Islamisering van de samenleving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 08 mei 2007 06:21

Aragorn schreef:In bepaalde uitzichtloze situaties heeft men kennelijk het gevoel dat er weinig alternatieven zijn?

Wat dat betreft is de film Syrania wel een aanrader. Daarin zie je (ok, de Hollywoodversie) iemand die wordt klaargestoomd een aanslag te plegen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 mei 2007 08:09

Mensen wie wanhopig zijn, zijn voor extremistische ideeën vatbaar - neem nou het succes van de vermoedelijke oorlogsmisdadiger Adolf H. Die werd niet gekozen omdat zijn snor zo mooi was, maar omdat zijn retoriek prima paste bij radeloze mensen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 08 mei 2007 08:11

Aragorn schreef:In bepaalde uitzichtloze situaties heeft men kennelijk het gevoel dat er weinig alternatieven zijn?
Misschien heeft dat te maken met de levensovertuiging van die mensen.
De gedachte dat jezelf opblazen in een bus met vrouwen en kinderen een oplossing bied is, op zijn zachtst gezegd, bizar.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 08 mei 2007 08:13

Aragorn schreef:Klopt. En wat wil je daar nu precies mee zeggen?

Overigens lust(te) men er in Ierland ook wel pap van, ik geloof niet dat daar veel moslims bij betrokken waren.
Hoeveel zelfmoordaanslagen zijn er in Ierland geweest?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 mei 2007 12:04

Machiavelli schreef:
Misschien heeft dat te maken met de levensovertuiging van die mensen.
De gedachte dat jezelf opblazen in een bus met vrouwen en kinderen een oplossing bied is, op zijn zachtst gezegd, bizar.

Behalve als je gelooft dat je daarna in het Paradijs komt, dat Allah dat offer van je vraagt en dat degenen die je opblaast minderwaardige wezens zijn die het leven niet waardig zijn.

Ja, dat is idd bizar en moeilijk te begrijpen voor iemand die niet in een hiernamaals gelooft, uitgaat van de gelijkwaardigheid van alle mensen en zelf kansen genoeg krijgt in de samenleving.

Hoeveel zelfmoordaanslagen zijn er in Ierland geweest?

Geen idee, volgens mij waren ze daar meer van de autobommen e.d. (ik vind dat geen principieel verschil overigens). Maarja, daar geloven ze vast niet in 700 maagden als beloning. 8)

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 08 mei 2007 12:09

Aragorn schreef:Behalve als je gelooft dat je daarna in het Paradijs komt, dat Allah dat offer van je vraagt en dat degenen die je opblaast minderwaardige wezens zijn die het leven niet waardig zijn.

Precies, we kunnen die zelfmoordaanslagen dus niet loskoppelen van de Islam. Of iig. van hun interpetatie daarvan, die ook in Nederland voet aan de grond lijkt te krijgen.

Aragorn schreef:Ja, dat is idd bizar en moeilijk te begrijpen voor iemand die niet in een hiernamaals gelooft, uitgaat van de gelijkwaardigheid van alle mensen en zelf kansen genoeg krijgt in de samenleving.

Here we go again. :roll: Het zijn echt niet alleen de arme zielige kansloze figuren die terreuraanslagen plegen hoor. Ook mensen met een opleiding die een goede toekomst voor zich hadden.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 mei 2007 12:13

Machiavelli schreef:
Aragorn schreef:Behalve als je gelooft dat je daarna in het Paradijs komt, dat Allah dat offer van je vraagt en dat degenen die je opblaast minderwaardige wezens zijn die het leven niet waardig zijn.

Precies, we kunnen die zelfmoordaanslagen dus niet loskoppelen van de Islam. Of iig. van hun interpetatie daarvan, die ook in Nederland voet aan de grond lijkt te krijgen.

Wat ik ook helemaal niet heb willen doen.

Aragorn schreef:Ja, dat is idd bizar en moeilijk te begrijpen voor iemand die niet in een hiernamaals gelooft, uitgaat van de gelijkwaardigheid van alle mensen en zelf kansen genoeg krijgt in de samenleving.

Here we go again. :roll: Het zijn echt niet alleen de arme zielige kansloze figuren die terreuraanslagen plegen hoor. Ook mensen met een opleiding die een goede toekomst voor zich hadden.

Ik beweer ook helemaal niet dat het arme zielige kansloze figuren zijn. Wel dat er vaak toch het een en ander aan de hand is alvorens men tot zo'n daad komt. Iemand die een normaal leven leidt, naar de moskee gaat, z'n gezin onderhoudt, met z'n vrouw vrijt, theedrinkt met z'n vrienden en dat in alle vrijheid kan doen heeft een stuk minder behoefte aan een beter lot in het hiernamaals dan iemand waarbij dat niet het geval is.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 08 mei 2007 13:11

Het punt is nu juist dat de meeste zelfmoordterroristen mensen met een goede opleiding zijn, met een goede baan en prima kansen in de samenleving. Daar zit dus meer achter dan simpel frustratie of kansloos zijn.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 mei 2007 13:31

Oh? Sinds wanneer hebben Palestijnen prima kansen in de samenleving? Hoe hoopvol is de situatie van Tjetstsjeense zelfmoordterroristen?

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 08 mei 2007 13:39

Daar heb je gelijk in. Alleen ook onder palestijnse zelfmoordterroristen zijn de meeste niet bepaald onbemiddeld. Van Tsjetstjeense zelfmoordterroristen kan ik niets zeggen, heb ik te weinig kennis van genomen. Maar zoals ik het kan bezien zijn de mééste, ik gaf ook aan mééste. zelfmoorterroristen niet bepaald kansloos of laag opgeleid. Ik vrees toch dat er meer islamitische ideologie achter zit.
And I love you

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 08 mei 2007 13:43

Flappie schreef:vrees toch dat er meer islamitische ideologie achter zit.

Omdat een radicaal ze wijs heeft gemaakt dat ze direct na overlijden naar het paradijs gaan, waar 70 schonen maagden op hem wachten. Daarbij krijgt de familie na uitvoering van de aanslag vaak nog eens een bom duiten.

Dit staat helemaal los van de Islam-leer. Het is een radicale leer net zo als er Christenen zijn die er een radicale leer op nahouden.!
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 08 mei 2007 13:49

Whatever, of een radicaal hen dat wijs gemaakt heeft of dat het in de koran staat, het is evident dat het tot de islamtische ideologie behoort. Aaangezien dit gegeven breed gedragen wordt.

Je kunt het niet leuk vinden of goed willen praten, maar we kunnen er niet omheen. (overigens gaat het mij niet specifiek om die 70 maagden, dat haal jij erbij)
And I love you

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 mei 2007 13:51

Flappie schreef:Daar heb je gelijk in. Alleen ook onder palestijnse zelfmoordterroristen zijn de meeste niet bepaald onbemiddeld. Van Tsjetstjeense zelfmoordterroristen kan ik niets zeggen, heb ik te weinig kennis van genomen. Maar zoals ik het kan bezien zijn de mééste, ik gaf ook aan mééste. zelfmoorterroristen niet bepaald kansloos of laag opgeleid. Ik vrees toch dat er meer islamitische ideologie achter zit.

Dat ontken ik ook niet, maar er zijn wel redenen aan te wijzen waarom mensen op een gegeven moment gevoelig worden voor dat soort ideologieën. Je kunt niet zeggen dat het inherent is aan de Islam en dat iedere moslim dus een potentiele terrorist is, iets wat sommige mensen (hier) wel suggeren.

sela

Berichtdoor sela » 08 mei 2007 13:55

dat ben ik met je eens aragorn, je kunt het niet zeggen dat het inherent is.

zijn er geen cijfers bekend over het aantal moslims en het aantal extreme moslims? misschien dat we het dan wat meer in verhouding zien?

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 08 mei 2007 14:43

Harm-J schreef:Dit staat helemaal los van de Islam-leer. Het is een radicale leer net zo als er Christenen zijn die er een radicale leer op nahouden.!
Van die radicale christenen hoef ik niet bang te zijn als ik een vliegtuig pak richting US.
En nee, die leer staat niet los van de Islam. Er worden teksten uit de Koran en de Hadith aangehaald om die leer te onderbouwen. Nu mag jij wel vinden dat die teksten misbruikt worden en niet de ware geest van de Islam weerspiegelen, maar, zoals al eerder in dit topic aangegeven, wat jij de ware Islam vind is irrelevant. Relevant is dat die radicale moslims het wel de ware Islam vinden.

Terug naar “Archief”