Wij zijn nu meer dan een jaar vacant en hebben 4 beroepen uitgebracht. Vind dat niet weinig. Je moet het wel zo zien: kerkraad stelt een tweetal op. Dan twee keer aflezen. Dan stemmen en dan het beroep. Een kandidaat mag langer beslissen en een dominee uit het buitenland ook. Dus ik vind 4 bij ons niet weinig. Verder moet je kijken of er in de gemeente ook nood is, nood voor een predikant..
Ook wel bijzonder dat na de moeilijke periode tot twee keer toe alle gekozen ambtsdragers in één keer aannemen én de eerst beroepen dominee ook aanneemt. Heel veel reden om dankbaar te zijn dus.
Ja, maar wie zegt er nou nee tegen zo'n leuke, diverse en buitengewoon interessante gemeente Neehoor, we zijn echt heel blij. En hij kan nog nooit veel beroepen gehad hebben, want hij is nog niet zo lang beroepbaar geloof ik.
Heeft die nog schoolgaande kinderen? Dan zal het wel de zomervakantie worden. Zoniet, dan zal er vast wel 6 tot 8 weken overheen gaan, afhankelijk van eigen woning of pastorie.
Over 8 weken ís het al bijna vakantie.
Ik weet het niet precies. Z'n kids zijn al wel wat ouder hoor. Hij heeft in ieder geval één zoon die nu een jaar of 23 zal zijn weet ik van vroeger uit.
Maar het zal inderdaad wel zomervakantie worden. Zal er ook aan liggen hoe de zaken in Leiden afgehandeld moeten worden.
Ja, je kunt niet zomaar alles laten vallen. Het is natuurlijk alwel bijna het einde van het seizoen, dus dat is wel iets makkelijker. Maar ja, dan moet je nog een afscheidsdienst plannen en een intrededienst. Kost ook allemaal wel een beetje tijd.