Eigen creatieve producten - topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

sela

Berichtdoor sela » 07 mei 2007 23:08

:mrgreen: ik maak ook wel eens een spelfoutje collega.. dat is het nadeel van kunstenaar zijn..

soms krijg ik weleens de indruk dat de hedendaagse school liever in een eerder stadium dat gesprek met de verf heeft.. hoe denk je daarover?

frankvanderhoeven
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor frankvanderhoeven » 07 mei 2007 23:19

sela schreef::mrgreen: ik maak ook wel eens een spelfoutje collega.. dat is het nadeel van kunstenaar zijn..

soms krijg ik weleens de indruk dat de hedendaagse school liever in een eerder stadium dat gesprek met de verf heeft.. hoe denk je daarover?

ja klopt precies dat willen ze ook.. ik ben het daar wel mee eens maar ookweer niet..
want als je eerst studie doet naar wat je eigenlijk wilt vertellen en nadenkt erover en dan gaat werken dan kan je halverwegen beginnen met schilderen en dan vrijer gaan werken
als je al eerder moet schilderen zonder dat je een concreet idee hebt dan blijf je maar schilderen en wordt het heel abstract want op die manier breng je alleen gevoel over van kleur en omgeving

bij mij werkt het niet om gewoon te beginnen met schilderen zonder idee
maar dat is omdat ik niet alleen abstract wil schilderen ik wil dat combineren met realisme en surealisme
wil je meer kunst van mij zien kijk dan op www.windeagle.deviantart.com

sela

Berichtdoor sela » 07 mei 2007 23:28

voorop gesteld: een moedige zaak om religie en kunst met elkaar te verbinden.
echter, als ik kijk naar je schilderij met de wind, dan is de wind niet ontstaan uit het beeld, maar uit het verhaal. daarmee wordt het eerder een verhaal dan een beeld.
vanuit die gedachte bedoeld men denk ik de verf. het beeld zeg maar.
en dat is moeilijke aan verhalen schilderen. denk ik wel eens.
ik deel je strijd.

als je een verhaal schildert is er een moment waarop je andere kant op kan. omdat je jezelf verrast met een fout of intens gelukkig bent met een kleur. die vrijheid bedoelde ik eerder. misschien ontdek je dan wel nog iets mooiers?
ghi, heel theoretisch he..
Laatst gewijzigd door sela op 08 mei 2007 06:06, 1 keer totaal gewijzigd.

[S]
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor [S] » 07 mei 2007 23:54

echt onwijs mooie schilderijen Frank! Het beeld, de kleuren, de sfeer! Heel mooi!
Afbeelding

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 08 mei 2007 03:07

Is er even stil van.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Ness
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Ness » 08 mei 2007 10:17

heel mooi! En gezien je opmerking over vrijheid, gecombineerd met het feit dat de kunstacademie opleidt in schilder-/teken-/kunsttechniek.. misschien had ik tóch kunstacademie moeten kiezen ipv CT. :?
RPG!
music is the art of living

frankvanderhoeven
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor frankvanderhoeven » 08 mei 2007 14:18

ja die hierboven staan zijn allemaal oud werk behalve die met de bruine achtergrond en die vrouw met gesprijde armen..

en het is een streven om het te doen ik doe het nog niet zeg maar..
maar het is een goed iets denk ik om je gaven te gebruiken in je christen zijn.. daarom ben ik zeker blij dat ik de mogelijkheid mag hebben om kunst te studeren en misschien zelfs beeldend kunstenaar te worden

het is toch iets.. een beeldend kunstenaar heeft veel macht over de mensen wij beinvloeden de cultuur meer dan je zou denken.. dat hoorde ik laats in een lezing op school
wij kunnen mensen shokeren en dingen laten voelen dingen laten denken zolang je het maar op een goede manier brengt dan kan je er superveel mee berijken in je omgeving en zelfs verder
alleen beetje jammer dat het ietsje pietsje toch wel super moeilijk is :P

RECI-TATIVO
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor RECI-TATIVO » 08 mei 2007 14:53

Is dat zo? Dan moet wel aan een basisvoorwaarde voldaan zijn: erkenning van je werk en een flinke bekendheid. Het medium werkt zoals het werkt, maar als je in een achteraf-galerietje hangt is je actieradius beperkt.

sela

Berichtdoor sela » 08 mei 2007 15:17

ik kan me ook voorstellen dat je het genoemde argument ook kunt gebruiken om een soort rechtvaardiging te zoeken om kunstenaar te worden. immers, dan is niet direct vanzelfsprekend..

alex213
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor alex213 » 08 mei 2007 16:34

he frank!
cool dat je hier ook zit

het ziet er goed uit hoor!

die met die vrouw had ik al zien hangen op school!
grappig dat ik em hier dan terug zie :)
"there's no glory in succes
there's no hope in possession
there's no beauty in beauty
there's no love in emotion"
- Today Forever -

frankvanderhoeven
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor frankvanderhoeven » 08 mei 2007 17:20

god heeft ons mensen de tip gegeven om plezier te hebben in je werk en leven.. ik heb bouwkunde gedaan en ik heb mn diploma maar daar vind ik zeker geen plezier in mn werk.. daarom doe ik kunst omdat daar mn passie ligt

hey hoi.. eh :O wie ben jij dan alex??

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 08 mei 2007 17:22

Frank, geweldig zeg!! Ik heb een uitnodiging gehad voor een bruiloft. Ik moet een blad vullen voor een receptie. Ik wil graag een tekening maken....wie een geniaal idee??Er moet wel een beetje een boodschap achter zitten.....
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

Ness
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Ness » 09 mei 2007 00:08

Leej schreef:Frank, geweldig zeg!! Ik heb een uitnodiging gehad voor een bruiloft. Ik moet een blad vullen voor een receptie. Ik wil graag een tekening maken....wie een geniaal idee??Er moet wel een beetje een boodschap achter zitten.....

Hangt helemaal af van de bedoeling van de tekening, van de wensen van het bruidspaar of de ceremoniemeester, van jouw voorkeur..
Geef eens wat meer info? :)
RPG!
music is the art of living

sela

Berichtdoor sela » 09 mei 2007 06:47

Ness schreef:heel mooi! En gezien je opmerking over vrijheid, gecombineerd met het feit dat de kunstacademie opleidt in schilder-/teken-/kunsttechniek.. misschien had ik tóch kunstacademie moeten kiezen ipv CT. :?

aaj..
is het al te laat daarvoor?
de meeste mensen op een academie zijn wat ouder dan een gemiddelde hbo studie..

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 mei 2007 08:32

Haha, het is wel grappig..al die kunstenaartjes pik je er zo uit tussen de studenten, als ik in Rotterdam ben 8) Maargoed, dat terzijde.

Terug naar “Archief”