Islamisering van de samenleving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 08 mei 2007 14:45

Machiavelli schreef:Van die radicale christenen hoef ik niet bang te zijn als ik een vliegtuig pak richting US.
En nee, die leer staat niet los van de Islam. Er worden teksten uit de Koran en de Hadith aangehaald om die leer te onderbouwen. Nu mag jij wel vinden dat die teksten misbruikt worden en niet de ware geest van de Islam weerspiegelen, maar, zoals al eerder in dit topic aangegeven, wat jij de ware Islam vind is irrelevant. Relevant is dat die radicale moslims het wel de ware Islam vinden.

Moet jij eens kijken wat er zou gebeuren als de SGP aanhangers de overhand zouden hebben in Nederland. Ik bedoel maar.!!
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 08 mei 2007 14:51

Harm-J schreef:Moet jij eens kijken wat er zou gebeuren als de SGP aanhangers de overhand zouden hebben in Nederland. Ik bedoel maar.!!
Wat is je punt? :?:

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 08 mei 2007 14:55

Dat de SGP ook bijbelteksten misbruiken en niet de ware leer van het christendom weerspiegelen.
Relevant is dat die radicale christenen het wel het ware christengeloof vinden.

Het is imho te makkelijk om te stellen dat Nederland zou verislamiseren.! Tenzij je te eenzijdig kijkt.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 08 mei 2007 14:59

Harm-J schreef:Dat de SGP ook bijbelteksten misbruiken en niet de ware leer van het christendom weerspiegelen.

Dat klopt ja. Nogmaals, wat is je punt? Wat wil je daarmee zeggen?

Harm-J schreef:Het is imho te makkelijk om te stellen dat Nederland zou verislamiseren.! Tenzij je te eenzijdig kijkt.

Het is imho te makkelijk om te stellen dat Nederland niet zou verislamiseren.! Tenzij je te eenzijdig kijkt.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 08 mei 2007 15:00

Harm-J schreef:Dat de SGP ook bijbelteksten misbruiken en niet de ware leer van het christendom weerspiegelen.

Het imho te makkelijk om te stellen dat Nederland zou verislamiseren.! Tenzij je te eenzijdig kijkt.

En jij bent de redelijkheid zelve wil je zeggen :wink: Overigens zou ik niet zo snel een vergelijking willen leggen tussen radicale moslims en de SGP, het lijkt mij dat daar qua gebruikte middelen nog wel een verschil ligt.

Bovendien maak je een karikatuur van de SGP, we hebben namelijk geen voorbeeld van hoe het zou zijn als de SGP aan de macht kwam. Niet dat ik daarop hoop, dat is een ander verhaal.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 08 mei 2007 15:05

Machiavelli schreef:
Dat klopt ja. Nogmaals, wat is je punt? Wat wil je daarmee zeggen?

Als iemand te eenzijdig kijkt dan zou je ook bang kunnen geraken van radicale christenen. Die willen ook graag hun wil en wetten op leggen aan een ander (lees de samenleving).
Dit is tevens net als bij de Islam maar een kleine groep van het geheel!

Machiavelli schreef:Het is imho te makkelijk om te stellen dat Nederland niet zou verislamiseren.! Tenzij je te eenzijdig kijkt.

Als je alle goedwillende Moslim op een hoop gooit te samen met de radicale moslims en niet verder kijkt dan dat, dan is het inderdaad een idee (verislamering van de samenleving) of een gevoel wat zou kunnen ontstaan, ja.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 mei 2007 15:10

Flappie schreef:

Het imho te makkelijk om te stellen dat Nederland zou verislamiseren.! Tenzij je te eenzijdig kijkt.

En jij bent de redelijkheid zelve wil je zeggen :wink: Overigens zou ik niet zo snel een vergelijking willen leggen tussen radicale moslims en de SGP, het lijkt mij dat daar qua gebruikte middelen nog wel een verschil ligt.

Bovendien maak je een karikatuur van de SGP, we hebben namelijk geen voorbeeld van hoe het zou zijn als de SGP aan de macht kwam. Niet dat ik daarop hoop, dat is een ander verhaal.

Ik denk dat de tijd van Cromwell in Engeland voldoende moet zijn...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 08 mei 2007 15:12

Harm-J schreef:Als iemand te eenzijdig kijkt dan zou je ook bang kunnen geraken van radicale christenen. Die willen ook graag hun wil en wetten op leggen aan een ander (lees de samenleving).

Zou kunnen, zou ik ook niet zo gek vinden gezien de groei van evangelicale groeperingen. Punt is wel dat christenen in Nederland weinig neiging lijken te hebben tot het gebruik van geweld. Sowieso in zijn algemeenheid lijkt geweld van christenen vanuit hun christelijke overtuiging zich te beperken tot een stel Amerikanen bij abortusklinieken.

Harm-J schreef:Dit is tevens net als bij de Islam maar een kleine groep van het geheel!

Maar bij de Islam is het wel een geweldadigere groep. Daarnaast betwijfel ik of het een kleinere groep betreft. Het Moslimbroederschap lijkt vrij populair te zijn in Egypte. In Indonesie winnen extremisten ook steeds meer terrein. Om nog maar niet te spreken over al die Islamitische landen in het m-o waar de bevolking wordt afgestompt met Islamitische propaganda.

Harm-J schreef:Als je alle goedwillende Moslim op een hoop gooit te samen met de radicale moslims en niet verder kijkt dan dat, dan is het inderdaad een idee (verislamering van de samenleving) of een gevoel wat zou kunnen ontstaan, ja.
Volgens ben jij daar net zo schuldig aan, weliswaar in een andere vorm maar niettemin schuldig. Jij gooit alle radicale moslims op een grote hoop met goedwillende moslims en gaat er vanuit dat ze allemaal goedwillend zijn. Erg naief.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 08 mei 2007 15:16

Optimatus schreef:Ik denk dat de tijd van Cromwell in Engeland voldoende moet zijn...
Gelukkig dat de kans daarop nihil is. Zoveel radicale christenen zijn er niet en christenen lijken niet de behoefte te hebben om zo'n staat met geweld te vestigen.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 08 mei 2007 15:17

Optimatus schreef:
Flappie schreef:

Ik denk dat de tijd van Cromwell in Engeland voldoende moet zijn...

Toegegeven, hij was puritein. Alleen helemaal vergelijken met de SGP kun je ook weer niet. Volgens mij zit jou nog het meeste dwars dat hij niets van monarchistisch 'gedoe' moest hebben, hij schafte het zelfs af 8)
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 08 mei 2007 15:18

Machiavelli schreef:Gelukkig dat de kans daarop nihil is. Zoveel radicale christenen zijn er niet en christenen lijken niet de behoefte te hebben om zo'n staat met geweld te vestigen.

Tot dat de juiste man met het juiste charisma opstaat.... :mrgreen:

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 08 mei 2007 15:19

Zonder Cromwell was Paradise Lost niet geschreven, dus enig repect voor de man is niet teveel gevraagd.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 08 mei 2007 15:23

Flappie schreef:Bovendien maak je een karikatuur van de SGP, we hebben namelijk geen voorbeeld van hoe het zou zijn als de SGP aan de macht kwam. Niet dat ik daarop hoop, dat is een ander verhaal.

*denkt aan abortuswetten..., zondagsrust e.d. (Allemaal prima en goede zaken, maak er alleen geen wetten van.) Net zoals de radicale moslims de Sharia graag ingevoerd zouden willen zien, zo zouden radicale christen ook graag bepaalde wetten doorgevoerd willen zien..

Tolerantie...schijnt een moeilijk ding te zijn...

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 08 mei 2007 15:24

Harm-J schreef:Tot dat de juiste man met het juiste charisma opstaat.... :mrgreen:
Misschien, misschien niet. Dat is speculatie.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 08 mei 2007 15:24

Machiavelli schreef:Misschien, misschien niet. Dat is speculatie.

*denkt aan 40 - 45 (Het kan zomaar weer gebeuren. Volg de lijn van de geschiedenis maar eens).

Terug naar “Archief”