het probleem is dat bij bepaalde muziek ook een bepaald soort mensen hoort, even nogal gegeneraliseerd. En inderdaad, verliefd worden op iemand die helemaal weg is van Jantje Smit.. ik kan het me niet goed voorstellen, eigenlijk :mrgreen: Maar misschien heb ik een tunnelvisie en blijkt er ooit wel dat er ook een alleraardigste bloedmooie intelligente (enz enz enz) jongeman te bestaan die helemaal wég is van Jantje Smit en dergelijke muziek, en die nog nooit bijv. The Beatles heeft beluisterd en dergelijke 8)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 mei 2007 10:57

:mrgreen:

Nee, dat niet natuurlijk. Maar je muzieksmaak staat niet los van wie je bent als persoon (iig als je muziek een beetje belangrijk vindt) en de kans dat ik überhaupt ondersteboven zou zijn van iemand die van Jan Smit of 50Cent houdt (of andersom: dat iemand die ik interessant vind dat graag luistert) is niet echt groot. Als dat wel zo is ren ik niet gelijk weg, maar het is wel een minpunt - net als lidmaatschap van de PVV, korte nagels en een voorliefde voor chickflicks, om maar wat te noemen.

Overigens is het wel een verschil hoe die afwijkende smaak dan wel is. Als ze helemaal into jazz is ligt het toch weer anders dan bij bovengenoemde voorbeelden. Misschien gaat het er wel vooral om dat ze ook aardig into muziek is en met mensen die er echt van houden kun je ondanks smaakverschillen elkaar toch ergens wel vinden en begrijpen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 mei 2007 11:01

Het totaalplaatje hè.. 8)

Ik bedoel dus gewoon de greatest hits van Jan (eh, die dus niet) en alleman. :P

Ik zou idd. niet vallen voor of over iemands muzieksmaak. Ik zou eerder struikelen over iemands humor.

André

Berichtdoor André » 09 mei 2007 11:14

Smurffie schreef:Ik zou eerder struikelen over iemands humor.
Ah, ik zat er op te wachten, iemand zonder gevoel voor humor is idd niet handig.
Je moet immers beiden (man en vrouw) een kindje voor op de fiets kunnen zetten tegen de regen. (HF)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 mei 2007 11:19

André schreef:
Smurffie schreef:Ik zou eerder struikelen over iemands humor.
Ah, ik zat er op te wachten, iemand zonder gevoel voor humor is idd niet handig.
Je moet immers beiden (man en vrouw) een kindje voor op de fiets kunnen zetten tegen de regen. (HF)

:schaterlach:

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 09 mei 2007 15:47

Ze hadden 2 kinderen. 1 voor hem en 1 voor zijn vrouw. Dus in dat opzicht hebben ze ook heel bewust voor kinderen gekozen. (vrij naar HF)

Een vrouw die humor heeft en met een rake opmerking mij soms stil kan krijgen omdat ik dan niks meer weet te zeggen heeft mijn aandacht wel moet ik zeggen. Humor is belangrijk in een relatie. Muziek wat minder, maar, zoals eerder aangegeven, ik zal niet snel vallen op een verstokte JS- of FB-fan. Heb zelf een redelijk gevarieerde smaak, maar ik ga niet eisen dat mijn vriendin dat ook moet hebben.

Overigens draai ik nu (per ongeluk) iets van Def Rhymz, dus mijn kansen slinken flink volgens mij 8)
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 09 mei 2007 17:08

ik denk dat de meeste onder ons die verkering hebben. wel zullen merken dat ze in bepaalde dingen van elkaar verschillen (anders lijkt het mij ook wel een saaie relatie) er zullen dan hoogst waarschijnlijk ook genoeg andere dingen zijn die de "minpunten" van de ander weer opheffen. (?)

Al vraag ik we wel af of dat bij humor wel mogelijk is. op die manier probeer je de ander meestal ook vrolijk te maken en jezelf te uiten. Dat heb je met muziek niet zo zeer.
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Terug naar “Archief”