belangrijkste in een relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vaandel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor vaandel » 08 mei 2007 20:03

Smurffie schreef:
Jo'tje schreef:
Hm, ik vind dat ergens wel een dooddoener. Er zijn in dat geval zoveel mensen waarmee je één kunt zijn in Christus.

Mee eens.
Maar ik denk wel dat het als christen onmisbaar is in je relatie. Als je allebei God op 1 wilt hebben staan, dan is het wel handig dat het binnen je relatie ook een belangrijke rol speelt en dat je daar ook samen voor wilt gaan.
Het is natuurlijk niet zo dat iedereen met wie je op één lijn zit qua geloof een relatie met je aan kan gaan ;)

Uiteraard. Maar velen zien het als basis voor een relatie en daar geloof ik niet in :)

Als die basis er niet is, dan kan het wel eens zo wezen dat de één naar een andere kerk toe wil dan de ander. Ik ken mensen om me heen waar ze zondagochtend gezamenlijk de deur uitgaan maar de één gaat linksaf en de ander rechtsaf.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 08 mei 2007 20:27

Belangrijk in mijn evt relatie is toch wel een béétje overeenkomst in de muzieksmaak en zo 8).

Beloofd: als ik weer helder ben, geef ik een écht zinnig antwoord. ;)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 08 mei 2007 20:48

Debor@ schreef:Belangrijk in mijn evt relatie is toch wel een béétje overeenkomst in de muzieksmaak en zo 8).

Dat valt ook te indoctrineren. Vraag maar aan marnix :P
pobody's nerfect

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 08 mei 2007 20:55

vaandel schreef:
Smurffie schreef:
Jo'tje schreef:
Hm, ik vind dat ergens wel een dooddoener. Er zijn in dat geval zoveel mensen waarmee je één kunt zijn in Christus.

Mee eens.
Maar ik denk wel dat het als christen onmisbaar is in je relatie. Als je allebei God op 1 wilt hebben staan, dan is het wel handig dat het binnen je relatie ook een belangrijke rol speelt en dat je daar ook samen voor wilt gaan.
Het is natuurlijk niet zo dat iedereen met wie je op één lijn zit qua geloof een relatie met je aan kan gaan ;)

Uiteraard. Maar velen zien het als basis voor een relatie en daar geloof ik niet in :)

Als die basis er niet is, dan kan het wel eens zo wezen dat de één naar een andere kerk toe wil dan de ander. Ik ken mensen om me heen waar ze zondagochtend gezamenlijk de deur uitgaan maar de één gaat linksaf en de ander rechtsaf.

Of helemaal niet (meer) Ik begrijp het punt van velen hier, daar niet van. Het is ook maar net hoe je zelf met het geloof omgaat. De basis van een relatie is wat mij betreft het totaalplaatje. Woorden als 'vertrouwen', 'geborgenheid' etc, voegen daar wat mij betreft wel iets aan toe.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 08 mei 2007 20:59

Klopt. De basis moet niet alleen maar uit geloof bestaan.
pobody's nerfect

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 08 mei 2007 21:42

Smurffie schreef:
vaandel schreef:
Smurffie schreef:
Jo'tje schreef:

Mee eens.

Of helemaal niet (meer) Ik begrijp het punt van velen hier, daar niet van. Het is ook maar net hoe je zelf met het geloof omgaat. De basis van een relatie is wat mij betreft het totaalplaatje. Woorden als 'vertrouwen', 'geborgenheid' etc, voegen daar wat mij betreft wel iets aan toe.

Precies. En in sommige mensen hebben een goede relatie terwijl ze beiden naar verschillende kerken gaat, of de een wel en de ander niet. Dat hoeft niet te betekenen dat de basis van hun relatie niet goed is, volgens mij.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 08 mei 2007 21:44

Debor@ schreef:Belangrijk in mijn evt relatie is toch wel een béétje overeenkomst in de muzieksmaak en zo 8).

stiekem wel eensch 8)
Alhoewel het niet het allerbelangrijkste is, het lijkt me zeker een groot bijkomend voordeel als je elkaars muzieksmaak kunt waarderen. Ik zie mij niet in één huis wonen met iemand die Frans en Jantje zulke fijne muziek vindt :P

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 mei 2007 21:53

Hippieblijhoofd schreef:

stiekem wel eensch 8)
Alhoewel het niet het allerbelangrijkste is, het lijkt me zeker een groot bijkomend voordeel als je elkaars muzieksmaak kunt waarderen. Ik zie mij niet in één huis wonen met iemand die Frans en Jantje zulke fijne muziek vindt :P

*proest*
Borkdude houdt niet zo van folk, maar komt wel zo af en toe luisteren als ik optreed. Het is wel fijn dat we allebei in een band zitten en begrijpen dat dat veel tijd kost en dat dat belangrijk is enzo.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 mei 2007 21:54

Mijn man vindt Frans en Jantje wel leuk, net als die jankerige smartlappen. Nou ja, ieder zijn meug. Het stuit bij ons niet op problemen. Hij luistert die muziek als ik er niet ben, of als ik boven bezig ben en hij is beneden ofzo.

Soms doe ik ook wel net of ik het niet hoor, dat is ook liefde. Laat hem daar dan van genieten, ook als ik er beneden bij zit.

Mijn man houdt ook van vissen, ik vind daar echt niets aan, vind het zo sielig, een papa vis bij wie de haak in de bek gaat en de mama en kinder visjes zijn aan het zoeken naar papa die in daar net voor hun ogen de lucht in gezwieperd word. Zulke sentimentele praat mag ik niet doen, dus ik mag ook niet mee vissen. Wat jammer nou :mrgreen: :mrgreen:

Eruanna
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Eruanna » 08 mei 2007 22:32

Wat betreft muziek hebben mijn vriend en ik niet helemaal dezelfde smaak, maar volgens mij hoeft dat geen enkel probleem te zijn hoor. 't Is natuurlijk ook verschillend hoe belangrijk jouw muziek voor jou is, hoeveel tijd je eraan besteedt etc. Ik zou me tenminste voor kunnen stellen dat een beroepsmusicus er prijs op stelt dat z'n partner enige waardering op kan brengen voor z'n inspanningen :P

Het geloof is voor mij heel iets anders. Ik weet niet hoe dat bij anderen is, maar voor mij is mijn geloof echt een heel belangrijke basis in mijn leven. Daarom zou ik het ook verschrikkelijk erg vinden als mijn vriend hier anders over zou denken. Ik weet niet of een relatie dan niet mogelijk zou zijn, maar in onze relatie is het heel erg belangrijk dat we een soort gezamenlijke basis hebben in het geloof. Als 't goed is lééf je toch vanuit je geloof??? En over iets dat zo'n grote plek inneemt in je leven, moet je het toch eens zijn met elkaar?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 mei 2007 22:41

Muziek is een redelijk belangrijk onderdeel van m'n leven, dus iemand die totaal geen britpop of alternatieve rock kan waarderen en alleen maar klassiek, hiphop en/of Frans en Jantje luistert zal wel weer wat extra andere kwaliteiten moeten hebben om dat te compenseren.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 mei 2007 09:31

Ik denk niet dat je helemaal op 1 lijn hoeft te zitten qua muziek smaak. Dat zit ik ook niet met mijn vriend en dat gaat prima.
Ik draai de muziek die hij echt niet mooi vind gewoon niet als hij er is. Dan zoek ik iets op wat we wel beide kunnen waarderen of de muziek blijft gewoon uit.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 09 mei 2007 09:46

Tje misschien is het wel een piepklein onderdeel van wat belangrijk is in een relatie. Ik denk dat wanneer iemand van Iron Maiden houdt een realtie heeft met iemand die gek is van 70's muziek er veel ruzie is.

Maar ik denk dat je met muziek ook jezelf een beetje uitdrukt. Wanneer een meisje van alternatieve, ruige muziek houdt zal ze niet in roze rokjes rondhuppelen. En een jongen die daarvan houdt zal ook niet met een spncer en bloesje rondlopen...
Dus muzieksmaak zal ook wel een soort interessegebeid zijn waarop een meisje en jongen elkaar kunnen vinden.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 mei 2007 10:09

Idd. Over het algemeen ontmoet je elkaar op plaatsen waar je interesses liggen, dus automatisch zit je wat sommige dingen betreft al op één lijn. De jongerenavond om maar eens iets te noemen. Of een concert van eoa band.

Of je loopt iemand tegen het lijf bij de metro. Die vervoert alleen allerlei soorten mensen en dan heb je een redelijk onoverzichtelijk probleem. Bij wijze van 8)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 mei 2007 10:14

Nou, bij de metro weet je iig dat je geen verstokte kapitalist hebt die perse met z'n dikke auto door het centrum moet ploeteren omdat hij geen zin heeft zich in de metro te begeven. 8)

Maar idd, iemand houdt niet voor niets van bepaalde muziek, dat heeft vaak toch ook met je hele visie op het leven en de maatschappij te maken. Iemand die van punk houdt heeft allicht andere ideeën dan een hiphopper.

Terug naar “Archief”