Islamisering van de samenleving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 08 mei 2007 16:04

Machiavelli schreef:Ging dit topic niet over de Islamisering van de Islam en niet over de problemen die Hamr-J met de SGP heeft?

Dan moet je even flink doorschrijven Machiavelli, dan zijn wij bij de 100 pagina's aangekomen. Iets met het archief en zo en een fris topic. :mrgreen:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 08 mei 2007 16:07

Harm-J schreef:
Flappie schreef:Het lijkt mij toch volkomen terecht als een partij via democratische wijze haar idealen in beleid wil omzetten (d.m.v. het maken van wetten o.a.)? Het zinnetje 'in dit geval alleen nog door het gebruik van wetten' vind ik zéér suggestief. Heb je de SGP ooit betrapt op het met geweld willen opleggen van haar idealen?

Je laatste vergelijking raakt kant noch wal.

Iets willen opleggen door middel van wetten waar grote groepen van mensen niet achter staan, is ook een vorm van geweld.

Ik vind niet dat je daar m.b.t. de SGP over kunt spreken, zolang ze nog niet in die positie zijn geweest.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 08 mei 2007 16:08

Flappie schreef:Ik vind niet dat je daar m.b.t. de SGP over kunt spreken, zolang ze nog niet in die positie zijn geweest.

Dat zijn de moslims in Nederland ook nog niet geweest, toch word daar wel over gespeculeerd in de samenleving.!

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 08 mei 2007 16:12

Als het goed is kunnen bepaalde wetten er dan niet doorkomen toch? (In het geval er een islamitische partij in de kamer komt) Wanneer namelijk veel kamerleden tegenstemmen zal een wetsvoorstel niet worden aangenomen.

Wanneer de SGP en/of de Christenunie bijvoorbeeld de koopzondagen willen afschaffen komt dat er ook niet door omdat er veel kamerleden tegen stemmen.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 08 mei 2007 16:18

dorine88 schreef:Als het goed is kunnen bepaalde wetten er dan niet doorkomen toch? (In het geval er een islamitische partij in de kamer komt) Wanneer namelijk veel kamerleden tegenstemmen zal een wetsvoorstel niet worden aangenomen.

Wanneer de SGP en/of de Christenunie bijvoorbeeld de koopzondagen willen afschaffen komt dat er ook niet door omdat er veel kamerleden tegen stemmen.

Tot het moment dat een van die 2 groepen een meerderheid in de kamers heeft of kan vormen, dan kan er van alles gebeuren.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 mei 2007 16:20

Harm-J schreef:
Flappie schreef:Het lijkt mij toch volkomen terecht als een partij via democratische wijze haar idealen in beleid wil omzetten (d.m.v. het maken van wetten o.a.)? Het zinnetje 'in dit geval alleen nog door het gebruik van wetten' vind ik zéér suggestief. Heb je de SGP ooit betrapt op het met geweld willen opleggen van haar idealen?

Je laatste vergelijking raakt kant noch wal.

Iets willen opleggen door middel van wetten waar grote groepen van mensen niet achter staan, is ook een vorm van geweld.

Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op en bovendien gebeurt dat in een democratische samenleving niet.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 08 mei 2007 16:20

Harm-J schreef:Dat zijn de moslims in Nederland ook nog niet geweest, toch word daar wel over gespeculeerd in de samenleving.!
Gewelddadig zijn ze al wel geweest. Mohammed B., Samir A. en de Hofstadgroep waren geen padvinders hoor.

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 08 mei 2007 16:22

Mm, dat zie ik voorlopig niet gebeuren. Ik denk ook niet dat niet-islamieten massaal op een islamitische partij zullen stemmen. Net als dat niet-christenen niet massaal op de SGP/CU stemmen.
Het CDA heeft volgens mij wel veel niet-christelijke stemmers, maar het CDA vind ik ook niet echt een christelijke partij (meer).

Harm-J: Denk jij dat een islamitische partij de meederheid zla halen??

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 08 mei 2007 16:24

Harm-J schreef:
dorine88 schreef:Als het goed is kunnen bepaalde wetten er dan niet doorkomen toch? (In het geval er een islamitische partij in de kamer komt) Wanneer namelijk veel kamerleden tegenstemmen zal een wetsvoorstel niet worden aangenomen.

Tot het moment dat een van die 2 groepen een meerderheid in de kamers heeft of kan vormen, dan kan er van alles gebeuren.

Dat is toch democratie mijn beste? Als de SGP of ChristenUnie, of samen, de meerderheid haalt, dan is blijkbaar een meederheid van de Nederlandse bevolking voor dergelijk beleid.
And I love you

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 08 mei 2007 16:25

Harm-J schreef:
Flappie schreef:Ik vind niet dat je daar m.b.t. de SGP over kunt spreken, zolang ze nog niet in die positie zijn geweest.

Dat zijn de moslims in Nederland ook nog niet geweest, toch word daar wel over gespeculeerd in de samenleving.!

Daar gaat het ook over zaken als de Sjaria, die lijnrecht in gaat tegen VN-verdragen, zoals de rechten voor de mens.
And I love you

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 08 mei 2007 16:26

Ja maar dan moet je altijd kijken wat voor meederheid. Heel zwart wit:
SGP/CU 74 zetels
islamieten 76 zetels

Dat is toch wel erg dan want deze partijen staan op veel vlakken lijnrecht tegenover elkaar...

Maar aangezien er nu ongeveer 1milj islamieten in Nederland zijn (waarvan ik mij afvraag hoeveel er nou 'echt' islmaitisch zijn) zal er voorlopig denk ik geen meerderheid zijn. Er is nog niet eens een partij opgericht.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 08 mei 2007 16:31

dorine88 schreef:Harm-J: Denk jij dat een islamitische partij de meederheid zla halen??

Geen idee, om eerlijk te zijn. Mocht het ooit gebeuren dan zal het afhangen van de ideeén of de democratie ter discussie zal komen te staan?

Machiavelli schreef:Gewelddadig zijn ze al wel geweest. Mohammed B., Samir A. en de Hofstadgroep waren geen padvinders hoor.

Juist door zo de schijnwerpers op bepaalde invdividen te blijven zetten, in plaats van naar het grotere geheel te kijken,creeéren mensen juist een gevoel van islamisering van Nederland.

In de lijn van de geschiedenis zijn er genoeg geweldadige Christenen te vinden. Zolang er door een partij te veel naar de andere partij word gekeken en niet naar zichzelf, zal de tolerantie ten opzichte van elkaar ver te zoeken blijven.

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 08 mei 2007 16:33

Er stond een paar maanden geleden een stukje in Trouw met een aantal cijfers van de terreurgroepen:
meer dan 1000 islamieten
enkele tientallen joden
en 16 christenen

Dat zegt toch wel wat.. Zal het stukje proberen op te zoeken...

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 08 mei 2007 16:39

De voorpagina van Letter & Geest van 3 juni vertoont een aantal cijfers met de strekking dat religieus geïnspireerd terrorisme vooral zijn wortels heeft in de islam. Van de in 2004 en 2005 religieus geïnspireerde aanslagen zijn er volgens de gehanteerde cijfers
1511 uitgevoerd door moslims,
48 door christenen en
4 door joden.
Hindoes, boeddhisten, en aanhangers van andere religies blijven buiten beeld. Meer dan 95 procent van religieus geïnspireerde aanslagen komt voor rekening van moslims. De boodschap lijkt duidelijk en speelt in op groeiende anti-moslim sentimenten.

Bron:
http://allochtonen.web-log.nl/allochton ... k_and.html

Niet direct vanaf de site van Trouw...

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 08 mei 2007 16:43

Harm-J schreef:Juist door zo de schijnwerpers op bepaalde invdividen te blijven zetten, in plaats van naar het grotere geheel te kijken,creeéren mensen juist een gevoel van islamisering van Nederland.

Ja, laten we onze ogen sluiten en doen alsof er niets aan de hand is. :roll: Niemand hier beweert dat alle moslims terroristen zijn, maar imho steek je je hoofd in het zand door te doen alsof het proces van radicalisering niet in Nederland plaatsvind, met name bij jongere moslims.
Met erover zwijgen los je niets op.

Terug naar “Archief”